Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025 | Petr Prokopec
Audi se prodejně trápí, pokud ale něco má nakopnout prodeje nového liftbacku a kombíku, který by se správně měl jmenovat A4, rozhodně to není hybridní pohon. Jeho reálný přínos je prakticky nulový, negativ je ale jako máku.
Plug-in hybridy nám byly po nějakou dobu předkládány jako to nejlepší ze světů elektrických i spalovacích aut. Na jedné straně totiž disponují bateriemi, jejíž kapacita stačí na většinu každodenních cest průměrného motoristy. Na straně druhé pak u nich stále bylo možné počítat se spalovacím motorem a palivovou nádrží, jež měly mazat obavy z nedostačujícího dojezdu a jeho zdlouhavého doplňování. Vše pak jen korunovala cena, která se nacházela někde mezi čistě spalovacími vozy a elektromobily.
Tohle ale padlo a dnes plug-in hybridy vnímány spíš jako to nejhorší z obou světů. S už dost velkými velkými a drahými bateriemi získáte klíčové nevýhody elektrických aut, celá elektrická část se pak stará jen o hmotnost navíc, konstrukční komplikovanost a při uvážené jízdě beztak nulovou efektivitu navíc. Když srovnáte složitý a drahý plug-in hybrid s relativně primitivním dieselem za nižší cenu, dostanete jasného vítěze v jakémkoli smysluplném srovnání.
I automobilkám se navíc dobíjecí hybridy znelíbily. V Evropě je pro ně kvůli přerozdělovacím mechanismům EU klíčové prodávat elektromobily, s nimiž jsou spojeny (ač znovu lživě) nulové emise CO2. Díky nim mohou prodat dva až tři spalovací vozy bez pokut. Plug-in hybridy bývaly něčím podobným, dnes už ale takovou úlevu nepřináší, a tak nejsou v kursu. A nepřináší ji ani majitelům, neboť také dotací a daňových zvýhodnění pro něj jen ubývá.
Je tedy vlastně zapotřebí, abyste po plug-in hybridu z nějakého důvodu toužili, jinak vás takové auta nemá šanci oslovit. Přes tohle všechno se Audi rozhodlo rozšířit nabídku neosobité nové generace modelu A4 prodávanou pod zavádějícím názvem A5 právě o plug-in hybrid. Jeho základem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který sám o sobě produkuje 252 koní. Spojen pak může být s elektromotorem, který disponuje maximálním výkonem 143 koní.
Audi liftback i kombík hodlá nabídnout ve dvou specifikacích, kdy slabší počítá s celkovými 299 koňmi, zatímco u silnější máte k dispozici 367 kobyl. V té chvíli se zrychlení na stovku odehraje za 5,1 sekundy, tedy o osm desetin rychleji než u méně výkonných variant. Nejvyšší rychlost 250 km/h je ale shodná napříč celou plug-in hybridní rodinou. Dojezd čistě na elektřinu pak má díky kapacitě baterií 25,9 kWh činit až 110 kilometrů, a to dle normy WLTP.
Že realita bude někde jinde, asi nemusíme dodávat. To nicméně Audi nebrání v uvádění spotřeby pohybující se mezi 2 a 2,7 l/100 km. To je zas jednou dobrý vtip. Čistě dvoulitrové A5 váží nemalých 1 770 kg, s plug-in hybridní technikou na palubě se tak dostáváme někam nad dvě tuny. Pokud tedy nechcete být za mobilní šikanu, musíte počítat s nějakými 10 l/100 km, budeme-li brát v potaz skutečnou spotřebu, ne tu uměle sníženou o spotřebu elektřiny, která také není zadarmo.
Jak je navíc patrné z technických nákresů, Audi usadilo baterie pod podlahu zavazadelníku. Ten tak standardně pobere jen 331 litrů v případě liftbacku a 361 litrů u kombíku. Sklopením zadní lavice lze sice kapacitu navýšit na 1 175 či 1 306 litrů, ovšem takové hodnoty jsou na 4,8metrová auta hodně mizerné. Bez plug-in hybridní techniky je na tom A5 o víc než sto litrů lépe, pro její volbu tedy opravdu neexistuje pomalu jediný rozumný důvod.
Ve finále tu máme ceny, které v Německu startují na 62 500 Eurech (cca 1 557 000 Kč) za liftback a 64 150 Eurech (asi 1 598 000 Kč) v případě kombíku. S benzinovým dvoulitrem produkujícím 150 koní je ovšem A5 u nás k mání od 1 157 000 Kč, přičemž na kontě má 6,7litrovou spotřebu, ke které se reálně přiblížit zvládnete. Marně tedy tápeme, jaký jiný než papírový přínos plug-in hybridní provedení má.
Tohle auto vás připraví o dost peněz, dost litrů v zavazadelníku a s už dobře známou záplavou lacinosti, kterou můžete jen částečně přebít hromadou drahých příplatkových prvků, které zastřou marnost nízko posazených verzí i o iluze o německých prémiových autech. Diví se někdo, že Audi má za sebou příšerný rok a svůj byznys víc aktivně rozkládá?




















Audi A5 e-hybrid, jak zní obchodní označení novinky, nabízí ještě míň než čistě spalovací verze, ovšem za mnohem vyšší cenu. Jsme vážně zvědavi, kolik lidí do showroomů značky naláká, davy opravdu nečekáme. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejčtenější články
Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
3.10.2025
Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
4.10.2025
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
