Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z mála nových dieselů předvedl dynamiku na Autobahnu, tovární data nevyrovnal
30.11.2020 | Petr Prokopec
Nových aut s novými naftovými motory je dnes jako šafránu, a tak není od věci podívat se na dynamiku jedno z těch nejzajímavějších z nich.
Volkswagen Golf GTI se stal legendou prakticky již v roce 1976, kdy zamířil na trh. O poznání jiné přivítání si zažila dieselová varianta GTD, která přišla na trhu s pětimiliontým Golfem v roce 1982. Je ale třeba dodat, že kritika pocházela spíše od novinářské obce než od zákazníků. Ti si úsporné a svižné provedení oblíbili, pročež není překvapením, že nakonec zůstalo součástí i osmé generace, třebaže velká část Evropy se nyní naftovým motorům obrací zády. Pokud ovšem zrovna v tomto ohledu nechcete jít s davem, dobře uděláte, i když za cenu jistých ústupků.
Golf GTD totiž aktuálně otestoval člověk stojící za kanálem Automann-TV na Youtube, který ukázal akceleraci vozu na německé dálnici. Přitom zjistil i pár oněch stinných stránek, které se od dealera nejspíše nedozvíte. Vědět byste o nich ale měli, neboť jen za takových podmínek lze očekávat plnou spokojenost - jde tu o dilema mezi vizuální přitažlivostí a jízdní dynamikou, obojí najednou tak úplně mít nelze.
Dle oficiálních dat Golf GTD zrychlí z klidu na stovku za 7,1 sekundy, takového času ale nebylo v rámci testu dosaženo. Dieselový hot hatch se dostal nejlépe na 7,7 sekundy, a to navíc ve chvíli, kdy byl deaktivován systém Launch Control, jenž má řidiči pomáhat. Minimálně v této chvíli se to ovšem nestalo, s „chytrou“ elektronikou byl totiž web o čtyři desetiny pomalejší. Vinu na tom nenesou jen zimní pneumatiky, které logicky nemají ideální trakci pro rychlé sprinty, ovšem také 19palcová kola. Pokud zvolíte ta 18palcová, budete rychlejší.
Další zmínku lze věnovat zvuku, který je natolik umělý, že by vedle něj mohla i Pamela Anderson působit jako obraz přirozenosti. Když totiž sedíte uvnitř, máte pocit, že vlastníte právě ono kultovní GTI a nikoliv jeho „dieselovou náhražku“. Je přitom jen na vás, zda jsou vám tyto zvukové triky po chuti či nikoliv. Pokud ano, pak rozhodně Golf GTD neposlouchejte zvenčí, neboť karoserie již reproduktory ozdobena není, a proto se zpod kapoty ozývá pouze typické naftové chrochtání.
Tím samozřejmě nechceme dieselový hot hatch přirovnávat k traktoru, nicméně do pěvce operních árií má taktéž daleko. Vykouzlit úsměv na tváři však dokáže, a to nikoliv jen tím, že zvládne stovku za méně než 8 sekund, ale i schopností deklasovat půlku Evropy na jeden zátah. Dojezd byl totiž vypočítán na 965 kilometrů, a na rozdíl od akcelerace jej máte větší šanci dosáhnout. Stačí jen, abyste dosáhli průměrné spotřeby okolo 5,5 litrů, což u 200koňového vozu nebude až takový problém.
Lze přitom už jen dodat, že pod kapotou se nachází dvoulitrový turbodiesel, který roztáčí přední kola a je spojen výlučně se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Po manuálu totiž sice možná touží majitelé GTI, ovšem u dieselu byl již opomíjen.









Golf GTD je sice rychlý, ovšem třeba 19palcové ráfky se zimními pneumatikami jej zpomalují. Při objednávce se tak rozhodněte, zda toužíte spíše po kráse nebo po dynamice. Foto: Volkswagen
Zdroj: Automann-TV@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před hodinouPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 5 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva