Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera R Zijin: purpurový sporťák dekorovaný pravým zlatem
21.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský supersport se proměnil k obrazu svého majitele. Zvenčí i uvnitř tak najdete vzácný žlutý kov, který doplňuje výkon až 1 156 koní.
Životní dráhy malosériových značek Koenigsegg a Pagani jsou v jednom směru propojeny - jak Švédové, tak Italové vycházejí opravdu vstříc movité klientele. To u druhé jmenované značky znamená, že si můžete pořídit i Zondu, přestože se oficiálně již dávno nevyrábí. Neznamená to ovšem, že by limitované verze té první zmíněné měly menší váhu. V případě posledního zástupce omezených sérií, modelu Agera R Zijin, je tomu spíše naopak. Exteriér a interiér totiž zdobí pravé zlato.
Právě se žlutým kovem souvisí i název limitované edice. Společnost Zijin Mining Group Ltd. je totiž největší čínskou společností těžící zlato. Dá se tedy předpokládat, že unikátní Koenigsegg si pořídil některý z členů jejího vedení. Prodán byl mimochodem skrze čínského dealera FFF, tedy toho stejného, který v loňském roce objednal i další speciální Koenigsegg, model One:1.
Co tedy očekávat za změny oproti sérii? V prvé řadě purpurový lak, který doplňují zakázkové zlaté pruhy. Ze stejného materiálu je i ručně vyvedený nápis na boku. Více se upravovalo v interiéru, kde byla žlutým kovem potažena středová konzole. Zlato se pak objevuje i na volantu či lemech koberce, přičemž doplněno je kůží, Alcantarou a karbonem.
Pod kapotou již vše zůstává věrné standardu. To znamená pětilitrový motor V8 twin-turbo, který v případě běžného benzínu s oktanovým číslem 93 produkuje 973 koní. Pokud ovšem sáhnete po biopalivu E85, dostanete pod pravou nohu výkon 1 156 koní. V takovém případě můžete počítat se zrychlením z klidu na stovku za 2,9 sekundy a nejvyšší rychlostí přes 420 km/h.
Cena upraveného Koenigseggu pak zůstává neznámou, s částkou přesahující 40 milionů bez čínských cel a daní by ovšem nový majitel měl počítat. S ohledem na výdělky firmy Zijin Mining by ovšem ani dvakrát taková suma nebyla nedosažitelná, ostatně právě clo a daně ji v rámci čínských sazeb hned zněkolikanásobí.







Koenigsegg Agera R Zijin je zvenčí i uvnitř dekorován pravým zlatem. Výkon 1 156 koní ale zůstává standardní
Zdroj: Shmee150
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha