Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030
25.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Šéf Hondy chce do 34 let snížit celkovou „uhlíkovou stopu” značky na polovinu. K tomu má mimo jiné napomoci i nový plug-in hybrid.
Hybridizací či elektrifikací svého portfolia se v dnešní době stále přísnějších emisních regulací ohání snad každá automobilka. Naposledy jsme v tomto ohledu mohli zmínit plány Volkswagenu či BMW, stranou trendů ale nehodlají stát ani výrobci sportovních vozů, třeba Porsche, Maserati nebo Ferrari. Ani jedna z těchto značek ale nehodlá zajít tak daleko jako Honda. Její šéf Takahiro Hachigo totiž aktuálně oznámil, že do roku 2030 dostanou dvě třetiny vozů značky elektrický, plug-in hybridní či vodíkový pohon. A není řeč o tom, že by dvě třetiny modelů nabízely také verzi s alternativním pohonem, ale že v prodejích značky budou mít takto koncipované stroje dvoutřetinové zastoupení.
S danými snahami Honda ostatně začala již v loňském roce, neboť představeny byly jak maloobjemové pohonné jednotky, tak model Clarity Fuel Cell používající palivové články. Do prodeje by tato novinka měla zamířit na japonském trhu v příštím měsíci, do budoucna ovšem Japonci chtějí vodíkovou technologii řádně zdokonalit. Na systému spolupracují s americkým koncernem GM, přičemž jeho nová generace by měla být na světě v roce 2020. Kromě samotné techniky chce ale Honda zapracovat také na výrobě a prodeji těchto vozů.
Na zcela nový plug-in hybrid ovšem budeme čekat ještě kratší dobu, dorazit by měl již za dva roky. Jeho hnací ústrojí přitom bude základem pro další snižování celkové emisní stopy značky, která by do roku 2050 měla poklesnout na polovinu. Danou technikou - tedy maloobjemovým spalovacím agregátem, který doplní jeden či více elektromotorů - přitom budou do budoucna osazeny všechny klíčové modely značky. Navýšit se navíc má i jejich počet v rámci každé modelové řady, pochopitelně.
Co se elektřiny týče, zde Honda nehodlá být omezena pouze automobily. Do roku 2018 tak bude na japonském trhu představena sériová verze motocyklového konceptu EV-CUB. Daný krok je přitom pro značku nadmíru důležitý, neboť klasické varianty Super Cub bylo od roku 1958 prodáno více než 87 milionů kusů. Jde tak o nejžádanější motorový povoz v celé lidské historii, který se vyrábí v 15 továrnách ve 14 zemích světa a prodává na více než 160 trzích.
Elektrická verze by se přitom měla pyšnit vyjímatelnými bateriemi, které by každý uživatel mohl v klidu odnést domů a připojit k běžné síti. Celý paket ve formě kufříku je navíc usazen uprostřed a co nejníže, aby nedošlo ke zhoršení ovladatelnosti. Tímto popisem bychom ale výhled na budoucnost Hondy mohli ukončit, více vám řekne samotný Hachigo v níže přiloženém videu. Je ovšem třeba dodat, že o Evropě se na rozdíl od Ameriky či Japonska příliš nezmiňuje.


















Honda Clarity Fuel Cell je vodíkovou novinkou značky, přičemž do prodeje zamíří příští měsíc. Značka přitom společně s GM chystá technologii palivových článků nové generace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva