Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S Coupe W222: nové CL dorazí v roce 2014, kabriolet bude následovat
2.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová třída S se jako sedan představí zřejmě letos v září do Frankfurtu, dvoudvéřová varianta včetně kabrioletu ji má následovat už v příštím roce.
Novou vlajkovou loď německé automobilky již můžeme pomalu vyhlížet. A to i přesto, že se vůz pravděpodobně neukáže v březnu na ženevském autosalonu, ale až v září ve Frankfurtu. Klasický čtyřdveřový sedan ovšem bude jen první vlaštovkou. Mercedes-Benz totiž počítá s tím, že třída S bude zahrnovat hned pětici modelů. A minimálně dva se od zbytku nabídky budou odlišovat opravdu zásadním způsobem, nejen počtem dveří jako mnozí předchůdci.
Podle zdrojů britského Autocaru uvnitř automobilky by totiž v roce 2014 mělo do Ženevy dorazit kupé, které dostane o poznání agresivnější příď, vystouplejší blatníky, výrazněji se svažující střechu a kratší zadní převis. Do značné míry tak půjde o specifický model a je paradoxem, že jménem se naopak třídě S přiblíží více - po vzoru přerodu třídy CLK v současné E Coupe se bude jmenovat Mercedes S Coupe. Jen o šest měsíců později, tedy na autosalonu v Paříži, by dvoudveřový nástupce současného Mercedesu CL měl dostat otevřenou variantu, jež bude vycházet z konceptu Ocean Drive z roku 2007.
Jasná je tedy u kabrioletu plátěná střecha, potvrzenou jistotou je rovněž výrazný luxus na palubě. A to kvůli lepší konkurenceschopnosti vůči Bentley Continentalu GT a GTC. Mercedes-Benz tím přitom odkazuje na kořeny třídy S, která již od padesátých let minulého století zahrnovala odlišné karosářské styly. Zároveň také byla technologickým lídrem nejen ve svém segmentu.
Mnohé inovace jsou samozřejmě vyhrazené i novince s interním označením W222. Dá se přitom předpokládat, že nová generace systému Pre Safe, asistent jízdy v pruhu či řada radarů a senzorů dorazí pod kapotu všech karosářských variant, nikoliv pouze sedanu, který se bude vyrábět ve třech různých délkách kvůli ukončení činnosti Maybachu.
První dvě verze - standardní a s prodlouženým rozvorem - by se přitom světu měly ukázat ještě letos. Vzhledově si budou dost podobné, jediným rozdílem bude kromě dimenzí vzhled a rozměr zadních dveří a bočních okének. O trochu větší změna ovšem čeká model Pullman, který bude tím pravým nástupcem Maybachu.
S ohledem na konkurenceschopnost vůči značce Rolls-Royce zřejmě vůz dostane unikátní prvky výbavy, po stránce délky by pak měl přesáhnout 5,7 metru. Přivítat bychom jej přitom měli v roce 2014 na autosalonu v Pekingu, díky čemuž je jasné, jaký trh považuje Mercedes-Benz za majoritní.
Je tedy zřejmé, že příznivci třídy S se mají pro následující roky na co těšit. Ostatně, oni už se nějaký ten pátek zjevně těší, klesající zájem o současné S je toho jasným důkazem.



















Koncept Mercedes-Benz Ocean Drive se stane částečným předobrazem jedné z karosářských variant budoucí třídy S. Jako dvoudveřový kabriolet dorazí v roce 2014
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 2 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 5 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
