Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Deindustrializace Německa pokračuje, BMW už ve své domovině nevyrábí ani jeden motor
16.11.2023 | Petr Prokopec
Uvážíme-li, jakou pýchou a specifickou předností jedné z nejuznávanějších německých automobilek zrovna motory byly, je to docela tristní. Výroba jako taková samozřejmě nekončí, pokračovat ale bude už jen ve Velké Británii a v Rakousku.
Během posledních pár let se podnikatelské prostředí v Evropě zásadně změnilo. Většina politiků v tomto ohledu poukazuje na negativní vlivy spojené s koronavirem nebo ruskou invazí na Ukrajinu, to ale jen proto, aby odvedla pozornost od následků svých vlastních rozhodnutí. V prvé řadě mají ekonomický úpadek starého kontinentu na svědomí regulatorní omezení Evropské unie, zejména pak ta spojená se „zeleným” čímkoli. Než Evropská unie začala po příchodu nového milénia tlačit tzv. Green Deal, měl evropský HDP na celosvětovém koláči více než třetinový podíl, a podobná byla i tržní kapitalizace firem ze starého kontinentu. Dnes jsme nicméně na 25 a 15 procentech.
Jakkoli někteří jistě jásají, že dochází na kýženou deindustrializaci, ti, kteří mají všech pět pohromadě, nemohou vidět nic než katastrofu. Evropa zkrátka v globálním měřítku přestává být konkurenceschopná, neboť ekologické tlaky vedly k ohromnému zvýšení nákladů na mnoha úrovních. Vysoko jsou hlavně ty spojené s energiemi, jde ale spíše o tu nejviditelnější a nejbolestivější část, EU i lokální politici soustavně zvyšují byrokratickou zátěž a míru přerozdělování se všemi důsledky, které tento přístup nevyhnutelně má.
Něco takového nelze snášet věčně, a tak budeme svědky dalšího a dalšího odlivu průmyslové výroby buď do jiných zemí Evropy nebo zcela mimo ni. Mezi prvními hází flintu do žita BMW, které oznámilo, že ve své domovině končí s výrobou spalovacích motorů. Neznamená to ovšem, že by tyto jednotky přestala nabízet. Osmiválce a dvanáctiválce však namísto Mnichova bude vyrábět v britském Hams Hall, zatímco menší agregáty dostane na starosti továrna rakouské společnosti Steyr.
Podle mluvčího BMW k ukončení už fakticky došlo - bez velkého humbuku se tak mělo stát 10. listopadu, kdy byl smontován poslední německý motor V8. Továrnu nyní čeká změna zaměření, vyrábět se zde totiž budou elektromobily. Jejich produkce ale zjevně nebude tak vysoká, neboť při jejich montáži se již nepočítá se zapojením všech místních 1 200 zaměstnanců. Někteří z nich budou totiž po příslušném tréninku přesunuti do jiných podniků značky, o propouštění se se zatím nemluví.
Tento krok je opravdu pozoruhodný, neboť Německo je pokladnicí EU a do bruselského rozpočtu přispívá jasně nejvíc. A z velké části se tak děje právě díky automobilové branži. „Vyšší ideové cíle” EU ale mají zkrátka vždy přednost, takže proč si dělat hlavu s devastací tradičních průmyslových odvětví, že?
Klíčový komponent spalovacích aut v případě německého BMW dál nebude vyráběn v Německu. Místo toho se osmiválce a dvanáctiválce stěhují do Velké Británie a menší jednotky do Rakouska. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024 - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Dvě druhá místa v Hengelu pro Petra Najmana včera 20:56
- Vítězný double pro Nicholase Spinelliho včera 12:00
- Dvě španělská vítězství v RBRC včera 11:00
- Červený vyhrál dvakrát v Hengelu včera 08:00
- Filip Salač 12. místo se zraněným zápěstím 12.5.2024
Nejnovější články
- Krachující Fisker se po masivních slevách zkouší zachránit dalším zlevněním, Ocean bude i v Evropě stát jako lepší Octavie
před hodinou - Ford prodělává už 2,3 milionu Kč na každém prodaném elektromobilu, pro nezájem ruší objednávky baterek
před 2 hodinami - Stále současné BMW 3 není problém koupit jako ojeté. Ceny klesly až na úroveň Škody Fabia, problémů není moc
včera - Čínská Škoda Fabia zabodovala v dalším testu, Němci říkají, že je lepší než VW Polo
včera - Šéf Bugatti prozradil detaily o novém motoru V16. Téměř metrové monstrum si vystačí bez jediného turba
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.13. 23:31 - Truck Daškam
- BMW Divize 05.13. 21:54 - jerry
- Video a Nordschleife, the best of 05.13. 20:17 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.13. 15:58 - řidičBOB
- Suzuki obecně 05.13. 11:51 - jarka
- Lampárna (stěžovatelna) 05.12. 17:57 - PepaSFI
- S větrem ve vlasech.... 05.12. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.12. 12:41 - abgx1