Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-V 2017: nová generace bude větší, pro sedm možná už v základu
8.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské SUV bude větší a zároveň luxusnější. K mání bude nejspíše jen se systémem 4x4, dorazit by mohlo i s přeplňovaným dvoulitrem z CTR.
Nový šéf Hondy Takahira Hachiga před pár dny na své vůbec první tiskové konferenci oznámil, že japonská automobilka se již nechce hnát za prodejními čísly. Místo toho hodlá upevnit loajalitu svých zákazníků tím, že jim začne nabízet zajímavé modely. První takovou vlaštovkou je nový Civic Type-R, posléze by ovšem ona působivost neměla být spojena pouze s vrcholnými deriváty, ale rovněž s mnohem běžnějšími verzemi.
Není to ovšem jediná novinkou, se kterou Hachiga přichází. Zároveň se totiž dočkáme také lepšího využití vývojových a výrobních center, jichž nemá značka po celém světě zrovna málo. Kanadská pobočka tak kupříkladu dostane na starosti novou Hondu CR-V, čímž se dostáváme k jádru našeho dnešního článku. Tedy k již páté generaci, která by vůči stávajícímu provedení měla jaksepatří narůst. Zároveň také bude luxusnější.
Důvod prvního kroku je více než prostý. Zvětšením svých proporcí totiž nové CR-V udělá dostatek prostoru pro Hondu HR-V. Zároveň se tak dočkáme i většího místra uvnitř, čehož podle šéfa britského zastoupení Leona Brannana automobilka využije k tomu, aby již ve standardu nabídla sedm sedadel. Kromě toho máme očekávat v základní výbavě i systém pohonu všech kol, za čímž rovněž stojí menší model.
„CR-V je pro nás masivním pilířem. Nejsem si totiž jist, zda se HR-V vůbec na britském trhu bude nabízet s pohonem všech kol. Lidé nakupující v tomto segmentu totiž nemají peníze na rozhazování a spíše volí předokolky. Pokud tedy počítáme s tím, že HR-V bude nabízeno jen s jednou poháněnou nápravou, pak s pravým opakem musíme přijít v rámci příští Hondy CR-V.“
Tím sice Brannan hovoří jen za jeden trh, nicméně zrovna britské ostrovy jsou pro Hondu velmi důležité. Dá se tedy předpokládat, že tamní nabídku bude kopírovat i ta určená pro kontinentální Evropu. Kromě oněch sedmi sedadel a systému 4x4 přitom máme očekávat luxusnější interiér, jehož součástí bude kupříkladu dotykový multimediální systém.
Vyjma toho se nové CR-V nechá inspirovat menším bratříčkem v případě rozvržení palubní desky, ze stejných skladů pak budou pocházet i základní motory. Očekávat tedy můžeme 1,6litrový diesel o výkonu 120 koní nebo 1,5litrový benzinový agregát, který bude produkovat koní 130. Na vrchol se pak nejspíše postaví přeplňovaný dvoulitr z CTR.
Nic bližšího momentálně nemůžeme dodat, snad kromě faktu, že novinku máme očekávat v roce 2017. Nejspíše v příštím roce by tedy Honda mohla přijít s konceptem, který bude předznamenávat designový směr modelu. I v tomto ohledu přitom doufáme, že se CR-V inspiruje spíše svým menším příbuzným než několikráte zmíněným Civicem.
Stávající generace Hondy CR-V se nedávno dočkala faceliftu. Ten má udržet model svěží až do příchodu nové generace v roce 2017
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejčtenější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
19.4.2024 - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
19.4.2024 - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
19.4.2024 - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
20.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024