Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z posledních velkých odpíračů elektroaut má teď po palcem dvě značky, prý neustoupí
10.12.2020 | Petr Prokopec
Přes přetrvávající limity elektrických aut ubývá šéfů automobilek, kteří jsou ochotni proti nim cokoli namítat. Jeden ale dál trvá na svém, podle šéfa Lamborghini a Bugatti o ně zákazníci ani nestojí.
Už není tajemstvím, že koncern VW sází na elektrická auta prakticky vše. Elektrický pohon nemusí být špatnou alternativou u značek, jako je třeba Bentley či Audi, neboť první značka je zaměřena na komfort a druhá chce být nositelkou pokroku. Jako jediné řešení je ale problematický pokaždé a ve spojitosti s Volkswagenem, Seatem nebo Škodou jej brzdí jak praktická využitelnost, tak cena. Trochu jiný problém je to v případě Bugatti a Lamborghini - zde hraje velkou roli zvukový projev a jakkoli déletrvající využitelnost vysokého výkonu, které je se současnými akumulátory zcela nemožná.
Právě v jejich čele nyní stojí Stephan Winkelmann, který už proslul jako jeden z posledních velkých manažerů, který proti živelnému nasazování elektrického pohonu brojí a říká, že u Bugatti nebude mít smysl ani za 10 let. A tak dále neholá ustroupit, chce udržet spalovací jednotky naživu „tak dlouho, jak jen to bude možné“.
Dle jeho slov totiž obě automobilky jen velmi málo zatěžují životní prostředí, neboť ročně vyprodukují jen omezené množství aut, s nimiž majitelé příliš nejezdí. V případě Bugatti majitelé v průměru najezdí jen okolo 1 600 km ročně. Ač tedy Chiron vypouští 516 gramů CO2 na kilometr, v případě jednoho exempláře tu máme nižší zátěž přírody, než o jakou se stará průměrný VW Golf.
Podle Winkelmanna navíc zákazníci jeho firem stále ještě nejsou ochotni akceptovat plně elektrické verze, ať již jde o Bugatti, nebo o Lamborghini. Zvláště když aktuálně je k dispozici pouze technologie, která vede k výraznému navýšení hmotnosti a ke zhoršené praktičnosti. Je tedy pochopitelné, proč se Winkelmann chce držet spalovacích motorů zuby nehty. Tím se ovšem pro celý koncern může stát černou ovcí, byť neskutečně výdělečnou.
VW Group totiž ve svém elektrickém honu zachází tak daleko, že je skutečně ochoten „odstřelit“ i své korunní klenoty. Bugatti by měl převzít výměnou za větší podíl ve firmě chorvatský Rimac, zatímco Lamborghini by spolu s Ducati a Italdesignem zformovalo nezávislou divizi, která by taktéž zamířila k novému majiteli. Takový záměr dává jistý smysl, je však třeba se ptát, zda je skutečně elektrifikace tou jedinou cestou, po které by se automobilový průmysl měl vydat.
Přestože se zmíněné značky přechodu k bateriím brání, Lamborghini již s elektrifikací začalo koketovat v případě modelu Sian FKP 37, kde došlo na spárování atmosférického dvanáctiválce a elektromotoru krmeného superkondenzátory. Dle Winkelmanna přitom šlo o první vlaštovku, ovšem šéf vývoje Maurizio Reggiani a šéfdesignér Mitja Borkert již mají pracovat na dalším takovém modelu. Na bližší detaily s ním spojené si nicméně musíme ještě několik měsíců počkat.
Je ovšem jisté, že stejně jako v předchozím případě nepůjde o ryzí elektromobil, jejich příchod vidí Winkelmann reálně až někdy na konci dekády. Do té doby by přitom měl dorazit nový Aventador, nový Huracán i Urus druhé generace. V případě Bugatti se pak dají očekávat hlavně další speciální edice, neboť druhý model byl ze strany VW Group zaříznut kvůli globální nejistotě. A ta zřejmě hned tak nezmizí.












Lamborghini si již s elektrifikací zakoketovalo u modelu Sian FKP 37, je to ale velmi specifický případ. Foto: Lamborghini
Bugatti oproti tomu setrvává jen u spalovací jednotky, a minimálně do konce dekády tomu jinak nebude. Foto: Bugatti
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 2 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 3 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 5 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 6 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
před 7 hodinami - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
před 8 hodinami - Bohatí lidé při lockdownech zabíjeli nudu tím, že si objednávali „nesmyslná” auta na přání
před 9 hodinami - Auto roku 2021 podle Britů je překvapivě „normální”, elektromobily ostrouhaly
před 10 hodinami - Pokus Japonců uspět v revíru Škody Octavia byl takový propadák, že po 3 letech skončil
včera - Další koronavirový krach automobilky je realitou, nezachránili ji už ani Rusové
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Chlubítko univerzální 13:48 - HondaMan
- První auto - Focus mk2 13:34 - haras
- Auto pro radost 12:40 - honziss
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.