Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C-Quatre VTS: rychlá písmena žijí dál, alespoň v Číně
6.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rychlé Citroëny VTS mají v Evropě utrum. Situace v Číně je jiná, spíše než znakem rychlosti jsou tam ale symbolem cirkusového tuningu.
Kolega to nedávno psal v testu Citroënu DS3 1,6 THP - francouzská značka je jednou z historicky nejúspěšnějších na kolbištích světových rallye, otisknout své sportovní úspěchy do nabídky silničních vozů ale už nějaký čas nezvládá. Ne vždy přitom bylo zle, takové Saxo VTS dokáže pobavit i dnes a ani Xsara VTS nebyla svého času k zahození. Pak už ale přišla jen tak trochu polovičatá C4 VTS a dnes si můžete u Francouzů koupit leda DS3 Racing - po vyslovení otázky obsahující písmena VTS se na vás mladší prodejci Citroënu budou dost možná koukat jako na někoho, kdo si spletl dealerství. A nebo situace není tak špatná?
Jak se to vezme. Přinejmenším v případě písmenného trojlístku VTS může srdce příznivce značky zaplesat - Citroën na něj úplně nezapomněl a rozhodl se jím obdařit faceliftovaný model C-Quatre pro Čínu. Bohužel způsob, kterým to udělal, dech vysloveně nebere, nebo alespoň ne v pozitivním smyslu slova.
Samotný C-Quatre není od začátku výstřelkem moderní techniky, jde o sedan postavený na technických základech starší C4. To by nutně nevadilo, při vytváření verze VTS bychom ale od automobilky, která na léta spojila své jméno se Sebastienem Loebem, čekali něco trochu jiného než oblepování techniky nezměněného vozu kýčovitými doplňky. Jenže přesně to se stalo, asi to v Číně stačí.
Kolegové z CarNewsChina hovoří o novince jako o „příjemném překvapení”, my bychom se podrželi označení „překvapení”, příjemné je jen do chvíle, než odhalíte podstatu věci. Nové VTS totiž nedostalo žádné technické změny krom sníženého a přitvrzeného podvozku a i ten má dost možná jen proto, aby lépe vypadalo. Jinak je vůz technicky naprosto totožný jako standardní provedení, dokonce i kola z lehkých slitin jsou stejná.
Co se tedy měnilo, je vzhled, který opravdu zaujme. Parádní jsou hlavně falešné výdechy vzduchu na přední kapotě, poněkud kýčovitě působí i přední nárazník doplněný o plastový prvek na spodní straně a LEDky-hadovky ovíjející se okolo mlhovek. Podobně se lepilo i po bocích a vzadu, kde nechybí ani cosi mezi imitací difuzoru a imitací krytu podvozku. Lahůdkou je pak zadní (snad ani ne přítlačné) křídlo s bizarním uchycením k víku zavazadelníku a červená GTI-linka táhnoucí se okolo celého auta.
Pod kapotou je ale aspoň to nejlepší, co může C-Quatre v Číně nabídnout - dvoulitrový atmosféricky plněný čtyřválec s výkonem až 147 koní. Jenže i ten můžete mít i ve standardním provedení a jak praví čínské zdroje - bez oněch dodatečných „serepetiček” nejspíš nejenže nebude pomalejší, spíše naopak.
Zaujmout tak snad může jen cena od 113 800 yuanů, tedy něco přes 360 tisíc Kč. Ani to se nám ale vysloveně jako výhra nezdá. Návrat VTS tedy tak jako tak vítáme, podle nás by si ale zasloužil trochu lepší kulisy...






Ostrý Citroën C-Quatre je více než čím jiným prostým tuzingovým dílem...
Zdroj: Carnewschina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 9 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch