Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai zaskočilo všechny, znovu spouští výrobu v Rusku v momentě, kdy to tam Škoda balí
27.3.2023 | Petr Miler
Některé automobilky se se svými aktivitami v Rusku rozloučily snadno, jiné obtížněji. A další to nechtějí udělat vůbec. Hyundai podle dostupných informací nově obnovuje výrobu motorů v Petrohradu, patrně s cílem kompletovat auta pro Rusko v Kazachstánu.
I když se zejména velké firmy rády dopouští různých líbivých prohlášení politického ražení, hnacím motorem jejich rozhodnutí jsou nakonec vždy peníze. A není na tom nic špatného - pekárny jsou tu od toho, aby pekly pečivo, čokoládovny jsou tu od toho, aby vyráběly čokolády, a automobilky jsou tu od toho, aby vyráběly auta. Jistě, v podnikání nutně musíte mít nějaké morální limity, smyslem existence výrobců čehokoli ale není vychovávat zákazníky, formovat veřejné mínění nebo řešit geopolitické konflikty.
Nevěříme tedy v podstatě nikomu, že se po vypuknutí otevřeného konfliktu na Ukrajině stáhl z Ruska proto, aby pomohl Ukrajině nebo cokoli podobného. Pokud některé firmy loni opustily Rusko rychle, bylo to proto, že se jim tam tak jako tak nedařilo, popř. šlo prostě o strategické rozhodnutí vycházející z předpokladu, že se jim setrvání v zemi dlouhodobě vyplatí méně než okamžitý odchod.
Ostatní společnosti zvolily jiný přístup a dost často vyčkávaly, protože se tak velkého trhu, na kterém byly dlouhodobě úspěšné, nechtěly vzdát. Mezi takové patří i česká Škoda a vlastně celý koncern VW, který čekal přes rok, než zavelel k odchodu. A ještě lepší pozici v zemi měly a mají korejské značky, které pro změnu nechtějí odejít vůbec. Taková Kia našla cestu, jak nová auta do Ruska ve velkém dovážet, sesterské Hyundai je umí dokonce i v zemi vyrábět, alespoň částečně.
Sama firma se tím celkem pochopitelně nechlubí, obvykle dobře informovaný kanál Ruskij avtomobil na Telegramu ale uvádí, že Korejci nejnověji zvládli zajistit obnovení výrobu motorů v továrně Hyundai-WIA v Petrohradu. Ta byla otevřena teprve v září 2021 s výrobní kapacitou až 240 000 motorů ročně, už v březnu 2022 ale byla nucena kvůli protiruským sankcím přerušit provoz. Většinu zaměstnanců firma ovšem nikdy nepropustila a pracovala na tom, aby produkci obnovila. A to se teď mělo povést. Může se sice stát, že formálně změní vlastnickou strukturu, náplň její práce ale bude totožná.
„Závod na motory Hyundai-WIA poblíž Petrohradu začne brzy znovu fungovat. Zaměstnanci, kteří nebyli propuštěni, už pracují plný úvazek, nesedí doma s dvěma třetinami platu. Jak Korejci vyřešili problém s dodávkami komponentů, zatím nevím,“ uvádí zmíněný kanál s odkazem na svůj zdroj blízký firmě. Podle něj Korejci nejspíše půjdou cestou výroby motorů v Rusku, které budou následně odeslány do továrny Hyundai v Kazachstánu, kde dojde ke kompletaci aut a následovat bude jejich dovoz zpět do Ruska.
Je to jistě překvapivý krok, Korejci ale mají obecně větší manévrovací prostor než firmy ze zemí EU či z USA. Korea si sankce určuje sama a vzhledem k významu ruského trhu pro řadu jejích firem není tak příkrá. I kdyby ale byla, dokážeme si představit, že výroba motorů v Rusku může probíhat bez elektronických komponentů a kompletace v Kazachstánu bude zahrnovat i je. Obchodní vztahy s touto zemí sankcemi narušeny nejsou.






Hyundai Solaris bylo dlouho nejprodávanějším autem Ruska, nyní se jako Accent znovu vyrábí v Kazachstánu i pro ruský trh. Právě tam nejspíše budou mířit nové motory z jejich obnovené výroby v Petrohradu. Foto Hyundai
Zdroj: Ruskij avtomobil@Telegram
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
Nejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
16.8.2025Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
16.8.2025Mercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
17.8.2025Nejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
17.8.2025Elektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
17.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva