Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky

(+ video) Švédský hybrid dostal do vínku unikátní systém KDD, který nakonec umí řazení aspoň simulovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky

13.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Švédský hybrid dostal do vínku unikátní systém KDD, který nakonec umí řazení aspoň simulovat.

Koenigsegg Regera na první pohled příliš nevybočuje ze soudobých trendů, které staví na sportovní piedestal hybridní pohonná ústrojí. Ve srovnání se „Svatou trojicí“ je ovšem švédský zástupce kategorie hypersportů přeci jen odlišný. Na mysli přitom nemáme ani tak svérázný systém Autoskin, skrze který můžete prakticky veškeré panely karoserie ovládat na dálku, nýbrž absenci klasické převodovky. Místo toho Regera používá technologii KDD (Koenigsegg Direct Drive), která ji tak trochu přibližuje k dragsterům.

Funkčnost systému, který musí přenést až 1 500 koní (motory vozu dohromady „složí” až 1 822 koní, ale jejich vrcholy se nescházejí, takže celkový maximální výkon činí „jen” 1 500 koní) a 2 000 Nm točivého momentu, jsme si po teoretické stránce vysvětlili již dříve, nyní tu ovšem máme jeho praktické přiblížení. To nám přináší Steven Wade, který má na starostí firemní PR a byl se ve voze projet se šéfem automobilky Christianem von Koenigseggem. Na svůj iPhone přitom natočil šest minut jízdních záběrů, které doplňuje vcelku zajímavý komentář. Dozvídáme se totiž kupříkladu, že Regera dokáže i přes absenci převodovky - automatické či manuální - řadit.

„Pro ty, kteří si myslí, že potřebují starosvětský pocit ze změny rychlostních stupňů, jsme vyrobili jistou formu elektronické spojky, která simuluje obdobu kickdownu při řazení. Řidič se ovšem budou muset znovu naučit, jak řídit, neboť v zatáčkách nebudou mít k dispozici ukazatel aktuálního zařazeného stupně,“ vysvětluje princip systému KDD Wade. My dodáme, že jednoduše stačí použít pádlo pod volantem a Regera rázem jakoby podřadí a nabídne vyšší otáčky a tedy promptnější odezvu motoru.

V daný moment zároveň dojde k jistým modifikacím přístrojového štítu, kde se „ručička tachometru pohybuje okolo ciferníku souběžně s otáčkami stejně jako v každém jiném autě. Jakmile ovšem sešlápnete plynový pedál, je větší a tlustší, aby vám naznačila, že využíváte více dostupného výkonu. Myslím, že je to brilantní interaktivní grafika, díky které pár našich klientů dostane pokuty za rychlost. Jezděte proto opatrně,“ dodává Wade.

Dále rovněž naznačuje, že jeho slova bychom neměli ihned shodit ze stolu jako zaujatá. „Šance jet v Koenigseggu je pro mne v podstatě stejně nová jako pro vás. Není to tak, že bychom jako zaměstnanci jezdili našimi vozy každý den. Ve skutečnosti se většina z nás sotva vůbec zvládla uvnitř jen posadit.“ Svezení v modelu Regera je navíc ještě vzácnější, neboť vůz ještě není zcela hotov a Švédové k jeho finalizaci prý potřebují ještě dost času, možná až dva roky.

Tento fakt je patrný již ze zmiňovaného přístrojového štítu, kde se aktuálně objevují informace, které jinak zákazníci neuvidí. Doladit potřebuje i multimediální systém na středové konzoli, který počítá kupříkladu s integrací rozhrání Apple CarPlay. To ovšem nezabránilo klientele v rozebrání čtvrtiny produkce, neboť podle Wadea bylo 20 exemplářů prodáno „hned ve chvíli, kdy byl v roce 2015 vůz představen“.

Aktuálně je tedy k dispozici ještě 60 vozů, přičemž nové video by mělo trochu popostrčit dosud nerozhodnuté zájemce k akceptaci ohromující cenovky. Pokud se přitom divíte, že na tachometru se neobjevují trojciferná čísla s trojkou či čtyřkou na začátku, pak jen dodáme, že Regera je stále jen prototyp. A přes jeden z elektromotorů usazených vpředu je to pořád zadokolka, takže při teplotách pod bodem mrazu byla opatrnost byla na místě...


Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 1 - Koenigsegg Regera technika 01Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 2 - Koenigsegg Regera technika 02Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 3 - Koenigsegg Regera technika 03
Technika Regery je pozoruhodná věc

Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 4 - Koenigsegg Regera nova sada 01Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 5 - Koenigsegg Regera nova sada 02Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 6 - Koenigsegg Regera nova sada 02aKoenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 7 - Koenigsegg Regera nova sada 03Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 8 - Koenigsegg Regera nova sada 04Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 9 - Koenigsegg Regera nova sada 05Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 10 - Koenigsegg Regera nova sada 06Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 11 - Koenigsegg Regera nova sada 07Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 12 - Koenigsegg Regera nova sada 08

Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 13 - Koenigsegg Regera prvni sada 01Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 14 - Koenigsegg Regera prvni sada 02Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 15 - Koenigsegg Regera prvni sada 03Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 16 - Koenigsegg Regera prvni sada 04Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 17 - Koenigsegg Regera prvni sada 05Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 18 - Koenigsegg Regera prvni sada 06Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 19 - Koenigsegg Regera prvni sada 07Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 20 - Koenigsegg Regera prvni sada 08Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 21 - Koenigsegg Regera prvni sada 09

Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 22 - Koenigsegg Regera zive 01Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 23 - Koenigsegg Regera zive 02Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 24 - Koenigsegg Regera zive 03Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 25 - Koenigsegg Regera zive 04Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 26 - Koenigsegg Regera zive 05Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 27 - Koenigsegg Regera zive 06Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 28 - Koenigsegg Regera zive 07Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 29 - Koenigsegg Regera zive 08Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 30 - Koenigsegg Regera zive 09Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 31 - Koenigsegg Regera zive 10Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 32 - Koenigsegg Regera zive 11Koenigsegg Regera s 1 500 k při první jízdě odhaluje tajemství, řadí i bez převodovky - 33 - Koenigsegg Regera zive 12
Starší záběry Koenigseggu Regera, na novém videu jej uvidíte jen zevnitř

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.