Maxximus Prodigy: milionové monstrum chce rozprášit Veyron a spol.

Podle Maxximus Technologies jsou rekordní čísla od toho, aby byla opět překonána. Nejlepší akceleraci už mají, teď chtějí nejvyšší maximální rychlost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Maxximus Prodigy: milionové monstrum chce rozprášit Veyron a spol.

21.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Maxximus Prodigy: milionové monstrum chce rozprášit Veyron a spol.

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podle Maxximus Technologies jsou rekordní čísla od toho, aby byla opět překonána. Nejlepší akceleraci už mají, teď chtějí nejvyšší maximální rychlost.

Znáte nejrychlejší sériové auto na světě? Někdo tvrdí, že je to Veyron Super Sport. Jiní si vzpomenou na Hennesey Venom GT, SSC Ultima Aero a SSC Tuatara nebo skoro zapomenuté dánské Zenvo ST1. Se žádným z těchto vozů by ale asi nesouhlasil kontroverzní miliardář David Bruce McMahan a designér firmy Maxximus Technologies Marlon Kirby.

Tito dva lidé stojí za automobilem Maxximus G-Force, což je vlastně předělaná Ultima GTR 720. Pánové do vozu nacpali sedmilitrový osmiválec Chevrolet přeplňovaný dvojící turbodmychadel a vyždímali z něj 1 600 koní. A aby zjistili, co to udělá, vyrazili někdy v roce 2008 na závodní dráhu v Rockinghamu. Párkrát se projeli a zjistili, že zřejmě vlastní to nejrychlejší pro provoz na silnicích schválené auto na světě.

Při měření jim vyšlo, že G-Force zvládl 60 mil v hodině (97 km/h) za 2,13 s, 160 km/h zdolal za 4,54 vteřiny a když poté řidič navíc šlápl na brzdu, byl z toho rekord v kategorii 0-160-0 v hodnotě 8,86 s. Jim to ale nestačilo a o rok později zajeli na dráhu Palm Beach International Speedway a jejich Maxximus G-Force pokořil další tři světové rekordy.

Čas potřebný na akceleraci z 0 na 60 mil/h zkrátili na rovné dvě (!) vteřiny a čtvrt míle jejich stroj proletěl za 9,7 vteřiny s cílovou rychlostí 252,6 km/h. Vedle toho ještě přepsali historické záznamy zrychlení 0-150 mil/h (241 km/h), když naměřili čas 9,3 s.

Kirby a McMahan ale toho nemají evidentně dost. Momentálně se rozhodli, že na stejném technickém základu postaví automobil poháněný stlačeným zemným plynem a mluví přitom o možnosti zvýšit výkon až na 2 000 koní. A tentokrát si supersport nenechají jen pro sebe, ale chtějí jej nabídnout dál za rovný milion dolarů.

Aby si noví majitelé nepřipadali jako lidé, kteří si koupili jen předraženou Ultimu, Marlon Kirby k tomuto vozu navrhl nový design karoserie, který můžete vidět na obrázcích. Jejich celokarbonová šílenost dostane jméno Maxximus Prodigy a kromě toho, že na stovku se dostane těsně nad dvě sekundy, mělo by jezdit rychlostí - sedíte? - 483 km/h (300 mil/h). Pokud se jim to opravdu povede, rozhodně se k nim ještě vrátíme.


Maxximus Prodigy: milionové monstrum chce rozprášit Veyron a spol. - 1 - Maxximus Prodigy 01Maxximus Prodigy: milionové monstrum chce rozprášit Veyron a spol. - 2 - Maxximus Prodigy 04Maxximus Prodigy: milionové monstrum chce rozprášit Veyron a spol. - 3 - Maxximus Prodigy 02Maxximus Prodigy: milionové monstrum chce rozprášit Veyron a spol. - 4 - Maxximus Prodigy 03
O financování projektu se postará miliardář David Bruce McMahan, design je dílem Marlona Kirbyho

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše