Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčová novinka VW je propadák, i když automobilka na každém kusu prodělává
30.7.2021 | Petr Prokopec
Je smutné, když jdete s prodejní cenou nějakého auta tak nízko, že nepokryje ani výrobní náklady a přesto se mu na trhu nedaří. Přesně to je případ Volkswagenu ID.4, který kupují pomalu jen Němci, jistě i kvůli dotacím.
V půli května vyšlo najevo, že Volkswagen na prodeji své klíčové novinky prodělává, i když není zrovna levná. Řeč je o elektrickém SUV ID.4, které je v Česku k mání za necelý milion korun. Za takovou sumu dostanete vůz, který disponuje pouze 52kWh akumulátory, 148 koňmi výkonu a i když připlatíte další půlmilion, nedostanete víc než ocelová kola s kryty. To nepůsobí jako vrcholně atraktivní nabídka a zákazníci musí sáhnout do kapsy ještě o dost hlouběji, pokud chtějí slušný dojezd, výkon i výbavu. Aktuálně se však ukazuje, že něco takového dělají pomalu jen Němci - jednak kvůli značce auta a jistě i kvůli enormním dotacím spojeným s elektrickým pohonem.
Jak uvádí list Financial Times, Volkswagen se v Číně dočkal nemalého zklamání. Za první polovinu letošního roku na největším trhu pro elektromobily německá automobilka prodala pouze 18 285 exemplářů modelu ID.4. „VW realizoval jen v Číně přes 70 tisíc testovacích jízd, ovšem jen pár tisíc z nich přetavil v prodeje,“ říká k věci Arndt Ellinghorst, analytik společnosti Bernstein. Zdá se tedy, že jakkoliv může být ID.4 atraktivní na první pohled, po bližším prozkoumání již tolik zaujmout nedokáže.
Podobná je situace ve Státech, kde má ID.4 na kontě za první půlrok jen 5 756 registrací. Za tím sice do jisté míry stojí pozdější zahájení prodeje, ovšem ani tak situace není zrovna růžová. Navíc 85 procent lidí, kteří nabídli na protiúčet svůj starý vůz, dosud užívalo spalovací pohon. Znamená to, že VW nezískává mnoho zákazníků od elektrické konkurence, spíše oslovuje ty vlastní. I to je pro značku pochopitelně problém.
V Evropě má automobilka na kontě za první letošní pololetí 170 939 prodaných elektromobilů, což nezní marně, třebaže pronikavý úspěch to také není. Je navíc třeba dodat, že jde o součet prodejů všech značek celého koncernu, do čehož jsou řazeny i elektrické Škody nebo Porsche. Samotný ID.4 pak byl prodán ve 37 292 exemplářích, zatímco na ID.3 připadá 31 177 registrací. A jak jsme již zmínili, o skoro 19 tisíc z těchto prodejů se postarali Němci, kteří si díky štědré vládní politice mohou odečíst i více než čtvrtinu ceny.
Pokud si uvědomíme, že VW na každém prodaném exempláři tratí, pak by to značku nemuselo trápit, ale ono je to jinak. Automobilka na ID.4 tratí přímo, snižuje si tím ale své průměrné flotilové emise, čímž ztráty nepřímo kompenzuje snížením či eliminací pokut za nadlimitní emise, hlavně pak v Evropě. Pro Volkswagen je tedy pořád lepší, když tato auta prodává než když nikoli, nakonec do nákladů se počítají i dávno vydané peníze, které stejně Němcům nikdo nevrátí.
Lze už jen dodat, že zatímco VW nemá za celé letošní pololetí na kontě ani sto tisíc prodaných exemplářů modelů ID.3 a ID.4, Tesla jen ve druhém čtvrtletí dodala zákazníkům 199 360 kusů Modelu 3 a Y. Pokud k tomu pak připočteme ještě první kvartál, rázem jsme na 382 140 registracích. A to vše navzdory soustavné kritice kvality či servisní péče. Ve Wolfsburgu se tedy budou muset více snažit. A nebo méně, protože pořád platí, že těmito modely nevychází vstříc zákazníkům a sází na to, že lidi ke koupi takových aut donutí jiní. To se stát může, ale také nemusí.



Volkswagen ID.4 byl stěžejní elektrickou nadějí německé automobilky, prodejně má ale zatím blíže k fiasku. Foto: Volkswagen
Bleskovky
Čínský prezident si do Ruska přivezl svou novou tajnou limuzínu, nikdo běžný takovou mít nemůže
před 10 hodinamiHvězda Top Gearu říká, že BMW porazilo Audi v jeho vlastní hře, dělá lepší auto typické pro čtyři kruhy
včeraAsi poslední lidový sporťák s točivým motorem bez turba to rozpálil na Autobahnu, vzbuzuje touhu
19.3.2023
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Z luxusní superjachty Saddáma Husajna zbyl už jen napůl potopený rezavý vrak, dnes by stála miliardy
před 4 hodinamiPrvní majitel dodnes dochoval nejetou Škodu Favorit na původních pneu OR 37, teď ji prodává
před 5 hodinamiNový šéfdesignér VW už lituje, že vzal svou novou práci, mohl si dál hrát s exkluzivními sporťáky
před 7 hodinamiŠkoda poodhalila techniku nového Superbu a Kodiaqu, u Čechů si tím nešplhne ani v nejmenším
před 8 hodinamiČínský prezident si do Ruska přivezl svou novou tajnou limuzínu, nikdo běžný takovou mít nemůže
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva