Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford FPV Pursuit Ute Limited Edition: sen zahrádkářů má osmiválec a 428 koní
11.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Australský sportovní pick-up je napěchovaný exkluzivní výbavou a stovku zvládá za 5 sekund. Stát přitom nebude ani milion korun.
Zprávy přicházející z australského kontinentu bychom mohli přirovnat k jízdě na horské dráze. Jednou jsou pozitivní a vy se ocitáte na vrcholu blaha, podruhé však klesnou k zemi tempem, za jakého by se hlava zatočila i Felixi Baumgartnerovi. Z prvního ranku můžeme zmínit kupříkladu návrat k neomezené rychlosti na dálnicích, z toho druhého pak takřka destrukci tamního automobilového průmyslu. Výrobu aut totiž v Austrálii ukončí Toyota, Holden i divize Ford Performance Vehicles alias FPV.
O konci sportovního oddělení jsme se přitom zmiňovali nedávno, kdy ohlášena byla labutí píseň v podobě sedanu Falcon GT F. Očividně však není poslední, neboť Australané posílají do prodeje také speciální sportovní pick-up. Ten se představí pod názvem Pursuit Ute Limited Edition, přičemž k mání bude pouze 120 exemplářů. Každý z nich vyjde na 52 990 australských dolarů (cca 997 500 Kč).
Za tuto sumu ovšem nedostanete 477, respektive 549 koní, jimiž zadní kola zásobuje zmiňovaný sedan. Místo toho byl výkon pětilitrového osmiválce ponížen na 428 koní. Oproti tomuto výkonu pak stojí poněkud vyšší hmotnost 1 787 kilogramů, stovku tedy Ute zvládne za rovných pět sekund. Při tom se bude snažit usmažit 245 milimetrů široké pneumatiky (a to by mu mohlo vyjít, 245 mm není na tak silném autě příliš...) navlečené na 18palcových litých kolech.
Mimo to limitovaná edice počítá s unikátním černým koženým čalouněním, kterému kontrastují červené švy. Chybět ovšem nebude ani plaketka s pořadovým číslem limitovaného exempláře, karbonem dekorovaná hlavice řadicí páky či speciální přístrojový štít, 8palcový dotykový displej a měřič bočního přetížení. Zvenčí pak dorazí ještě rychlé pruhy, tím se však s Ute můžeme rozloučit.









Ford FPV Ute se s australským trhem loučí limitovanou edicí, která přináší 428 koní a agresivnější vzevření
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 9 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 11 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 11 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB