Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Letošní noční můra automobilek neskončí, říká šéf Continentalu, má trvat celý rok
10.3.2021 | Petr Prokopec
Automobilky prožívá v řadě ohledů velmi krušné časy, spása ale rozhodně není na dosah. Šéf jednoho z největších výrobců automobilových komponentů ovšem říká, že firmy si za problémy mohou samy.
Je tomu už pěkných pár týdnů, co automobilovým průmyslem zmítá nikoli koronavirus sám o sobě, ale jeho nepřímé dopady. Téměř všechny velké automobily postupně doplácí na svou loňskou liknavost při zajišťování komponentů nezbytných pro budoucí výrobu a kvůli nedostatku čipů sloužících palubní elektroniky teď zavírají jednu továrnu za druhou. Výjimky existují, i prsty jedné ruky by ale na ně mohly být moc - chtělo to osvícená rozhodnutí, jako v případě Hyundai, aby na potíže nedošlo.
Pro výrobce je to hotová noční můra, která trvá už měsíce, podle výkonného ředitele Continentalu Nikolaie Setzera ale nemá šanci v dohledné době skončit.
„Rok 2021 byl nepříjemně ovlivněn nedostatkem polovodičů. Nejistotu pak jen navyšuje pokračující koronavirová pandemie. I letošek bude tedy nesmírně náročný,“ uvedl Setzer. Přitom upřesnil, že s nedostatkem stěžejních komponentů bude spojeno celé letošní první čtvrtletí a ani následný návrat k normálu nebude okamžitý. Věci se podle Setzera budou lepšit jen velmi pomalu, a tak lze s problémy počítat nejen ve druhém čtvrtletí, ale i ve zbytku roku.
Pro výrobce aut to rozhodně není dobrá zpráva, zvláště v souvislosti s tím, od koho přichází. Setzer je totiž sice ve funkci krátce, Continental ale patří mezi největší světové dodavatele automobilek. Ty přitom zdaleka nezásobuje pouze pneumatikami, ale rovněž různými díly, jenž jsou potřeba na podvozky, pohonné jednotky či interiéry. A aby toho nebylo málo, jedna z jeho divizí se věnuje rovněž asistenčním systémům - tedy odvětví, kde jsou ony čipy stěžejní.
Podstatný je rovněž seznam zákazníků Continentalu, mezi něž patří již zmiňovaný VW Group, stejně jako BMW, Mercedes, Ford, Volvo, General Motors, Honda, Renault, PSA či Toyota. To je slušná plejáda značek a finanční ředitel Continentalu Wolfgang Schaefer říká, že „jeho” firma není na vině. Naopak to prý byl Continental, kdo jako první své zákazníky na vznikající problém upozornila varovala.
Schaefer dodává, že od roku 2017 automobilky objednávají více čipů, než nakonec odkoupí, kompenzace dodavatelům jsou ale minimální či žádné. Ti se pak právě tomu částečně přeorientovali na jiná průmyslová odvětví. Za nedostatek stěžejního komponentu si tedy výrobci aut prý mohou sami, tušíme ale, že Volkswagen by s tímto tvrzením tak úplně nesouhlasil.


Nově jmenovaný šéf Continentalu Nikolai Setzer říká, že jejich nočí můra s nedostatkem čipů v hlavní roli hned tak neskončí. Foto: Continental
Problémy kvůli ní má třeba i Škoda, která není schopna vyrábět dostatek Octavií. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
před 10 hodinami - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021 - Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny
9.4.2021 - Dodnes nejsilnější dieselový osobák ukázal, co i po 9 letech dovede na německé dálnici
6.4.2021
Nejnovější články
- Tesla odhalila parametry nového Modelu S pro Evropu, cena i dostupnost jsou zklamání
před 2 hodinami - Stylový kombík s 585 koňmi jedoucí až 280 km/h jde dnes koupit za cenu Passatu TDI
před 3 hodinami - Američané stvořili levný doplněk pro auto, před nímž bledne celé Simply Clever Škody
před 5 hodinami - Škoda asi zapomněla, v jaké době žije. Její novinka není elektrická, hybridní, má velký benzin
před 6 hodinami - Japonci v této době chystají úplně nový diesel, zastínit má všechny evropské motory
před 8 hodinami - Auto se 720koňovým šestilitrem bylo vyprodáno během pár týdnů, přesto končí
před 9 hodinami - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
před 10 hodinami - Cena náhradních motorů Porsche Taycan bourá představy o levném servisu elektromobilů
před 11 hodinami - Někdo na autě koupeném za 600 tisíc Kč vydělal během pěti let přes 400 tisíc korun
dnes - Rolls-Royce začal nabízet výbavu jako nikdo jiný, kuje tak železo, dokud je žhavé
včera
Živá témata na fóru
- Koupě nového Kodiaqu 18:22 - řidičBOB
- 2 auta za spolu cca 35000€ 18:01 - Snowman000
- Přituhuje 16:54 - řidičBOB
- Range Rover Sport nebo BWM X6 16:49 - 970ka
- Chlubítko univerzální 15:59 - Arnie J
- Onboard videa 14:49 - řidičBOB
- Eko poplatek 13:34 - Alitero
- Rychlodotazy 12:32 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 07:25 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 19:58 - WRXSTi