Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar C-X75 by byl rychlejší než LaFerrari i P1, výroba má ale dále utrum
24.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ nové foto, video) S dalšími fotografiemi přichází i nové informace. Jaguar zvládne sprint na 160 km/h za 6 s, je lehčí než Porsche 918.
Letošní rok je zasvěcen hlavně hybridním supersportům. Aktuálně nám jich ale zbývá jen trio - Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder - neboť jak již nějaký ten měsíc víme, Jaguar svůj příspěvek do této party nakonec nevyrobí. A to je opravdová škoda, neboť Italovi, Britovi a Němcovi by zřejmě natřel záda prakticky kdykoliv, kdy by na to měl chuť a dostatek energie v akumulátorech. Jak se totiž ukázalo na nedávném představení, jehož se zúčastnilo jen pár britských médií, je jízdní dynamika benzin-elektrického prototypu více než působivá.
Pokud totiž C-X75 zapojí do hry jak přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec o výkonu 509 koní, tak i dva elektromotory produkující dvakrát 197 koní, měli byste se dočkat zrychlení z klidu na stovku za necelé tři sekundy. Za pouhých 6 sekund, tedy o sekundu rychleji než Ferrari nebo McLaren, pak zvládne Jaguar akcelerovat na 160 km/h, zatímco nejvyšší rychlost má přesahovat 320 km/h.
Veškeré pohonné jednotky přitom Jaguar vyvinul pod vlastní střechou, neboť na trhu nebyl žádný vhodný subdodavatel. I proto se elektromotory mohou pochlubit miniaturními rozměry a hlavně mizivou hmotností 20 kg (celý prototyp má vážit o nějakých 400 kilo méně než Porsche). Zároveň mají při kapacitě baterie 19 kWh nabídnout dojezd 65 km čistě na elektřinu.
Vyjma toho Jaguar vypiplal i karbonovou karoserii, která nyní nabízí tuhost 60 000 Nm na jeden stupeň - je tedy třikrát tužší než Lamborghini Murciélago. Benzinový motor přeplňovaný turbem i kompresorem pak pro změnu dokáže točit až 10 000 ot./min., což je též hodné obdivu.
Je tedy vážně škoda, že loni v prosinci britská značka celý projekt zaříznula. Některé z výše uvedených prvků, zvláště pak nadvakrát přeplňovaný čtyřválcový motor, by ovšem do produkce dorazit měly. Což se ostatně týká i kol, které oproti konvenčním diskům nabízejí o 40 % nižší neodpruženou hmotnost.
Kromě toho pak britská značka hodlá prodat i zmiňované prototypy, které svou cenou dozajista zastíní i Bugatti Veyron. Podle kolegů z britského Autocaru se Jaguar tomuto hypersportu může do nějakých 200 km/h rovnat. Pak ale i jeho celkovým 862 koním začne docházet dech.









































Jaguar C-X75 by v rámci jízdní dynamiky a rychlostí do 200 km/h měl nabídnout letpší svezení než Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. Do výroby ale přesto nezamíří
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Volbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
před 2 hodinamiSpalovací motory zdaleka neřekly poslední slovo, říká vývojový šéf Ferrari, dostane z nich prý ještě daleko víc
před 4 hodinamiOpuštěný luxusní hotel skrývá i 9 let po svém zavření flotilu zanedbaných luxusních aut, tady se zastavil čas
před 5 hodinamiDnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
včeraZkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.21. 11:31 - jerry
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 10:34 - petr_riha
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.20. 16:41 - pavproch
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom