Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem
21.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský supersport se proměnil k obrazu svého majitele. Zvenčí i uvnitř tak najdete vzácný žlutý kov, který doplňuje výkon až 1 156 koní.
Životní dráhy malosériových značek Koenigsegg a Pagani jsou v jednom směru propojeny - jak Švédové, tak Italové vycházejí opravdu vstříc movité klientele. To u druhé jmenované značky znamená, že si můžete pořídit i Zondu, přestože se oficiálně již dávno nevyrábí. Neznamená to ovšem, že by limitované verze té první zmíněné měly menší váhu. V případě posledního zástupce omezených sérií, modelu Agera R Zijin, je tomu spíše naopak. Exteriér a interiér totiž zdobí pravé zlato.
Právě se žlutým kovem souvisí i název limitované edice. Společnost Zijin Mining Group Ltd. je totiž největší čínskou společností těžící zlato. Dá se tedy předpokládat, že unikátní Koenigsegg si pořídil některý z členů jejího vedení. Prodán byl mimochodem skrze čínského dealera FFF, tedy toho stejného, který v loňském roce objednal i další speciální Koenigsegg, model One:1.
Co tedy očekávat za změny oproti sérii? V prvé řadě purpurový lak, který doplňují zakázkové zlaté pruhy. Ze stejného materiálu je i ručně vyvedený nápis na boku. Více se upravovalo v interiéru, kde byla žlutým kovem potažena středová konzole. Zlato se pak objevuje i na volantu či lemech koberce, přičemž doplněno je kůží, Alcantarou a karbonem.
Pod kapotou již vše zůstává věrné standardu. To znamená pětilitrový motor V8 twin-turbo, který v případě běžného benzínu s oktanovým číslem 93 produkuje 973 koní. Pokud ovšem sáhnete po biopalivu E85, dostanete pod pravou nohu výkon 1 156 koní. V takovém případě můžete počítat se zrychlením z klidu na stovku za 2,9 sekundy a nejvyšší rychlostí přes 420 km/h.
Cena upraveného Koenigseggu pak zůstává neznámou, s částkou přesahující 40 milionů bez čínských cel a daní by ovšem nový majitel měl počítat. S ohledem na výdělky firmy Zijin Mining by ovšem ani dvakrát taková suma nebyla nedosažitelná, ostatně právě clo a daně ji v rámci čínských sazeb hned zněkolikanásobí.







Koenigsegg Agera R Zijin je zvenčí i uvnitř dekorován pravým zlatem. Výkon 1 156 koní ale zůstává standardní
Zdroj: Shmee150
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
- Po crashi vyhrál zkrácený závod Moto3 v Sepangu Furusato včera 10:29
Nejnovější články
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před hodinou
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 2 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 4 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 5 hodinami
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 12:57 - denis
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
