Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích

Nová třícípá hvězda si prý zpočátku neřekne o více než 5,6 litru paliva na 100 km. Oproti předchůdci přitom bude lehčí, bezpečnější i lépe vybavená.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích

10.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová třícípá hvězda si prý zpočátku neřekne o více než 5,6 litru paliva na 100 km. Oproti předchůdci přitom bude lehčí, bezpečnější i lépe vybavená.

Nový Mercedes-Benz třídy C bude jednou z největších hvězd nadcházejícího lednového autosalonu v Detroitu, a to nejen kvůli logu na kapotě, ale i svým významem. Půjde totiž o model, který ovlivní celou řadu lidí i konkurentů včetně BMW řady 3 a Audi A4. Není proto divu, že stránky tuzemských i zahraničních médií plní čím dál tím častěji a nám se i díky tomu daří seskládat obrázek věcí budoucích stále detailněji.

Momentálně tak již víme, že od března příštího roku bude německá novinka k dispozici ve třech verzích. A to jako Mercedes-Benz C 220 BlueTec, C 180 a C 200, přičemž v prvním případě bude mít pohon na starosti 2,2litrový turbodiesel o výkonu 170 koní, u kterého máme počítat se spotřebou ve výši pouhých 4 litrů na 100 kilometrů (emise CO2 pak mají činit 103 g/km).

Jízdní dynamika momentálně známa není, což platí rovněž o benzinových motorech. I u nich však víme o spotřebě, přičemž první 1,6litrový s výkonem 156 koní má spotřebovat pět litrů na sto kilometrů, zatímco druhý dvoulitrový naladěný na 184 koní by měl jezdit za 5,6 l/100 km. Emise CO2 se pak budou pohybovat v pásmu 116 až 123 gramů na kilometr.

Tím první vlna končí, ve druhé ovšem dojde na šestiválce, verzi AMG i hybridní modely. Ty přitom budou dvojí, tedy jak diesel-elektrické, tak i benzin-elektrické (jež možná dorazí až v roce 2015). Stejně jako bude na výběr také pohon kol. V první fázi bude samozřejmě možné objednávat jen zadní poháněnou nápravu, v té druhé ale bude k mání i systém 4Matic.

Stejně tak bude dvojí i vzhled čelní masky. Modely řady „Avantgarde“ znovu dostanou rozměrný emblém třícípé hvězdy zakomponovaný do čelní masky, zatímco verze „Elegance“ dorazí s logem vyvyšujícím se nad kapotu motoru. Odlišná vzhledem i velikostí pak budou rovněž litá kola, přičemž k dispozici bude již od počátku stylistický paket AMG.

Uvnitř se dominantním prvkem stane nový 8,4palcový displej, který budou moci řidič i spolujezdec ovládat konečky prstů skrze nový touch pad. K mání ale samozřejmě bude i klasické ovládání tlačítky, ke kterému se přidá také hlasová kontrola Liguatronic. Touch pad ovšem má zaručovat nejrychlejší reakce, přičemž podílet se bude také na „čistším“ vzhledu kabiny.

Dalším novým prvkem pak má být head-up displej, který bude zobrazovat údaje o rychlosti, rychlostních limitech, pokyny navigace, varování bezpečnostních systémů a údaje z tempomatu. Samotný obraz displeje přitom počítá s vysokým rozlišením, které nebude unavovat oči, přičemž řidič by jej měl vnímat až na kapotě, někde ve vzdálenosti dvou metrů.

V rámci bezpečnosti pak Mercedes-Benz počítá s vysokopevnostní klecí okolo pasažérů a velkorysými deformačními zónami. Dočkat bychom se tak měli nejlepší tuhosti v segmentu, s ohledem na výrazné užití hliníku (předchozí W204 počítal s 9 procenty, W205 dostane 50 %) ovšem celková hmotnost půjde dolů, a to až o nějakých 100 kilogramů.

S výrazným užitím hliníkových slitin ovšem zároveň dorazí také snížení úrovně hluku a vibrací. Nová čtyřprvková přední náprava má pak i v kombinaci se standardními ocelovými pružinami zaručovat prvotřídní ovladatelnost, zatímco příplatkové vzduchové odpružení - v této třídě jde prý o unikát - bude zárukou příkladného komfortu.

Z dalších fines pak můžeme zmínit klimatizaci propojenou s navigací, díky čemuž systém bude reagovat třeba na tunely a podle toho přenastaví teplotu. Pro rodiny pak bude výhodu automatická detekce dětské sedačky vpředu, která samočinně deaktivuje airbag. A aby toho nebylo málo, pak ze třídy S bude převzat i nový přednárazový bezpečnostní systém.

Novinek je tedy opravdu hodně, přičemž spoustu dalších detailů si třícípá hvězda schovává na online představení 16. prosince. S ohledem na stále četnější únik informací do éteru ale máme pocit, že co vedení Mercedesu míní, to internet rychle změní.


Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 1 - Mercedes C 2014 W205 spy bez maskovani 01Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 2 - Mercedes C 2014 W205 spy bez maskovani 02Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 3 - Mercedes C 2014 W205 spy bez maskovani 03Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 4 - Mercedes-Benz C-Class W205 exterier unik 01Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 5 - Mercedes-Benz C-Class W205 exterier unik 02Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 6 - Mercedes-Benz C-Class W205 exterier unik 03Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 7 - Mercedes-Benz C-Class W205 exterier unik 04 Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 8 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 01Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 9 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 02Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 10 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 03Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 11 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 04Mercedes C 2014 W205: nové detaily o spotřebě, výbavě i bezpečnostních prvcích - 12 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 07
Nový Mercedes-Benz třídy C se nám již odhalil zvenčí i zevnitř. S novými daty o technice nás tak již v Detroitu mnoho překvapení nečeká

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.