Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Miliardář při konfiguraci Koenigseggu narazil na příplatek za 10 milionů Kč
13.8.2020 | Petr Prokopec
Za takové peníze se dají koupit nejlepší modely i hodně prestižních značek, svět Koenigseggu je ale očividně jiný. Pro nové Jesko lze za tuto sumu koupit jen specifické provedení karoserie.
Realitní magnát Manny Khoshbin pro nás není neznámou postavou, se svým působivým vozovým parkem nás seznamuje již delší dobu. Dnes ale možná i překvapivě nezamíříme do garáže a poté na další projížďku, místo toho zůstaneme u stolu. Konkrétně u toho, na kterém má Manny počítač. Americký miliardář se totiž rozhodl, že všem již dopředu ukáže, jak bude vypadat jeden z jeho budoucích přírůstků. Přitom odhalil ceny některých příplatkových prvků, z nichž se asi řadě lidí zamotá hlava.
Khoshbin se na novém videu zabývá specifikováním Koenigseggu Jesko, přičemž švédská automobilka pro tento vůz nabízí hned několik úprav exteriéru. Všechny souvisí s lakem či případě s jeho absencí. Dle vaší volby (či spíše dle Mannyho a dalších 124 lidí na světě, nikdo jiný nemá do konfigurátoru značky přístup) totiž můžete zvolit třeba perleťovou barvu, která stojí „pouhých“ 24 800 dolarů (cca 554 tisíc korun). Nebo sáhnout po sytých barevných odstínech, jenž vás vyjdou takřka na trojnásobek.
Už to zní absurdně, do opravdu astronomických výšin se nicméně dostáváme až po přechodu na karbon. Ten vás může stát 292 000 dolarů (6,5 mil. Kč), pokud sáhnete po variantě s čirým lakem, či 346 100 USD (7,7 mil. Kč) v případě barevného tónování. Opravdu nejdražší položkou - a dost možná aktuálně nejdražším příplatkovým prvkem na světě - je nicméně nahý karbon, který automobilka ve svých materiálech označuje jako KNC (Koenigsegg Naked Carbon) a který vás vyjde na neskutečných 443 400 USD (bezmála 10 milionů Kč).
Co dostanete za sumu, za kterou je možné pořídit takové Lamborghini Aventador S? Z jistého úhlu pohledu vlastně i méně, než při volbě klasického karbonu. Švédové totiž nabízí karoserii z uhlíkových vláken, které nejsou zakryté jakoukoliv vrstvou laku. A co více, pokud při zapékání kdekoliv vykoukne pryskyřice, dochází během následného leštění na její velmi pečlivé odstranění. To vede k výraznému odlehčení materiálu, stejně jako ke změně jeho vlastností.
V prvé řadě je třeba počítat s tím, že rázem máte čest s čirým uhlíkem, materiál je proto velmi chladný. Zároveň jej nelze poškrábat, z kamínků tedy Manny strach mít nemusí. Respektive by mít nemusel, pokud by se pro nahý karbon rozhodl. Tento příplatek ale miliardáře nechal chladným, i proto, že v jeho případě není možné sáhnout po kontrastních pruzích a doplňcích. A právě na ty si Khoshbin evidentně potrpí.
Pro jakou konfiguraci se nakonec rozhodne, můžete vidět níže. My už jen dodáme posledních pár zmínek ke karbonu KNC, s nímž Koenigsegg začal koketovat již před několika lety. Zpočátku z něj ovšem vyráběl pouze některé komponenty, teprve v roce 2018 došlo na kompletní vůz. Švédové si totiž nejprve chtěli být jisti kvalitou, a proto materiál nechali několik let stát pod horkým sluncem i na mrazu. Jde tedy o něco opravdu mimořádného, je ale otázkou, zda je to tak mimořádné, aby za to kdokoli soudný dal 10 milionů...












Manny Khoshbin nás provedl konfigurátorem Koenigseggu, do kterého mají přístup pouze zákazníci značky. A odhalil tak ceny příplatků, z nichž jeden stojí stejně jako nové Lamborghini Aventador S. Foto: Manny Khoshbin@YouTube
Zdroj: Manny Khoshbin@YouTube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
12.4.2025Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12.4.2025Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch