Nová Toyota Supra oficiálně potvrzena, dorazí ale nejdříve v roce 2017

Šéf automobilky chce novou generaci co nejdříve. S vývojem ovšem autor Toyoty GT 86 ještě ani nezačal, potřebuje prý minimálně pět let.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Toyota Supra oficiálně potvrzena, dorazí ale nejdříve v roce 2017

15.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Toyota Supra oficiálně potvrzena, dorazí ale nejdříve v roce 2017

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf automobilky chce novou generaci co nejdříve. S vývojem ovšem autor Toyoty GT 86 ještě ani nezačal, potřebuje prý minimálně pět let.

Pokud jste se okolo milénia kohokoliv zeptali na japonské sportovní vozy, prakticky okamžitě vám kromě rallyových ikon Mitsubishi a Subaru vyjmenoval Nissan Skyline, Mazdu RX-7, Hondu NSX a Toyotu Supra. Takřka každý z nich přitom dokázal (zejména v „tuningové formě”) vybranou evropskou konkurenci rozdupat na cucky, až na jednu výjimku se tak ale stalo naposledy. Pouze Nissan úspěch Skylinu zopakoval, přestože toto přízvisko z názvu modelu GT-R R35 vymizelo. Na novou generaci NSX si ale zřejmě počkáme do roku 2015, další RX-7 by měla dorazit ještě o pár let později. Nejvíce se ovšem trpělivostí budou muset obrnit fanoušci Toyoty. Automobilka totiž sice nástupce Supry potvrdila, k položení základního kamene vývoje však má setsakra daleko.

Přitom dohady o nové generaci cirkulují světem pomalu již od roku 2002, kdy čtvrtá generace odešla do důchodu. S příchodem Toyoty GT 86 pak veškerý šum v zákulisí automobilové branže jen zesílil, u japonské automobilky však nadále bylo ticho po pěšině. Tedy až na občasné přerušení ve stylu: „Ano, nová Supra bude, ale Toyota musí nejprve upevnit svou pozici v těchto těžkých ekonomických časech.“

Podle Tetsuyi Tady, šéfinženýra projektu GT 86, ale právě nyní nastal ten správný čas. Což možná zní trochu šíleně, když si uvědomíme, že minulý měsíc musela Toyota svolat kvůli problémům s možným samovznícením hned sedm milionů automobilů. Včera pak bylo oznámeno, že do servisů bude muset dalších 2,7 milionu vozů kvůli vadným komponentům v systému řízení.

Tada ovšem prohlásil, že jej prezident Toyoty Akio Toyoda požádal, aby „nástupce Supry udělal co nejrychleji“. To ale v řeči japonské automobilky znamená příchod nejdříve v roce 2017, neboť model GT 86 vyžadoval pětiletý vývoj a to samé Tada odhaduje také u Supry. Nová generace má prý ale má přednost před vším.

Tedy i před druhým ohlášeným sportovním vozem, který by se v hierarchii značky měl umístit pod Toyotou GT 86. Japonská značka navíc zvažuje, že by k projektu Supra přizvala další automobilku. Nejprve se přitom spekulovalo o Tesle, v jejíž spolupráci již vzniká RAV4 EV, nyní ale zazněly dohady o účasti BMW.

Ani tato kooperace by ovšem nemusela být překvapivá, neboť japonská a německá automobilka již ohlásily, že chtějí společně vyvinout sportovní vůz. Bude tedy zajímavé sledovat, zda divize M vtiskne svůj podpis na podvozek příští Supry. A hlavně je otázka, zda nová generace opravdu dorazí. Slibů už tu bylo dost...


Nová Toyota Supra oficiálně potvrzena, dorazí ale nejdříve v roce 2017 - 1 - Toyota Supra 2014 ilustrace Andreas Fougner 01Nová Toyota Supra oficiálně potvrzena, dorazí ale nejdříve v roce 2017 - 2 - Toyota Supra 2014 ilustrace Andreas Fougner 02Nová Toyota Supra oficiálně potvrzena, dorazí ale nejdříve v roce 2017 - 3 - Toyota Supra 2014 ilustrace Andreas Fougner 03Nová Toyota Supra oficiálně potvrzena, dorazí ale nejdříve v roce 2017 - 4 - Toyota Supra 2014 ilustrace Andreas Fougner 04Nová Toyota Supra oficiálně potvrzena, dorazí ale nejdříve v roce 2017 - 5 - Toyota Supra 2014 ilustrace Andreas Fougner 05Nová Toyota Supra oficiálně potvrzena, dorazí ale nejdříve v roce 2017 - 6 - Toyota Supra 2014 ilustrace Andreas Fougner 06
Jedny z prvotních počítačových retuší počítaly s příchodem Toyoty Supry v roce 2014. Nové prohlášení japonské značky však příchod páté generace ještě dalších pár let pozdrží

Zdroj: WorldCarFans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.