Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitelé nejlevnějšího auta jedoucího 300 km/h si stěžují na problémy s přídí, výrobce je odbyl
2.2.2021 | Petr Prokopec
V poměru rychlosti a ceny je to vskutku jedinečná nabídka, a tak některé nedokonalosti ani snad nemohou překvapit. Tento ale skutečně není hodný větší pozornosti, třeba Porsche se potýkají s úplně tím samým.
Poslední dobou segment sportovních aut prochází jednou zajímavou změnou. Nemyslíme tím přechod od spalovacích jednotek k elektromotorům, řeč je místo toho o ventilačních otvorech. Ještě před několika málo lety bylo prakticky nemyslitelné, aby tyto vstupy vzduchu nezakrýval tahokov nebo něco podobného. Ba právě naopak, lidé a zejména tuningové firmy se předháněli v tom, kdo vyrukuje s lepší ozdobou toho či onoho ventilačního otvoru. Nicméně v současnosti je tato móda prakticky mrtvá, v kursu je ukazovat, co se skrývá pod povrchem.
Tento přístup má své kouzlo, fakticky ale nemusí být ku prospěchu věci. Nemluvíme nyní o tuningové scéně, ať již tu profesionální nebo amatérské, ochranné mřížky totiž již nějaký ten čas nepatří ani do výrobního programu mnoha automobilek, zejména těch sportovních. Typickým příkladem je Chevrolet, který osmou generaci Corvette osadil ventilačními otvory, které sice jistou mřížku mají, ovšem tou by klidně proletěla i Škoda Fabia. Z vizuálního hlediska proti tomu nelze nic namítat, jde však o jeden jediný pozitivní úhel pohledu.
Jenže pak přijde ke slovu všechen ten binec, který do přídě při jízdě naráží. Právě v té chvíli dostávají čelní partie zabrat, neboť musí čelit nárazům hmyzu, kamínků popř. jiným předmětům, které auta před vámi zvednou do vzduchu. Už různí brouci a jim podobná havěť může znamenat nepříjemností, kamínky jsou ale ještě horší. Ty mohou poškodit chladič, což rozhodně není levná záležitost. A majitelům Chevroletu Corvette C8, nejlevnějšímu sériovému autu schopnému pokořit 300 km/h, dělá vrásky na čele.
Jak můžete vidět na fotkách níže chladiče stále docela zánovních aut vypadají dost zdevastovaně. Tenké plátky kovu se pod náporem zmíněného nepořádku ohýbají, což vskutku nevypadá dobře. A majitelé mají i obavy o funkci, a tak se na výrobce obrací se stížnostmi.
Koncern General Motors, pod který Chevrolet spadá, ale odbyl s tím, „co lidé vidí, je pouze kosmetické poškození. Zjistili jsme, že výkony vozu nijak neovlivňuje.“ A jakkoli to může znít zvláštně, má pravdu. Podobně odkryté chladiče používá například Porsche na 911 od generace 997 a auta někdy už po pár desítkách tisíci kilometrů vypadají, jako by se po jejich chlazení někdo prošel. Z vlastní zkušenosti ale víme, že chlazení je i tehdy bezproblémové, na teplotě chlazených kapalin se tato záležitost za jízdy měřitelným způsobem neprojevuje.
Pokud by to někoho přece jen trápilo, což ćhápeme, jsou tu firmy jako Custom Car Grills, RaceMesh Grilles či Radiator Grill Store, které majitelům Corvette a vlastně všech sporťáků bez čelních mřížek nabízejí pomocnou ruku. Tou jsou právě ony na míru zhotovené kryty, které v případě C8 dokonce odpovídají tvaru ventilace, jíž značka použila v okolí krytu motorového prostoru. Zatím jsme je ale ve větší míře na autech neviděli, inu, vzhledu skutečně příliš neprospívají.



Chevrolet Corvette C8 dostal do vínku čelní mřížky, skrze které by k chladiči prolétla i Honda Civic. Není tedy divu, že si majitelé stěžují, zdánlivě zdevastované chladiče viditelné níže jsou ale skutečně bez problémů funkční. Foto: Chevrolet
Zdroj: The Drive
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 6 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 6 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 7 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 8 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 10 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 11 hodinami