Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën chystá zemětřesení. Modely C4 a C5 nedostanou přímého nástupce
1.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi radikálně zatřesou portfoliem. Vypadne třídvířko, velký sedan a kombi, ubude i MPV a hatchbacků ve prospěch SUV a jim spřízněných crossoverů .
Budoucnost francouzské automobilky jsme zlehka nastínili již včera v článku o civilní verzi Citroënu C3 WRC. O té se zatím víceméně jen spekuluje, příchod velkého SUV v roce 2018 je ale jistotou. Podle všeho by mělo jít o produkční variantu konceptu Aircross, která dost možná získá označení C5 Aircross. Stávající sedan a kombi, jejichž prodeje rozhodně nejsou valné, by tak dostaly nepřímého nástupce, se kterým by ještě chvíli koexistovaly. Poté by ovšem z nabídky zcela zmizely.
Jakkoliv jde na první pohled spíše o dohady než realitu, skutečností se nejspíše stanou. Šéf produktového oddělení Xavier Peugeot totiž uvedl, že automobilka „chce být mainstreamovým hráčem, a jako taková musí pokrýt různé segmenty trhu. Citroën se tedy bude pohybovat i ve střední třídě, kde je aktuálně nabízen model C5. Dostane ale přímého nástupce? Tím si nejsem jist.“
Jeho kolega Pierre Monferrini, který má na starosti plánování příštích vozů, pak dodal: „Ve střední třídě budeme přítomni, ale nikoliv s konvenčním modelem.“ Je tedy zjevné, že Francouzi chtějí otřást zavedenými pořádky. Není to přitom jediná radikální rošáda, ke které se Citroën chystá. Obdobným způsobem se má proměnit také model C4, jenž je momentálně hatchbackem.
„Bude nová C4, ale taktéž nikoliv konvenční. Je totiž možné změnit image modelu, a to chceme udělat právě s tímto vozem. A pravděpodobně kvůli tomu změníme siluetu,“ popsal radikální krok Xavier Peugeot. Monferrini pak pro změnu dodal, že definitivní konec čeká Citroën C2, neboť „trh se pohnul směrem k pětidveřovým vozidlům“.
Tím série změn nekončí, další se týká pětimístného C4 Picasso a sedmimístného Grand C4 Picasso. Oba vozy totiž dostanou jediného nástupce, který by měl pokrýt potřeby všech zákazníků toužících po prostorném MPV, ovšem zároveň napomůže zredukovat náklady. Jak jsme pak uvedli již včera, dále lze čekat ještě dva elektromobily.
Citroën Aircoss by měl do výroby dorazit v roce 2018, jako nepřímý nástupce sedanu a kombíku C5
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 53 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 2 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 5 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz