Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q50 Eau Rouge odhalilo svůj pohon, sází na šestiválec Nissanu GT-R
4.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Přeplňovaný motor byl přepracován a produkuje 576 koní. Stovku tak sedan s karbonovým bodykitem zvládá za necelé 4 sekundy.
Také Infiniti Q50 Eau Rouge není novinkou, která by nás na ženevském autosalonu zaskočila. Vůbec první snímek tohoto konceptu japonská automobilka ukázala již v loňském roce. Poté následoval debut v Detroitu, kde kromě zveřejnění kompletní fotogalerie Infiniti potvrdilo přítomnost přeplňování. Současně od něj zaznělo, že výkonnější pohonnou jednotku za celou svou historii nevyrobilo.
Tím se samozřejmě otevřel prostor pro spekulace, neboť ve hře mohl být šestiválec i osmiválec. Po ženevské premiéře ale mohou i tyto dohady utichnout, neboť o konceptu Q50 Eau Rouge víme zase o trochu více. Nejzásadnější sdělení se týká právě pohonné jednotky, kterou se nakonec stane 3,8litrový přeplňovaný šestiválec VR38DETT převzatý z Nissanu GT-R.
To samozřejmě znamená, že tvrzení Infiniti o výrobě pohonné jednotky stojí tak trochu na vodě. Jistě, automobilka sice spadá pod alianci Renault-Nissan, ale přesto to na první pohled vypadá jako chlubení se cizím peřím. Na druhou stranu ale musíme zmínit, že technici Infiniti se ve vnitřnostech šestiválce očividně pohrabali, neboť výkon činí 576 koní.
To oproti standardnímu GT-R modelového roku 2014 znamená nárůst o 26 koní. Akcelerace na stovku za méně než 4 sekundy je ve srovnání s dárcem orgánu horší, Nissan to zvládne pod 3 s, to samé platí o maximálce (315 vs 300 km/h).
Dá se samozřejmě namítnout, že GT-R je vozem zaměřeným vyloženě na sportování, zatímco Q50 má ve svém popisu práce i jistou praktičnost. Nicméně Infiniti právě kvůli maximalizaci jízdní dynamiky výrazně přepracovalo aerodynamiku, do čehož promluvily i zkušenosti ze světa F1. Karbonovým doplňkům a širšímu rozchodu kol se tak nemůžeme divit.
Nejasností je tedy i po ženevské premiéře celá řada, přičemž ta zásadní se týká sériové výroby. Stále totiž není jisté, zda verzi Q50 Eau Rouge uvidíme v prodeji. To ale zřejmě není snadné rozhodnutí, neboť náklady na produkci budou nemalé - i přes existenci sedanu má totiž novinka kromě střechy a dveří veškeré panely karoserie odlišné.
Momentálně tak jediným dalším rozšířením modelové řady je Infiniti Q50 vybavené dvoulitrovým motorem o výkonu 216 koní. To by společně se sedmistupňovým automatem mělo do čínského prodeje zamířit ještě teď na jaře, Evropa se ovšem dočká až někdy na podzim.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Motor Nissanu GT-R se v Ženevě ukázal nejen pod kapotou Infiniti Q50 Eau Rouge, ale také vedle ní
Infiniti v Ženevě odhalilo, že sedan Q50 Eau Rouge pohání šestiválec z Nissanu GT-R vyladěný na 576 koní. O sériové výrobě ale i nadále mlčí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 54 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry