Lidl se znovu tlačí do prodeje aut, nové vozy nabízí přes internet levněji než jiní

První pokus obchodního řetězce zabodovat na tomto poli sice skončil úspěchem, nabídka ale asi byla příliš levná na to, aby se Lidu vyplatila. Tak to nyní zkouší znovu - dráže a přesto levněji než jiní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lidl se znovu tlačí do prodeje aut, nové vozy nabízí přes internet levněji než jiní

31.10.2020 | Petr Miler

Lidl se znovu tlačí do prodeje aut, nové vozy nabízí přes internet levněji než jiní

/

Foto: Renault

První pokus obchodního řetězce zabodovat na tomto poli sice skončil úspěchem, nabídka ale asi byla příliš levná na to, aby se Lidu vyplatila. Tak to nyní zkouší znovu - dráže a přesto levněji než jiní.

Už léta se říká, že auta jsou čím dál více spotřebním zbožím, z pohledu typického způsobu jejich prodeje to tak ale pořád nevypadá. Zatímco skoro cokoli z podobně klasifikovatelných produktů koupíte v kdejakém obchodním řetězci, prodej aut mají stále na starosti hlavně sítě specializovaných prodejců. I to se ale ony řetězce snaží změnit.

Asi nejvíce je na tomto poli slyšet o německém Lidlu, který už dříve rozjel prodej ojetých aut z jeho služební flotily. Později se přidal také s nabídkou nových vozů, kdy do prodeje pustil tisíc Fiatů 500 v různých barvách karoserie s dvou-, tří- nebo čtyřletou smlouvou a ročním omezením nájezdu na 10 či 15 tisíc kilometrů. Pod kapotou byla jedna-dvojka se 69 koňmi, uvnitř šlo počítat s klimatizací či multimédii UConnect.

Za takto vybavený vůz si obchodní řetězec účtoval 163,52 Eur (cca 4 470 Kč) měsíčně, pokud šlo o smlouvu s pojištěním, údržbou a letními i zimními koly. To je velmi zajímavá cena, a tak není divu, že všech tisíc aut se během chvíle rozprodalo. Úspěch? Asi ne z pohledu Lidlu nebo Fiatu, protože po této várce aut už se k prodeji nevrátili a jeho web Lidl-Autos.de je dnes dokonce nedostupný.

To ale neznamená, že by přestal zkoušet. Prakticky to samé nyní rozjel ve Švýcarsku, akorát ve spolupráci s Renaultem a firmou Carvolution. Dohromady pak nabízí prakticky totéž co dříve v Německu, akorát v mírně modifikované podobě.

Autem je pochopitelně Renault, a to Clio s tříválcem TCe o výkonu 100 koní a automatem X-Tronic. Barvy mohou být šedá, šedá nebo šedá (to není vtip, jsou to tři odstíny šedé), výbava je bohatá včetně navigace, LED světel, klimatizace nebo parkovacích senzorů. A v ceně je absolutně vše od pojištění přes daně, servis, přezouváním na zimní a dokonce i dálniční známka. Limit km je 10 200 za rok, smlouva může být roční či jakkoli delší.

A ona cena? 429 franků, tedy asi 10 900 Kč, o nějakých 3 300 Kč korun méně, než lze totéž koupit kdekoli jinde. Do konce této nabídky zbývají necelé čtyři dny a tušíme, že bude opět využita bezezbytku, třebaže je o něco méně výhodná než tak předchozí a ani tentokrát auto nedostanete hned - Lidl slibuje dodání nejpozději do února 2021 s možností dodání domů nebo převzetím v Bannwilu. Bude pak nabízet auta i jinde, třeba také u nás? Uvidíme, zatím to vypadá, že pořád spíše zkouší, co si na tomto poli může dovolit.


Lidl se znovu tlačí do prodeje aut, nové vozy nabízí přes internet levněji než jiní - 1 - Lidl Auto Abo prodej aut internet 2020 00Lidl se znovu tlačí do prodeje aut, nové vozy nabízí přes internet levněji než jiní - 2 - Lidl Auto Abo prodej aut internet 2020 01
Lidl nabízí ve Švýcarsku výhodně Renault Clio. Nabídka je opět limitovaná, zjevně zkouší, jakou cestou jít. Foto: Renault/Lidl

Zdroj: Lidl Auto Abo

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše