Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai zaskočilo všechny, znovu spouští výrobu v Rusku v momentě, kdy to tam Škoda balí
27.3.2023 | Petr Miler
Některé automobilky se se svými aktivitami v Rusku rozloučily snadno, jiné obtížněji. A další to nechtějí udělat vůbec. Hyundai podle dostupných informací nově obnovuje výrobu motorů v Petrohradu, patrně s cílem kompletovat auta pro Rusko v Kazachstánu.
I když se zejména velké firmy rády dopouští různých líbivých prohlášení politického ražení, hnacím motorem jejich rozhodnutí jsou nakonec vždy peníze. A není na tom nic špatného - pekárny jsou tu od toho, aby pekly pečivo, čokoládovny jsou tu od toho, aby vyráběly čokolády, a automobilky jsou tu od toho, aby vyráběly auta. Jistě, v podnikání nutně musíte mít nějaké morální limity, smyslem existence výrobců čehokoli ale není vychovávat zákazníky, formovat veřejné mínění nebo řešit geopolitické konflikty.
Nevěříme tedy v podstatě nikomu, že se po vypuknutí otevřeného konfliktu na Ukrajině stáhl z Ruska proto, aby pomohl Ukrajině nebo cokoli podobného. Pokud některé firmy loni opustily Rusko rychle, bylo to proto, že se jim tam tak jako tak nedařilo, popř. šlo prostě o strategické rozhodnutí vycházející z předpokladu, že se jim setrvání v zemi dlouhodobě vyplatí méně než okamžitý odchod.
Ostatní společnosti zvolily jiný přístup a dost často vyčkávaly, protože se tak velkého trhu, na kterém byly dlouhodobě úspěšné, nechtěly vzdát. Mezi takové patří i česká Škoda a vlastně celý koncern VW, který čekal přes rok, než zavelel k odchodu. A ještě lepší pozici v zemi měly a mají korejské značky, které pro změnu nechtějí odejít vůbec. Taková Kia našla cestu, jak nová auta do Ruska ve velkém dovážet, sesterské Hyundai je umí dokonce i v zemi vyrábět, alespoň částečně.
Sama firma se tím celkem pochopitelně nechlubí, obvykle dobře informovaný kanál Ruskij avtomobil na Telegramu ale uvádí, že Korejci nejnověji zvládli zajistit obnovení výrobu motorů v továrně Hyundai-WIA v Petrohradu. Ta byla otevřena teprve v září 2021 s výrobní kapacitou až 240 000 motorů ročně, už v březnu 2022 ale byla nucena kvůli protiruským sankcím přerušit provoz. Většinu zaměstnanců firma ovšem nikdy nepropustila a pracovala na tom, aby produkci obnovila. A to se teď mělo povést. Může se sice stát, že formálně změní vlastnickou strukturu, náplň její práce ale bude totožná.
„Závod na motory Hyundai-WIA poblíž Petrohradu začne brzy znovu fungovat. Zaměstnanci, kteří nebyli propuštěni, už pracují plný úvazek, nesedí doma s dvěma třetinami platu. Jak Korejci vyřešili problém s dodávkami komponentů, zatím nevím,“ uvádí zmíněný kanál s odkazem na svůj zdroj blízký firmě. Podle něj Korejci nejspíše půjdou cestou výroby motorů v Rusku, které budou následně odeslány do továrny Hyundai v Kazachstánu, kde dojde ke kompletaci aut a následovat bude jejich dovoz zpět do Ruska.
Je to jistě překvapivý krok, Korejci ale mají obecně větší manévrovací prostor než firmy ze zemí EU či z USA. Korea si sankce určuje sama a vzhledem k významu ruského trhu pro řadu jejích firem není tak příkrá. I kdyby ale byla, dokážeme si představit, že výroba motorů v Rusku může probíhat bez elektronických komponentů a kompletace v Kazachstánu bude zahrnovat i je. Obchodní vztahy s touto zemí sankcemi narušeny nejsou.
Hyundai Solaris bylo dlouho nejprodávanějším autem Ruska, nyní se jako Accent znovu vyrábí v Kazachstánu i pro ruský trh. Právě tam nejspíše budou mířit nové motory z jejich obnovené výroby v Petrohradu. Foto Hyundai
Zdroj: Ruskij avtomobil@Telegram
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 59 minutami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejčtenější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva