Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 | Petr Prokopec
Už snad ani nevěříme tomu, že Jaguar před sebou vidí jakoukoli vlastní budoucnost, to by v podobných záležitostech našlapoval obezřetněji. Vše stále více nasvědčuje tomu, že chce zavřít krám, zbavit se maxima vazeb na svou současnost a prodat značku někomu jinému.
O Jaguaru se v poslední době začíná mluví jako málokdy dříve, nestojí za tím ale prodejní úspěchy britské automobilky či třeba kvalita nebo rychlost jejích aut. Místo toho se hovoří o probíhající řízené sebevraždě. Jaguar totiž již od roku 2021 mluvil o tom, kterak přepřáhne co nejrychleji na elektromobilitu. A nechtěl zůstat jen u toho, posunout se hodlal také do vyšších pater trhu. Britové totiž nechtěli dál konkurovat Audi, BMW či Mercedesu, místo toho byly jejich cílem ultra-luxusní značky jako Bentley.
O schůdnosti takového plánu jsme od začátku pochybovali, Jaguar se ale nyní tváří, že jej navzdory ochlazení už tak omezeného zájmu o elektrická auta přece naplní. Ale opravdu to chce udělat? Jak už jsme zmínili, některé zdroje naznačují, že plán se změnil, Jaguar ve skutečnosti pouze skončí s výrobou toho, co dnes má, ničím na své současné portfolio ale nenaváže. Mateřský koncern Tata Motors pak značku s minimem fyzických aktiv prodá a nechá si ze svého britského dua jen Land Rover.
Že to tak skutečně může být, naznačují nejen zrušené objednávky zákazníků či zavíraná dealerství, ale i další poněkud neobratné kroky automobilky. O tom posledním informuje britský Autocar, podle nějž Jaguar majitele elektrického SUV I-Pace odříznul od mobilních aplikací třetích stran, které používali k jeho nabíjení. To nebylo přijato zrovna vlídně, neboť lidem kvůli tomu rostou výdaje spojené s provozem. Přejít totiž museli kupříkladu z funkce Intelligent Octopus Go na standardní Octopus Go, mimo hru jsou také další aplikace pro dobíjení elektrických aut jako PodPoint Solo a Ohme Home Pro.
V čem je problém? Třeba Intelligent Octopus Go byl schopen v průběhu noci vyhledávat nejnižší ceny, za které je elektřina prodávána, a vůz dobíjet pouze v takovou dobu. „Stačilo mi, abych nastavila procentuální kapacitu a zbývající čas, a funkce udělala vše za mne, navíc co nejlevněji. S novým tarifem je třeba si najít volné okno, kdy budete auto dobíjet. Měřila jsem si to minulou noc a po 4 hodinách, které Octopus nyní nabízí, jsem měla nabito na 30 procent,“ uvedla Ailsa Chandler.
Díky tomu majitelka I-Pace platí o poznání víc než dosud. A podobně jsou na tom stovky dalších lidí, kteří svou nevraživost dali jasně najevo na diskuzních fórech. Přičemž snad více než cokoli jiného jim vadí fakt, že změnu automobilka nijak neavizovala. Místo toho se o ní dozvěděli od poskytovatele aplikace, a to jen pár hodin předtím, než se rošáda odehrála. Jaguar pak jen na dotaz kolegů z Autocaru uvedl, že tak chtěl zabezpečit data klientů před jejich zneužitím.
„Cítím se jako onuce, je to pořádná facka do tváře,“ uvedla k tomu Chandler. A na otázku, zda by si dnes koupila svůj I-Pace, odvětila, že nikoli. „Chci, aby moje nové auto nebyl Jaguar, protože s touto společností mám spojené velmi špatné pocity,“ uvádí dál. Lze k tomu něco dodat? Snad jen podiv, lítost a slova o utvrzování nejen našeho přesvědčení, že takto se automobilka reálně mířících do vyšších pater trhu, kde je klientela jen náročnější, opravdu nechová.
Jaguar I-Pace to má též spočítané, i když jde o elektrický model. A budoucnost Jaguaru měla být jen elektrická. Nyní máme stále více pocit, že bude třeba čínská - automobilka se chová velmi zvláštním způsobem, jako by jen pálila mosty. Foto: Jaguar
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 7 minutami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz