Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Losí test nejnovějšího Suzuki skončil fiaskem, k převrácení mnoho nechybělo
18.2.2019 | Petr Prokopec
Losí test platí za jakýsi svatý grál zkoušek jízdních vlastností vozu, čekat úspěch v něm od každého auta by ale bylo naivní. SUV s žebřinovým rámem se hodí spíš do terénu, a tak Suzuki Jimny zázraky na asfaltu nepředvádí.
Losí test nejspíše již nikomu představovat nemusíme, ostatně v uplynulých měsících jsme se tímto vyhýbacím manévrem zabývali několikrát. A zatímco třeba Volkswagen Golf GTI ohromil přetáčivostí, která není zrovna vlastní předokolkám, BMW X2 zklamalo. Chovalo se přesně tak, jak měl reagovat i „lidový vůz“. Je však nutné dodat, že na mnichovský stroj nakonec lze ještě pohlížet kladně, pokud jej dáme do kontextu s výsledky nového Suzuki Jimny. Teprve jeho losí test je totiž tragédií.
Na převrácení ve stylu první generace Mercedesu třídy A sice nedojde, nicméně do stoického klidu má Jimny opravdu daleko. Náhlou změnu jízdního pruhu a návrat do toho původního lze v relativním bezpečí absolvovat maximálně při rychlosti 68 km/h. Jakmile řidič sešlápne plynový pedál o trochu více, může ho to přivést do problémů. Při náhlých manévrech se karoserie malého offroadu začne velmi naklánět. Vnitřní zadní kolo ztratí kontakt s vozovkou, vnější přední zase v podstatě mizí v podběhu.
Jimny se současně vydá za přídí ven ze zatáčky. Nedotáčivost zmíněná v souvislosti s BMW X2 tak dostává zcela nový rozměr, zvláště když je ještě kombinována s dlouhým převodem řízení. Testovací řidiči proto vypověděli, že po úvodní změně směru opravdu bojovali s tím, aby Suzuki zase vrátili na tu správnou stranu silnice. Nápomocné jim v tom navíc nebyly ani pneumatiky s nízkou přilnavostí.
Suma sumárum se tedy nová generace Suzuki Jimny na silnici nepředvedla zrovna v dobrém světle. Je ovšem třeba si uvědomit, že to není oblast, kde by japonský offroad měl excelovat. Jeho doménou je terén, kvůli čemuž ostatně zůstává u žebřinového rámu. Nechceme říci, že takové auto nemá fungovat na silnici nebo že jeho losí test je úplný nesmysl, lepší výsledek při jeho zaměření ale zkrátka nešlo očekávat.
S popsaným základem je spojen nový 1,5litrový motor, který nahradil předchozí 1,3litrovou jednotku. I Japonci se rozhodli, že downsizing nebudou tlačit všude. Nový agregát má navíc sice větší objem než předchůdce, nicméně po stránce rozměrové je menší a samotná hmotnost poklesla o 15 procent. Na všechna čtyři kola pak skrze pětistupňový manuál či čtyřstupňový automat posílá rovných 100 koní, což sice není zrovna enormní výkon, doplněn je však nízkou hmotností 1 110 kg. Očekávat by se tedy dala zajímavá dynamika, ta však, jak již bylo řečeno, nebyla prioritou. I proto maximálka narostla jen na 145 km/h, což je při pohledu na výsledek losího testu dostatečné číslo.








Losí test nového Suzuki Jimny nedopadl zrovna dokonale, na druhou stranu však silnice nejsou doménou tohoto SUV
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 2 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před 3 hodinamiHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
před 5 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 6 hodinamiNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral