Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 2 2015 podrobněji: nová generace bude lehčí a větší, plná SkyActivu
30.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Představení nové dvojky se odehraje za měsíc, a tak se objevují první oficiální informace. Na délku měří přes 4 metry, s platformou trojky zhubla 100 kg.
Podle očekávání začíná hirošimská automobilka zásobovat veřejnost prvními podrobnějšími informacemi o třetí generaci svojí nejmenší dvojky, která má už za měsíc začít sjíždět z výrobní linky přímo do showroomů jednotlivých - nejprve japonských dealerů. Dosud jsme v podstatě věděli pouze o použití nového naftového motoru, který přivezl prostornější koncept Hazumi. A právě u něho musíme hledat pro dvojku nový designový směr.
Nová Mazda 2 bude zcela bez překvapení používat techniku SkyActiv, jejíž kvality už jsme mohli vyzkoušet například u šestky, crossoveru CX-5 a naposledy i v poslední trojce. Právě z posledního zmíněného modelu si půjčí platformu, která bude řádně upravená pro potřeby menšího vozu. Jenomže ona novinka zase tak malá nebude, jelikož výrobce tvrdí, že na délku naměříme dokonce 4 060 milimetrů, což odpovídá nárůstu o 16 centimetrů. Rozvor narostl v součinmosti s tím o osm centimetrů na 2 570 milimetrů. Aby měla posádka uvnitř celkově více prostoru, dojde také ke zvýšení (o 25 mm) a pouze šířka zůstane na původních 1 695 milimetrech.
Prim bude zřejmě hrát klasická pětidveřová verze, kterou by na našem trhu mohlo doplňovat i třídvířko, o tom ale zatím nepadlo konečné vyjádření. Zcela jistě se ale objeví s patnáctistovkovými motory, přičemž atmosférická benzinová verze nabídne minimálně 75 koní a 135 newtonmetrů. Chystá se však také silnější varianta, od které máme očekávat až 107 koní. Nejočekávanější novinkou pod kapotou je však turbodiesel 1,5 SkyActiv-D se 105 koňmi, který disponuje turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a solenoidovými vstřikovači.
Spolu s novými motory se pochopitelně sníží i spotřeba paliva, a to sice o pětinu oproti odcházející generaci. To znamená, že by se ve všech případech neměla přehoupnout přes šest litrů a v nejúspornější verzi klesnout pod 5,5 l/100 km s pomocí využití systému start-stop. Benzinový i naftový agregát bude spřažen se šestistupňovými převodovkami, přičemž na výběr bude kromě standardního manuálu i automatická alternativa.
Spolu s novými motory a platformou se dočkáme i lehčí karoserie a dalších vnitřností, které srazí hmotnost mezigeneračně o 100 kilogramů a zároveň dojde ke zvýšení tuhosti o 30 procent. Ve výsledku tak má dorazit bezpečnější vůz s hmotností mezi 900 kilogramy a tunou. K lepším jízdním vlastnostem přispěje přepracovaná zadní náprava s vlečenými rameny a novou torzní příčkou, které mají nejen zvýšit komfort, ale i stabilitu v nízkých a středních rychlostech. Standardní kola by měla být patnáctipalcová.
O prostornější kabině v oblasti nohou a hlavy už byla řeč, a tak zbývá zmínit ještě lepší odhlučnění a díky posunutým A-sloupkům a zrcátkům uchyceným na dveřích i ničím nerušený výhled řidiče ven. Nový kokpit si přiveze palubní desku podobnou větší trojce s centrálním barevným dotykovým displejem ovládaným taktéž s pomocí multifunkční soustavy s otočným ovladačem za řadicí pákou. Výrobce slibuje tři větší kruhové výdechy, velký rychloměr a větší ovladače klimatizace. Kromě toho byla při vývoji věnována pozornost dobré pozici za volantem, sedadlům s lepším bočním vedením i vhodnějšímu rozmístění pedálů.
Spolu s moderním interiérem přivítáme také kupu asistenčních systémů včetně kontroly mrtvého úhlu, upozorněním na nechtěnné vyjetí z jízdního pruhu, radarový adaptivní tempomat, head-up displej, automatické ovládání dálkových světel, předkolizní asistent a řadu dalších vychytávek v této třídě mnohdy ještě nevídaných - většina za příplatek, respektive s vyššími výbavami. Mazda potvrdila, že novou dvojku bude vyrábět v rodném Japonsku, dále v Mexiku a také v Thajsku. Za zhruba podobnou cenu bude novinka nabízet více muziky než dosud. Zatímco Japonci se dočkají již v srpnu, my si na novou Mazdu 2 budeme muset počkat ještě o chvíli déle.
Fotogalerie Mazda Hazumi





































































Koncept Hazumi je prý vcelku reálným předobrazem nové Mazdy 2, ve skutečnosti ale bude evidentně větší
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nejčtenější články
Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
19.1.2025Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
19.1.2025K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
19.1.2025Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
19.1.2025Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
19.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva