Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S Coupe W222: nové CL dorazí v roce 2014, kabriolet bude následovat
2.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová třída S se jako sedan představí zřejmě letos v září do Frankfurtu, dvoudvéřová varianta včetně kabrioletu ji má následovat už v příštím roce.
Novou vlajkovou loď německé automobilky již můžeme pomalu vyhlížet. A to i přesto, že se vůz pravděpodobně neukáže v březnu na ženevském autosalonu, ale až v září ve Frankfurtu. Klasický čtyřdveřový sedan ovšem bude jen první vlaštovkou. Mercedes-Benz totiž počítá s tím, že třída S bude zahrnovat hned pětici modelů. A minimálně dva se od zbytku nabídky budou odlišovat opravdu zásadním způsobem, nejen počtem dveří jako mnozí předchůdci.
Podle zdrojů britského Autocaru uvnitř automobilky by totiž v roce 2014 mělo do Ženevy dorazit kupé, které dostane o poznání agresivnější příď, vystouplejší blatníky, výrazněji se svažující střechu a kratší zadní převis. Do značné míry tak půjde o specifický model a je paradoxem, že jménem se naopak třídě S přiblíží více - po vzoru přerodu třídy CLK v současné E Coupe se bude jmenovat Mercedes S Coupe. Jen o šest měsíců později, tedy na autosalonu v Paříži, by dvoudveřový nástupce současného Mercedesu CL měl dostat otevřenou variantu, jež bude vycházet z konceptu Ocean Drive z roku 2007.
Jasná je tedy u kabrioletu plátěná střecha, potvrzenou jistotou je rovněž výrazný luxus na palubě. A to kvůli lepší konkurenceschopnosti vůči Bentley Continentalu GT a GTC. Mercedes-Benz tím přitom odkazuje na kořeny třídy S, která již od padesátých let minulého století zahrnovala odlišné karosářské styly. Zároveň také byla technologickým lídrem nejen ve svém segmentu.
Mnohé inovace jsou samozřejmě vyhrazené i novince s interním označením W222. Dá se přitom předpokládat, že nová generace systému Pre Safe, asistent jízdy v pruhu či řada radarů a senzorů dorazí pod kapotu všech karosářských variant, nikoliv pouze sedanu, který se bude vyrábět ve třech různých délkách kvůli ukončení činnosti Maybachu.
První dvě verze - standardní a s prodlouženým rozvorem - by se přitom světu měly ukázat ještě letos. Vzhledově si budou dost podobné, jediným rozdílem bude kromě dimenzí vzhled a rozměr zadních dveří a bočních okének. O trochu větší změna ovšem čeká model Pullman, který bude tím pravým nástupcem Maybachu.
S ohledem na konkurenceschopnost vůči značce Rolls-Royce zřejmě vůz dostane unikátní prvky výbavy, po stránce délky by pak měl přesáhnout 5,7 metru. Přivítat bychom jej přitom měli v roce 2014 na autosalonu v Pekingu, díky čemuž je jasné, jaký trh považuje Mercedes-Benz za majoritní.
Je tedy zřejmé, že příznivci třídy S se mají pro následující roky na co těšit. Ostatně, oni už se nějaký ten pátek zjevně těší, klesající zájem o současné S je toho jasným důkazem.



















Koncept Mercedes-Benz Ocean Drive se stane částečným předobrazem jedné z karosářských variant budoucí třídy S. Jako dvoudveřový kabriolet dorazí v roce 2014
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 2 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP 17.12.2025
Nejnovější články
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
před hodinou
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 2 hodinami
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 3 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 5 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
