Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 2 2015 podrobněji: nová generace bude lehčí a větší, plná SkyActivu
30.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Představení nové dvojky se odehraje za měsíc, a tak se objevují první oficiální informace. Na délku měří přes 4 metry, s platformou trojky zhubla 100 kg.
Podle očekávání začíná hirošimská automobilka zásobovat veřejnost prvními podrobnějšími informacemi o třetí generaci svojí nejmenší dvojky, která má už za měsíc začít sjíždět z výrobní linky přímo do showroomů jednotlivých - nejprve japonských dealerů. Dosud jsme v podstatě věděli pouze o použití nového naftového motoru, který přivezl prostornější koncept Hazumi. A právě u něho musíme hledat pro dvojku nový designový směr.
Nová Mazda 2 bude zcela bez překvapení používat techniku SkyActiv, jejíž kvality už jsme mohli vyzkoušet například u šestky, crossoveru CX-5 a naposledy i v poslední trojce. Právě z posledního zmíněného modelu si půjčí platformu, která bude řádně upravená pro potřeby menšího vozu. Jenomže ona novinka zase tak malá nebude, jelikož výrobce tvrdí, že na délku naměříme dokonce 4 060 milimetrů, což odpovídá nárůstu o 16 centimetrů. Rozvor narostl v součinmosti s tím o osm centimetrů na 2 570 milimetrů. Aby měla posádka uvnitř celkově více prostoru, dojde také ke zvýšení (o 25 mm) a pouze šířka zůstane na původních 1 695 milimetrech.
Prim bude zřejmě hrát klasická pětidveřová verze, kterou by na našem trhu mohlo doplňovat i třídvířko, o tom ale zatím nepadlo konečné vyjádření. Zcela jistě se ale objeví s patnáctistovkovými motory, přičemž atmosférická benzinová verze nabídne minimálně 75 koní a 135 newtonmetrů. Chystá se však také silnější varianta, od které máme očekávat až 107 koní. Nejočekávanější novinkou pod kapotou je však turbodiesel 1,5 SkyActiv-D se 105 koňmi, který disponuje turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a solenoidovými vstřikovači.
Spolu s novými motory se pochopitelně sníží i spotřeba paliva, a to sice o pětinu oproti odcházející generaci. To znamená, že by se ve všech případech neměla přehoupnout přes šest litrů a v nejúspornější verzi klesnout pod 5,5 l/100 km s pomocí využití systému start-stop. Benzinový i naftový agregát bude spřažen se šestistupňovými převodovkami, přičemž na výběr bude kromě standardního manuálu i automatická alternativa.
Spolu s novými motory a platformou se dočkáme i lehčí karoserie a dalších vnitřností, které srazí hmotnost mezigeneračně o 100 kilogramů a zároveň dojde ke zvýšení tuhosti o 30 procent. Ve výsledku tak má dorazit bezpečnější vůz s hmotností mezi 900 kilogramy a tunou. K lepším jízdním vlastnostem přispěje přepracovaná zadní náprava s vlečenými rameny a novou torzní příčkou, které mají nejen zvýšit komfort, ale i stabilitu v nízkých a středních rychlostech. Standardní kola by měla být patnáctipalcová.
O prostornější kabině v oblasti nohou a hlavy už byla řeč, a tak zbývá zmínit ještě lepší odhlučnění a díky posunutým A-sloupkům a zrcátkům uchyceným na dveřích i ničím nerušený výhled řidiče ven. Nový kokpit si přiveze palubní desku podobnou větší trojce s centrálním barevným dotykovým displejem ovládaným taktéž s pomocí multifunkční soustavy s otočným ovladačem za řadicí pákou. Výrobce slibuje tři větší kruhové výdechy, velký rychloměr a větší ovladače klimatizace. Kromě toho byla při vývoji věnována pozornost dobré pozici za volantem, sedadlům s lepším bočním vedením i vhodnějšímu rozmístění pedálů.
Spolu s moderním interiérem přivítáme také kupu asistenčních systémů včetně kontroly mrtvého úhlu, upozorněním na nechtěnné vyjetí z jízdního pruhu, radarový adaptivní tempomat, head-up displej, automatické ovládání dálkových světel, předkolizní asistent a řadu dalších vychytávek v této třídě mnohdy ještě nevídaných - většina za příplatek, respektive s vyššími výbavami. Mazda potvrdila, že novou dvojku bude vyrábět v rodném Japonsku, dále v Mexiku a také v Thajsku. Za zhruba podobnou cenu bude novinka nabízet více muziky než dosud. Zatímco Japonci se dočkají již v srpnu, my si na novou Mazdu 2 budeme muset počkat ještě o chvíli déle.
Fotogalerie Mazda Hazumi





































































Koncept Hazumi je prý vcelku reálným předobrazem nové Mazdy 2, ve skutečnosti ale bude evidentně větší
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva