Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech

Citroën uvedl hned dvě novinky určené pro trhy východní Evropy a Asie. Vyznačovat se mají kombinací rozumné ceny a nadstandardního stylu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech

20.6.2012 | Petr Miler | 4 příspěvky

Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech

/

Citroën uvedl hned dvě novinky určené pro trhy východní Evropy a Asie. Vyznačovat se mají kombinací rozumné ceny a nadstandardního stylu.

Nedá se říci, že by dnes Francouzi nabízeli po celém světě málo modelů. Ale ať už hodnotíte současný stav jakkoli, přibudou k nim další dva určené pro východnější konce Evropy a Asie. Vypadají tak trochu jako staří známí, neboť sází na osvědčené linie novinek Citroënu posledních let, jedná se ale o úplné novinky. A tak se na ně pojďme alespoň v krátkosti podívat.

Ta pro nás relevantnější si říká C-Elysée. Bude se vyrábět ve španělském Vigu a má namířeno především na trhy střední a východní Evropy. Prodávat by se ale měla i v „domácím” Španělsku nebo také Turecku a Alžírsku. Pokud už z tohoto zacílení tušíte jistou souvislost s Peugeotem 301, jste na správné stopě - oba vozy jsou technicky prakticky totožné a pokud se 301 má prodávat i u nás, měl by stejný osud postihnout také C-Elysée. Ale „prodejní budoucnost” vozu nechme nyní stranou, raději si proberme, co nabídne.

Po stránce vzhledu je to takové umírněnější pojetí Citroënů posledních let. Kreativita v případě pojetí karoserie velký prostor nedostala, jestli je tomu jinak v případě interiéru zatím nedokážeme říci - do toho nás lidé z automobilky nepustili. Víme však vše podstatné o technice této novinky.

Vůz používá podvozek s rozvorem 2,65 metru a bude mít za úkol nabídnout prostor pro celou rodinu i její zavazadla. Jak moc se to povede v případě pasažérů můžeme jen hádat, pro zavazadla ale má být k dispozici více než obstojných 506 litrů prostoru. Pod kapotou najdeme jeden ze tří motorů - benzinové 1,2 VTi se 72 koňmi resp. 1,6 VTi se 115 koňmi, práci pana Diesela pak hájí agregát 1,6 HDi s 92 koňmi. Převodovky budou k mání manuální i automatické, pouze diesel si bude muset vystačit jen s manuální skříní.

Dynamické parametry vozu neznáme, Citroën se ale pochlubil alespoň se spotřebou dvou slabších jednotek - ta benzinová si má vystačit s rovnými pěti litry paliva na 100 km jízdy v kombinovaném režimu, ta naftová pak se 4,1 litru.

C-Elysée zažije svou veřejnou premiéru v září v Paříži, do prodeje by se měl dostat hned poté.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 1 - Citroen C-Elysee 00Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 2 - Citroen C-Elysee 01Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 3 - Citroen C-Elysee 02Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 4 - Citroen C-Elysee 03Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 5 - Citroen C-Elysee 04Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 6 - Citroen C-Elysee 04aCitroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 7 - Citroen C-Elysee 04b
Citroën C-Elysée bude s největší pravděpodobností válčit i o přízeň českých motoristů

Druhou novinku jménem C4 L zmiňujeme spíše pro zajímavost, neboť do naší blízkosti vůbec vůbec namířeno nemá. Měla by představovat vrchol nabídky Citroënu v nižší střední třídě na trzích jako jsou Čína nebo Rusko a s tím koresponduje i jeho vzezření a technika.

Ve srovnání s C-Elysée nebo i třeba „čínským” C-Quatre jde o elegantní vůz značně nápaditějších tvarů, který kráčí ve stopách nejžhavější novinkách francouzské automobilky. Konec konců, nic jiného mu ani nezbývá, na čínský trh má být uveden krátce po modelech DS3, DS4 a DS5, jejichž příchod předznamenala studie budoucí DS9 a vedle nich by se s fádním designem prostě ztratil.

S atraktivnějším vzhledem koresponduje i technika - v tomto případě zajistí pohon přeplňovaný motor 1,6 THP se 155 nebo 175 koňmi, k dispozici bude i slabší VTi s atmosférickým plněním a 135 koňmi. Převodovky budou v tomto případě pouze šestistupňové, automatické i manuální. Automobilka krom solidní dynamiky slibuje i spoustu prostoru, komfortu a širokou nabídku standardní i příplatkové výbavy.

Tato tvrzení asi těžko kdy ověříme, neboť vůz bude dostupný pouze v zemích, kde se také bude vyrábět - v Číně a Rusku. Jeho produkce ve Wuhanu a Kaluze by měla začít do konce letošního roku, první zákazníci by se pak své „nasypané” C4 měli dočkat v první polovině roku 2013.

Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 8 - Citroen C4 L 00Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 9 - Citroen C4 L 01Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 10 - Citroen C4 L 01aCitroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 11 - Citroen C4 L 01bCitroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 12 - Citroen C4 L 02Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 13 - Citroen C4 L 03Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 14 - Citroen C4 L 04Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 15 - Citroen C4 L 05Citroën C-Elysée a C4 L: francouzský Rapid a C4 na steroidech - 16 - Citroen C4 L 06
Citroën C4 L je vrcholem francouzského kompaktního luxusu pro Čínu a Rusku

Petr Miler

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše