Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mahindra Reva e2o: indické elektrické vozítko je upřímné i levné
20.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoudveřový hatchback je prozatím designován pouze pro domácí trh, kde má nabídnout dojezd 100 km, nejvyšší rychlost 81 km/h a bohatou výbavu.
O indickém automobilovém průmyslu jsme si doposud mohli myslet cokoli, minimálně značku Mahindra je však třeba brát vážně. A to nejen kvůli zakoupení SsangYongu. Nově totiž Indové představili svůj první vlastní elektromobil e2o, který by mohl být sympatický už díky svému vzhledu připomínajícímu autíčka Hot Wheels. Zaujmou ale i realistické technické parametry a především příznivá cena. Pokud by se totiž čtyřmístný hatchback dostal na evropské trhy, vycházel by na nějakých 9 200 USD (cca 175 000 Kč), tedy o poznání méně, než kolik byste zaplatili za podobně vyhlížející Peugoet iOn nebo Citroën C-Zero. A to se navíc jedná o cenu bez jakýchkoliv eurodotací, s nimi by třeba taková Francie mohla elektromobily značky Mahindra pomalu rozdávat zadarmo.
Při nahlédnutí do specifikací indické novinky je přitom jasné, že ačkoliv značka momentálně export nezvažuje, zadní vrátka si nechává otevřená. Po stránce bezpečnostní by totiž model e2o měl odpovídat všem evropským normám. S délkou 3 280 mm, šířkou 1 514 a výškou 1 560 mm by zároveň neměl být problém zaparkovat i v centru Paříže. Z daných parametrů je ovšem také jasné, že na divoké průjezdy zatáčkami není elektromobil stavěný.
S ohledem na nejvyšší rychlost 81 km/h je také zřejmé, že Indové již od počátku myslí pouze na pohyb ve městě. Přičemž automatickou převodovku vybavili hned dvěma stupni pohybu vpřed . a sice standardním a „boostovacím”, kdy elektromotor nabídne řidiči pod plynovým pedálem všech 26 koní a 53 Nm točivého momentu. Podle prvních reakcí zahraničních kolegů tato finesa skutečně funguje, čemuž se s ohledem na hmotnost 830 kg nelze divit.
Za tak nízkým číslem přitom stojí rozhodnutí použít lithium-iontové baterie, které mají prý snížit provozní náklady. Jejich výměna by totiž dle jízdního stylu měla být nutná až někdy po pěti letech. K úplnému dobití baterií je třeba pět hodin na klasické zásuvce o 220 voltech, v brzké době by ale měl být v nabídce kabel pro rychlodobíjení. Mahindra ovšem již neuvádí, o kolik minut či hodin zkrátí vaše čekaní. Stejně tak nemáme k dispozici ani kapacitu baterií - s ohledem na hmotnost a udávaný dojezd by ale mohlo jít o nějakých 10 kW, i když doba nabíjení naznačuje vyšší hodnotu. Je ale otázkou, co přesně je „běžná zásuvka” v Indii...
V rámci výbavy pak dvoudveřový hatchback s rozvorem 1 958 mm nabízí klimatizaci (je třeba, neboť zadní okénka nejdou otevřít, přední jsou pak na elektřinu), bezklíčové otevírání a startování, úchyty Isofix, dvoubarevně čalouněný interiér, zadní LEDky nebo palubní počítač. Speciální aplikací pak můžete elektromobil e2o propojit se svým mobilním telefonem, přičemž kromě sledování stavu baterií a jízdního stylu je možné dálkově ovládat i teplotu v kabině.
Vyjma základu je v nabídce ještě výbava T2, která přihazuje zpětnou parkovací kameru a audio systém JBL se čtyřmi reproduktory. Takto vybavená Mahindra by přitom na Starém kontinentu neměla stát více než 220 000 Kč, což by pro evropské automobilky byla hozená rukavice. Je ale otázkou, jestli k takovému kroku někdy dojde...


























Nový elektromobil Mahindra Reva e2o vychází z konceptu Reva NXR. V průběhu jeho vývoje však indický gigant společnost Maini Revy pohltil a produkční verzi již představil pod vlastními křídly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
před 2 hodinamiCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
před 4 hodinamiŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
před 5 hodinamiRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
před 7 hodinamiLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva