Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Miliardář při konfiguraci Koenigseggu narazil na příplatek za 10 milionů Kč
13.8.2020 | Petr Prokopec
Za takové peníze se dají koupit nejlepší modely i hodně prestižních značek, svět Koenigseggu je ale očividně jiný. Pro nové Jesko lze za tuto sumu koupit jen specifické provedení karoserie.
Realitní magnát Manny Khoshbin pro nás není neznámou postavou, se svým působivým vozovým parkem nás seznamuje již delší dobu. Dnes ale možná i překvapivě nezamíříme do garáže a poté na další projížďku, místo toho zůstaneme u stolu. Konkrétně u toho, na kterém má Manny počítač. Americký miliardář se totiž rozhodl, že všem již dopředu ukáže, jak bude vypadat jeden z jeho budoucích přírůstků. Přitom odhalil ceny některých příplatkových prvků, z nichž se asi řadě lidí zamotá hlava.
Khoshbin se na novém videu zabývá specifikováním Koenigseggu Jesko, přičemž švédská automobilka pro tento vůz nabízí hned několik úprav exteriéru. Všechny souvisí s lakem či případě s jeho absencí. Dle vaší volby (či spíše dle Mannyho a dalších 124 lidí na světě, nikdo jiný nemá do konfigurátoru značky přístup) totiž můžete zvolit třeba perleťovou barvu, která stojí „pouhých“ 24 800 dolarů (cca 554 tisíc korun). Nebo sáhnout po sytých barevných odstínech, jenž vás vyjdou takřka na trojnásobek.
Už to zní absurdně, do opravdu astronomických výšin se nicméně dostáváme až po přechodu na karbon. Ten vás může stát 292 000 dolarů (6,5 mil. Kč), pokud sáhnete po variantě s čirým lakem, či 346 100 USD (7,7 mil. Kč) v případě barevného tónování. Opravdu nejdražší položkou - a dost možná aktuálně nejdražším příplatkovým prvkem na světě - je nicméně nahý karbon, který automobilka ve svých materiálech označuje jako KNC (Koenigsegg Naked Carbon) a který vás vyjde na neskutečných 443 400 USD (bezmála 10 milionů Kč).
Co dostanete za sumu, za kterou je možné pořídit takové Lamborghini Aventador S? Z jistého úhlu pohledu vlastně i méně, než při volbě klasického karbonu. Švédové totiž nabízí karoserii z uhlíkových vláken, které nejsou zakryté jakoukoliv vrstvou laku. A co více, pokud při zapékání kdekoliv vykoukne pryskyřice, dochází během následného leštění na její velmi pečlivé odstranění. To vede k výraznému odlehčení materiálu, stejně jako ke změně jeho vlastností.
V prvé řadě je třeba počítat s tím, že rázem máte čest s čirým uhlíkem, materiál je proto velmi chladný. Zároveň jej nelze poškrábat, z kamínků tedy Manny strach mít nemusí. Respektive by mít nemusel, pokud by se pro nahý karbon rozhodl. Tento příplatek ale miliardáře nechal chladným, i proto, že v jeho případě není možné sáhnout po kontrastních pruzích a doplňcích. A právě na ty si Khoshbin evidentně potrpí.
Pro jakou konfiguraci se nakonec rozhodne, můžete vidět níže. My už jen dodáme posledních pár zmínek ke karbonu KNC, s nímž Koenigsegg začal koketovat již před několika lety. Zpočátku z něj ovšem vyráběl pouze některé komponenty, teprve v roce 2018 došlo na kompletní vůz. Švédové si totiž nejprve chtěli být jisti kvalitou, a proto materiál nechali několik let stát pod horkým sluncem i na mrazu. Jde tedy o něco opravdu mimořádného, je ale otázkou, zda je to tak mimořádné, aby za to kdokoli soudný dal 10 milionů...












Manny Khoshbin nás provedl konfigurátorem Koenigseggu, do kterého mají přístup pouze zákazníci značky. A odhalil tak ceny příplatků, z nichž jeden stojí stejně jako nové Lamborghini Aventador S. Foto: Manny Khoshbin@YouTube
Zdroj: Manny Khoshbin@YouTube
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025Nejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
16.8.2025Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
16.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva