Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford FPV Pursuit Ute Limited Edition: sen zahrádkářů má osmiválec a 428 koní
11.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Australský sportovní pick-up je napěchovaný exkluzivní výbavou a stovku zvládá za 5 sekund. Stát přitom nebude ani milion korun.
Zprávy přicházející z australského kontinentu bychom mohli přirovnat k jízdě na horské dráze. Jednou jsou pozitivní a vy se ocitáte na vrcholu blaha, podruhé však klesnou k zemi tempem, za jakého by se hlava zatočila i Felixi Baumgartnerovi. Z prvního ranku můžeme zmínit kupříkladu návrat k neomezené rychlosti na dálnicích, z toho druhého pak takřka destrukci tamního automobilového průmyslu. Výrobu aut totiž v Austrálii ukončí Toyota, Holden i divize Ford Performance Vehicles alias FPV.
O konci sportovního oddělení jsme se přitom zmiňovali nedávno, kdy ohlášena byla labutí píseň v podobě sedanu Falcon GT F. Očividně však není poslední, neboť Australané posílají do prodeje také speciální sportovní pick-up. Ten se představí pod názvem Pursuit Ute Limited Edition, přičemž k mání bude pouze 120 exemplářů. Každý z nich vyjde na 52 990 australských dolarů (cca 997 500 Kč).
Za tuto sumu ovšem nedostanete 477, respektive 549 koní, jimiž zadní kola zásobuje zmiňovaný sedan. Místo toho byl výkon pětilitrového osmiválce ponížen na 428 koní. Oproti tomuto výkonu pak stojí poněkud vyšší hmotnost 1 787 kilogramů, stovku tedy Ute zvládne za rovných pět sekund. Při tom se bude snažit usmažit 245 milimetrů široké pneumatiky (a to by mu mohlo vyjít, 245 mm není na tak silném autě příliš...) navlečené na 18palcových litých kolech.
Mimo to limitovaná edice počítá s unikátním černým koženým čalouněním, kterému kontrastují červené švy. Chybět ovšem nebude ani plaketka s pořadovým číslem limitovaného exempláře, karbonem dekorovaná hlavice řadicí páky či speciální přístrojový štít, 8palcový dotykový displej a měřič bočního přetížení. Zvenčí pak dorazí ještě rychlé pruhy, tím se však s Ute můžeme rozloučit.









Ford FPV Ute se s australským trhem loučí limitovanou edicí, která přináší 428 koní a agresivnější vzevření
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před hodinouHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto nebo letadlo
před 3 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 4 hodinamiSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
před 6 hodinamiMajitel krutě poznal úskalí aukčního prodeje bez rezervní ceny, jeho milované auto mu někdo vyfoukl za drobné
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- Cyklistické vlákno 05.12. 10:37 - budik
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch