Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Je nejnovější Ferrari skutečně jen klonem dávno představeného Maserati?
30.6.2021 | Petr Prokopec
Nebylo by to poprvé, třeba takové Ferrari California původně mělo být jen Maserati, a tak se nedivíme, že někomu nejnovější supersportovní Ferrari 296 GTB připomíná silnější verzi Maserati MC20. Realita je ale úplně jiná.
V závěru minulého týdne Ferrari poměrně překvapivě představilo nový sportovní model. Italská automobilka na něj začala lákat jen několik málo dní před premiérou, už delší dobu se ale mluvilo o tom, že Maranello chystá návrat slavného Dina, a to včetně nového šestiválce pod kapotou. Hned po premiéře se tak začalo mluvit o tom, že model 296 GTB není až tak úplně nový a je jen vyladěným klonem dalšího italského sporťáku. Šestiválec totiž dostalo i Maserati MC20, které i přes vstup Ferrari na burzu patří do téže stáje.
Jenže tahle auta skutečně nejsou dvojčata, a to ani zdaleka, ani v jediném podstatném detailu. Ferrari totiž stejně jako třeba McLaren Artura vsadilo na pohonnou jednotku s širokým úhlem (120 stupňů) rozevření řad válců, díky čemuž mohlo doprostřed napěchovat dvě turbodmychadla. Kromě toho pak vsadilo rovněž na elektrifikaci, načež tu máme hybrid, který produkuje 830 koní. Maserati by nicméně zaostávalo i za samotnou spalovací jednotkou, která byla naladěna na 663 koní.
Je přitom nutné zmínit, že ani třílitr s trojzubcem ve znaku nepatří mezi slabé. Do vínku dostal 630 koní, o něž se ovšem musí starat sám. Maserati pak sice mluví o zcela elektrické variantě, která bude ještě výkonnější, to je však hudba budoucnosti. Pro nás je ale v tuto chvíli podstatný ten fakt, že značka užívá šestiválec s 90stupňovým rozevřením. Kromě toho Maserati použilo unikátní technologii spalovací předkomory z Formule 1, jež u Ferrari pro změnu chybí. Obě jednotky tak spojuje jen objem a počet válců, jinak jsou úplně jiné.
Podobně se nakonec můžeme vyjádřit i o zbytku vozu. MC20 je o chlup delší (4 669 mm versus 4 565 mm) a používá i delší rozvor (2 700 mm versus 2 600 mm). Podstatnější je ale ta skutečnost, že stojí na karbonovém monokoku, zatímco Ferrari pracuje s hliníkovým prostorovým rámem. Maserati jde mimo to spíše cestou hran a moderního designu, zatímco 296 GTB upřednostňuje oblé tvary a zcela nepokrytě se klaní speciálům Le Mans ze 60. let minulého století.
S tím do jisté míry souvisí i odlišné pojetí interiéru. Ferrari totiž disponuje kapličkou řidiče, pod kterou se nastěhovalo naprosto vše, jakkoliv značka s pomocí malého displeje pamatovala také na spolujezdce. Je ale evidentní, že tu vládne jakýsi závodní přístup - co je důležité, má řidič v zorném poli. Oproti tomu Maserati sice také sází na digitální přístrojový štít, ovšem ten doplňuje i středová obrazovka multimédií. Máme tu tedy spíše charakter cestovního „gétéčka“.
Ač zde tedy máme dva italské šestiválcové sporťáky s motory uloženými uprostřed, o dvě zcela stejné novinky nejde ani náhodou. Potvrzuje to i pohled na cenu, neboť zatímco za Maserati dáte minimálně 4,5 milionu korun, Ferrari startuje až na 6,8 milionech Kč. Suma sumárum tu pokaždé máme zcela jinou ligu lákající odlišné osazenstvo. Ve výsledku je tedy na vás, jakému kupé dáte přednost - rozhodně si ale nekupujete odvar či hyperverzi téhož, nýbrž vždy jiný vůz.














Novinky Ferrari a Maserati možná spojuje řada papírových dat, o dva různé vozy vycházející z téhož technického základu však nejde ani náhodou. Foto: Ferrari/Maserati
Inspirace: Carscoops
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Ztráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraMercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včeraNejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
14.9.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB