Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030

(+ video) Šéf Hondy chce do 34 let snížit celkovou „uhlíkovou stopu” značky na polovinu. K tomu má mimo jiné napomoci i nový plug-in hybrid.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030

25.2.2016 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Šéf Hondy chce do 34 let snížit celkovou „uhlíkovou stopu” značky na polovinu. K tomu má mimo jiné napomoci i nový plug-in hybrid.

Hybridizací či elektrifikací svého portfolia se v dnešní době stále přísnějších emisních regulací ohání snad každá automobilka. Naposledy jsme v tomto ohledu mohli zmínit plány Volkswagenu či BMW, stranou trendů ale nehodlají stát ani výrobci sportovních vozů, třeba Porsche, Maserati nebo Ferrari. Ani jedna z těchto značek ale nehodlá zajít tak daleko jako Honda. Její šéf Takahiro Hachigo totiž aktuálně oznámil, že do roku 2030 dostanou dvě třetiny vozů značky elektrický, plug-in hybridní či vodíkový pohon. A není řeč o tom, že by dvě třetiny modelů nabízely také verzi s alternativním pohonem, ale že v prodejích značky budou mít takto koncipované stroje dvoutřetinové zastoupení.

S danými snahami Honda ostatně začala již v loňském roce, neboť představeny byly jak maloobjemové pohonné jednotky, tak model Clarity Fuel Cell používající palivové články. Do prodeje by tato novinka měla zamířit na japonském trhu v příštím měsíci, do budoucna ovšem Japonci chtějí vodíkovou technologii řádně zdokonalit. Na systému spolupracují s americkým koncernem GM, přičemž jeho nová generace by měla být na světě v roce 2020. Kromě samotné techniky chce ale Honda zapracovat také na výrobě a prodeji těchto vozů.

Na zcela nový plug-in hybrid ovšem budeme čekat ještě kratší dobu, dorazit by měl již za dva roky. Jeho hnací ústrojí přitom bude základem pro další snižování celkové emisní stopy značky, která by do roku 2050 měla poklesnout na polovinu. Danou technikou - tedy maloobjemovým spalovacím agregátem, který doplní jeden či více elektromotorů - přitom budou do budoucna osazeny všechny klíčové modely značky. Navýšit se navíc má i jejich počet v rámci každé modelové řady, pochopitelně.

Co se elektřiny týče, zde Honda nehodlá být omezena pouze automobily. Do roku 2018 tak bude na japonském trhu představena sériová verze motocyklového konceptu EV-CUB. Daný krok je přitom pro značku nadmíru důležitý, neboť klasické varianty Super Cub bylo od roku 1958 prodáno více než 87 milionů kusů. Jde tak o nejžádanější motorový povoz v celé lidské historii, který se vyrábí v 15 továrnách ve 14 zemích světa a prodává na více než 160 trzích.

Elektrická verze by se přitom měla pyšnit vyjímatelnými bateriemi, které by každý uživatel mohl v klidu odnést domů a připojit k běžné síti. Celý paket ve formě kufříku je navíc usazen uprostřed a co nejníže, aby nedošlo ke zhoršení ovladatelnosti. Tímto popisem bychom ale výhled na budoucnost Hondy mohli ukončit, více vám řekne samotný Hachigo v níže přiloženém videu. Je ovšem třeba dodat, že o Evropě se na rozdíl od Ameriky či Japonska příliš nezmiňuje.


Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 1 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 01Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 2 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 02Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 3 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 03Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 4 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 04Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 5 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 05Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 6 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 06Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 7 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 07Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 8 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 08Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 9 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 09Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 10 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 10Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 11 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 11Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 12 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 12Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 13 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 13Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 14 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 14Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 15 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 15Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 16 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 16Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 17 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 17Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 18 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 18

Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 19 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 19Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 20 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 20Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 21 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 21Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 22 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 22Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 23 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 23Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 24 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 24Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 25 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 25Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 26 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 26Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 27 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 27Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 28 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 28Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 29 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 29Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 30 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 30Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 31 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 31Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 32 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 32Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 33 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 33Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 34 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 34Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 35 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 35Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 36 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 36Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 37 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 37Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 38 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 38Dvě třetiny prodaných Hond nebudou mít konvenční pohon, do roku 2030 - 39 - Honda Clarity Fuel Cell prvni sada 39
Honda Clarity Fuel Cell je vodíkovou novinkou značky, přičemž do prodeje zamíří příští měsíc. Značka přitom společně s GM chystá technologii palivových článků nové generace

Petr Prokopec

Diskuze 7 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.