Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější Dacia už nebude vznikat v Rumunsku, aby víc nabídla stále levně
15.10.2020 | Petr Miler
Pokud chcete nabízet k světu vypadající a technicky moderní auto za ceny okolo 200 tisíc Kč, může být i rumunská výroba drahá, ukazuje krok Dacie resp. mateřského Renaultu.
Jednou z nejzajímavějších novinek posledních týdnů jsou bezesporu nové generace nejlevnějších Dacií. Modely Sandero a Logan, které se v závislosti na trhu perou právě o pozici nejdostupnějšího modelu v nabídce, udělaly mezigeneračně obrovský krok vpřed, jak nejlépe ukázalo jejich první srovnání se staršími modely.
Ke změnám nedošlo jen ve vizuální rovině - auta hodnotněji nejen vypadají, jsou taková. Úplně nová platforma umožňující zástavbu odlišné techniky a výbavy, k tomu nesrovnatelně moderněji vypadající interiér, to je opravdu spousta novinek najednou. Až se člověk musí ptát, jak vůbec chtějí Rumuni dál prodávat tyto vozy za podobné ceny jako dosud, jak mnohokrát avizovali.
S odpovědí nyní přichází sama Dacia resp. mateřský Renault. Ten rozhodl o přestěhování výroby Sandera z rumunského Mioveni do marockého Tangieru. Tam už některé Dacie, obvykle s logem Renaultu, pro některé trhy vznikaly, vůbec poprvé ale jde o kompletní přesun výroby jedné modelové řady pro evropské trhy mimo Evropu.
Důvody jsou nasnadě - automobilka potřebuje výrobu tohoto auta co nejvíce zlevnit, aby jej dále mohla nabízet za sumy od přibližně 200 tisíc Kč. Pro Rumunsko si tak schová produkci dražších modelových řad a výrobu té nejlevnější zastane sever Afriky. Tamní průměrná mzda se pohybuje v přepočtu okolo 12 tisíc Kč a ačkoli v Rumunsko to není zase o tolik více (okolo 17 tisíc Kč), při rozsahu produkce těchto aut se ale jistě i to projeví.
Dodejme, že v Maroku může výhledově začít také výroba dalších modelů značky, a to z těch samých důvodů. Tato země je levná, Evropě na dostřel a dovoz z ní není zatížen cly. Renault by jistě některé modely výhodněji vyrobil v Číně, kde má též své továrny, 10procentní dovozní clo ale takové záměry kazí.
Nové Sandero je zjevně příliš vyspělé na to, aby si při rumunské výrobě mohlo přibližně udržet své dosavadní ceny, produkce se tak stěhuje do Maroka. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia/Renault
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch