Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat

O jejich problémech a možném konci se mluví roky, ne-li dekády. V případě Lancie už v podstatě k jednomu konci došlo, pod křídly nového koncernu Stellantis ale má opět ožít. A Alfa Romeo spolu s ní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat

5.2.2021 | Petr Prokopec

Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat

/

Foto: Lancia

O jejich problémech a možném konci se mluví roky, ne-li dekády. V případě Lancie už v podstatě k jednomu konci došlo, pod křídly nového koncernu Stellantis ale má opět ožít. A Alfa Romeo spolu s ní.

Lancia v loňském roce prodala 43 077 nových vozů, což je nejmenší počet za poslední tři dekády. I tak měli Italové na Silvestra důvod k otevření hned několika lahví šampaňského. Je totiž třeba si uvědomit, že tato značka se už v roce 2014 stáhla ze všech trhů vyjma toho domácího a nenabízí od té doby nic jiného než malý hatchback Ypsilon. Nicméně i tak se Lancii loni povedlo překonat spřízněnou Alfu Romeo, která se dvěma modely v rámci celé Evropy dokázala oslovit pouze 35 718 zákazníků. Není divu, že se v případě obou značek hovoří o možném úplném konci.

Jenže tyto italské značky už několikrát ukázaly, že nebude snadné je zabít a aktuálně se zdá, že opět přežijí, alespoň do času. Kolegové z Auto News s odvoláním na zdroje v nově vzniklém koncernu Stellantis tvrdí, že automobilka vyvíjí nové spřízněné modely pro Alfu Romeo, DS i Lancii. Detaily jsou v této chvíli omezené, nicméně i dle produktového šéfa francouzské automobilky Mariona Davida „se pracuje na specifických prémiových modulech, hnacích ústrojích a doplňcích, které by tyto prémiové značky odlišily od mainstreamových“.

Jelikož spolupráce i vývoj jsou teprve v zárodku, nemělo by nás překvapit, že s novinkami bychom se měli setkat až někdy v roce 2024 či 2025. Stejně jako ve výsledku není podivné, že minulostí je strategie zesnulého Sergia Marchionneho. Ten byl emocionálně spojen zejména s Alfou Romeo, ze které chtěl znovu vybudovat národní poklad. Proto i veškerá výroba v posledních letech probíhala pouze v Itálii. To se však v rámci oněch novinek má změnit - jednou z nich bude totiž malé SUV montované v Polsku.

Je samozřejmě otázkou, s jakými vozy bude spojena Lancia. Pokud by nicméně nabídla SUV, stalo by se tak vůbec poprvé v její historii - tedy pokud pomineme vojenské speciály z období druhé světové války. Jak jsme nicméně již naznačili, odpověď hned tak nedorazí. Věnovat se tedy můžeme té nejbližší budoucnosti značky, která bude spojena pouze s oním zmíněným modelem Ypsilon. Ten se totiž aktuálně dočkal lehčího faceliftu, načež v prodeji evidentně ještě nějaký ten pátek vydrží.

Co je nového? V rámci zevnějšku tu máme zrevidovanou čelní masku, se kterou dorazily lehce modifikované světlomety s přepracovanými LEDkami pro denní svícení. Nový je pak i vzduchový otvor v čelním nárazníku a zrevidována byla také nabídka barev, pročež nyní můžete sáhnout i po novém odstínu Elegant Blue, jenž je moderní interpretací klasické „lanciovské modré“. Tím však proměna exteriéru končí, přičemž výraznější změny nelze pochopitelně čekat ani pod povrchem.

V kabině se Lancia Ypsilon dočkala nového multimediálního systému se sedmipalcovou obrazovkou a funkcemi Android Auto a Apple CarPlay, stejně jako nového filtračního systému, jenž dokáže zachytit přes 99 procent alergenů a více než 98 procent prachu a bakterií. Paleta motorů pak byla přepracována za účelem snížení emisí, přičemž stejně jako dříve je k mání 1,2litrová jednotka (69 koní), 0,9litrový tříválec (85 koní) a litrový hybrid (70 koní).

To je ale v rámci novinek skutečně vše, dodat tak jen můžeme cenu. Ta startuje na 15 100 Eurech (cca 326 tisíc Kč), což je neskromná suma. Lancia Ypsilon totiž přišla na trh již v roce 2011, navíc značka tento model postavila na základech Fiatu 500, který byl představen ještě o čtyři léta dříve. Se samotnou architekturou ovšem Italové vyrukovali již v roce 2003, pročež nám tu nyní předvádí, jak lze prakticky dvě dekády vydělávat na téže technice. Jistě i proto se jim nechce Lancii hned tak pohřbít.


Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 1 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 01Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 2 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 02Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 3 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 03Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 4 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 04Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 5 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 05Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 6 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 06Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 7 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 07Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 8 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 08Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 9 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 09Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 10 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 10Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 11 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 11Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 12 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 12Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 13 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 13Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 14 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 14Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 15 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 15Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 16 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 16Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 17 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 17Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 18 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 18Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 19 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 19Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 20 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 20Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 21 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 21Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 22 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 22Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 23 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 23Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 24 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 24Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 25 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 25
Lancia Ypsilon se dočkala dalšího lehčího faceliftu. Díky němu o ni nejspíše bude i nadále větší zájem než o celou produkci Alfy Romeo na mnoha evropských trzích dohromady. Foto: Lancia

Zdroj: Lancia, Auto News

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.