Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitelé nejlevnějšího auta jedoucího 300 km/h si stěžují na problémy s přídí, výrobce je odbyl
2.2.2021 | Petr Prokopec
V poměru rychlosti a ceny je to vskutku jedinečná nabídka, a tak některé nedokonalosti ani snad nemohou překvapit. Tento ale skutečně není hodný větší pozornosti, třeba Porsche se potýkají s úplně tím samým.
Poslední dobou segment sportovních aut prochází jednou zajímavou změnou. Nemyslíme tím přechod od spalovacích jednotek k elektromotorům, řeč je místo toho o ventilačních otvorech. Ještě před několika málo lety bylo prakticky nemyslitelné, aby tyto vstupy vzduchu nezakrýval tahokov nebo něco podobného. Ba právě naopak, lidé a zejména tuningové firmy se předháněli v tom, kdo vyrukuje s lepší ozdobou toho či onoho ventilačního otvoru. Nicméně v současnosti je tato móda prakticky mrtvá, v kursu je ukazovat, co se skrývá pod povrchem.
Tento přístup má své kouzlo, fakticky ale nemusí být ku prospěchu věci. Nemluvíme nyní o tuningové scéně, ať již tu profesionální nebo amatérské, ochranné mřížky totiž již nějaký ten čas nepatří ani do výrobního programu mnoha automobilek, zejména těch sportovních. Typickým příkladem je Chevrolet, který osmou generaci Corvette osadil ventilačními otvory, které sice jistou mřížku mají, ovšem tou by klidně proletěla i Škoda Fabia. Z vizuálního hlediska proti tomu nelze nic namítat, jde však o jeden jediný pozitivní úhel pohledu.
Jenže pak přijde ke slovu všechen ten binec, který do přídě při jízdě naráží. Právě v té chvíli dostávají čelní partie zabrat, neboť musí čelit nárazům hmyzu, kamínků popř. jiným předmětům, které auta před vámi zvednou do vzduchu. Už různí brouci a jim podobná havěť může znamenat nepříjemností, kamínky jsou ale ještě horší. Ty mohou poškodit chladič, což rozhodně není levná záležitost. A majitelům Chevroletu Corvette C8, nejlevnějšímu sériovému autu schopnému pokořit 300 km/h, dělá vrásky na čele.
Jak můžete vidět na fotkách níže chladiče stále docela zánovních aut vypadají dost zdevastovaně. Tenké plátky kovu se pod náporem zmíněného nepořádku ohýbají, což vskutku nevypadá dobře. A majitelé mají i obavy o funkci, a tak se na výrobce obrací se stížnostmi.
Koncern General Motors, pod který Chevrolet spadá, ale odbyl s tím, „co lidé vidí, je pouze kosmetické poškození. Zjistili jsme, že výkony vozu nijak neovlivňuje.“ A jakkoli to může znít zvláštně, má pravdu. Podobně odkryté chladiče používá například Porsche na 911 od generace 997 a auta někdy už po pár desítkách tisíci kilometrů vypadají, jako by se po jejich chlazení někdo prošel. Z vlastní zkušenosti ale víme, že chlazení je i tehdy bezproblémové, na teplotě chlazených kapalin se tato záležitost za jízdy měřitelným způsobem neprojevuje.
Pokud by to někoho přece jen trápilo, což ćhápeme, jsou tu firmy jako Custom Car Grills, RaceMesh Grilles či Radiator Grill Store, které majitelům Corvette a vlastně všech sporťáků bez čelních mřížek nabízejí pomocnou ruku. Tou jsou právě ony na míru zhotovené kryty, které v případě C8 dokonce odpovídají tvaru ventilace, jíž značka použila v okolí krytu motorového prostoru. Zatím jsme je ale ve větší míře na autech neviděli, inu, vzhledu skutečně příliš neprospívají.
Chevrolet Corvette C8 dostal do vínku čelní mřížky, skrze které by k chladiči prolétla i Honda Civic. Není tedy divu, že si majitelé stěžují, zdánlivě zdevastované chladiče viditelné níže jsou ale skutečně bez problémů funkční. Foto: Chevrolet
Zdroj: The Drive
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejnovější články
- Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
před hodinou - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před 3 hodinami - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 4 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 6 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.19. 12:34 - petr_riha
- BMW Divize 03.19. 11:49 - Předseda
- Suzuki obecně 03.19. 11:46 - jerry
- Politický koutek 03.19. 10:59 - petr_riha
- Rychlodotazy 03.19. 10:22 - Stepan
- Pomoc s výběrem 4x4 03.19. 07:54 - spooon
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda