Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai zaskočilo všechny, znovu spouští výrobu v Rusku v momentě, kdy to tam Škoda balí
27.3.2023 | Petr Miler
Některé automobilky se se svými aktivitami v Rusku rozloučily snadno, jiné obtížněji. A další to nechtějí udělat vůbec. Hyundai podle dostupných informací nově obnovuje výrobu motorů v Petrohradu, patrně s cílem kompletovat auta pro Rusko v Kazachstánu.
I když se zejména velké firmy rády dopouští různých líbivých prohlášení politického ražení, hnacím motorem jejich rozhodnutí jsou nakonec vždy peníze. A není na tom nic špatného - pekárny jsou tu od toho, aby pekly pečivo, čokoládovny jsou tu od toho, aby vyráběly čokolády, a automobilky jsou tu od toho, aby vyráběly auta. Jistě, v podnikání nutně musíte mít nějaké morální limity, smyslem existence výrobců čehokoli ale není vychovávat zákazníky, formovat veřejné mínění nebo řešit geopolitické konflikty.
Nevěříme tedy v podstatě nikomu, že se po vypuknutí otevřeného konfliktu na Ukrajině stáhl z Ruska proto, aby pomohl Ukrajině nebo cokoli podobného. Pokud některé firmy loni opustily Rusko rychle, bylo to proto, že se jim tam tak jako tak nedařilo, popř. šlo prostě o strategické rozhodnutí vycházející z předpokladu, že se jim setrvání v zemi dlouhodobě vyplatí méně než okamžitý odchod.
Ostatní společnosti zvolily jiný přístup a dost často vyčkávaly, protože se tak velkého trhu, na kterém byly dlouhodobě úspěšné, nechtěly vzdát. Mezi takové patří i česká Škoda a vlastně celý koncern VW, který čekal přes rok, než zavelel k odchodu. A ještě lepší pozici v zemi měly a mají korejské značky, které pro změnu nechtějí odejít vůbec. Taková Kia našla cestu, jak nová auta do Ruska ve velkém dovážet, sesterské Hyundai je umí dokonce i v zemi vyrábět, alespoň částečně.
Sama firma se tím celkem pochopitelně nechlubí, obvykle dobře informovaný kanál Ruskij avtomobil na Telegramu ale uvádí, že Korejci nejnověji zvládli zajistit obnovení výrobu motorů v továrně Hyundai-WIA v Petrohradu. Ta byla otevřena teprve v září 2021 s výrobní kapacitou až 240 000 motorů ročně, už v březnu 2022 ale byla nucena kvůli protiruským sankcím přerušit provoz. Většinu zaměstnanců firma ovšem nikdy nepropustila a pracovala na tom, aby produkci obnovila. A to se teď mělo povést. Může se sice stát, že formálně změní vlastnickou strukturu, náplň její práce ale bude totožná.
„Závod na motory Hyundai-WIA poblíž Petrohradu začne brzy znovu fungovat. Zaměstnanci, kteří nebyli propuštěni, už pracují plný úvazek, nesedí doma s dvěma třetinami platu. Jak Korejci vyřešili problém s dodávkami komponentů, zatím nevím,“ uvádí zmíněný kanál s odkazem na svůj zdroj blízký firmě. Podle něj Korejci nejspíše půjdou cestou výroby motorů v Rusku, které budou následně odeslány do továrny Hyundai v Kazachstánu, kde dojde ke kompletaci aut a následovat bude jejich dovoz zpět do Ruska.
Je to jistě překvapivý krok, Korejci ale mají obecně větší manévrovací prostor než firmy ze zemí EU či z USA. Korea si sankce určuje sama a vzhledem k významu ruského trhu pro řadu jejích firem není tak příkrá. I kdyby ale byla, dokážeme si představit, že výroba motorů v Rusku může probíhat bez elektronických komponentů a kompletace v Kazachstánu bude zahrnovat i je. Obchodní vztahy s touto zemí sankcemi narušeny nejsou.






Hyundai Solaris bylo dlouho nejprodávanějším autem Ruska, nyní se jako Accent znovu vyrábí v Kazachstánu i pro ruský trh. Právě tam nejspíše budou mířit nové motory z jejich obnovené výroby v Petrohradu. Foto Hyundai
Zdroj: Ruskij avtomobil@Telegram
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před hodinou
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nejnovější články
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před hodinou
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 2 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 4 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
