Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025 | Petr Prokopec
Audi se prodejně trápí, pokud ale něco má nakopnout prodeje nového liftbacku a kombíku, který by se správně měl jmenovat A4, rozhodně to není hybridní pohon. Jeho reálný přínos je prakticky nulový, negativ je ale jako máku.
Plug-in hybridy nám byly po nějakou dobu předkládány jako to nejlepší ze světů elektrických i spalovacích aut. Na jedné straně totiž disponují bateriemi, jejíž kapacita stačí na většinu každodenních cest průměrného motoristy. Na straně druhé pak u nich stále bylo možné počítat se spalovacím motorem a palivovou nádrží, jež měly mazat obavy z nedostačujícího dojezdu a jeho zdlouhavého doplňování. Vše pak jen korunovala cena, která se nacházela někde mezi čistě spalovacími vozy a elektromobily.
Tohle ale padlo a dnes plug-in hybridy vnímány spíš jako to nejhorší z obou světů. S už dost velkými velkými a drahými bateriemi získáte klíčové nevýhody elektrických aut, celá elektrická část se pak stará jen o hmotnost navíc, konstrukční komplikovanost a při uvážené jízdě beztak nulovou efektivitu navíc. Když srovnáte složitý a drahý plug-in hybrid s relativně primitivním dieselem za nižší cenu, dostanete jasného vítěze v jakémkoli smysluplném srovnání.
I automobilkám se navíc dobíjecí hybridy znelíbily. V Evropě je pro ně kvůli přerozdělovacím mechanismům EU klíčové prodávat elektromobily, s nimiž jsou spojeny (ač znovu lživě) nulové emise CO2. Díky nim mohou prodat dva až tři spalovací vozy bez pokut. Plug-in hybridy bývaly něčím podobným, dnes už ale takovou úlevu nepřináší, a tak nejsou v kursu. A nepřináší ji ani majitelům, neboť také dotací a daňových zvýhodnění pro něj jen ubývá.
Je tedy vlastně zapotřebí, abyste po plug-in hybridu z nějakého důvodu toužili, jinak vás takové auta nemá šanci oslovit. Přes tohle všechno se Audi rozhodlo rozšířit nabídku neosobité nové generace modelu A4 prodávanou pod zavádějícím názvem A5 právě o plug-in hybrid. Jeho základem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který sám o sobě produkuje 252 koní. Spojen pak může být s elektromotorem, který disponuje maximálním výkonem 143 koní.
Audi liftback i kombík hodlá nabídnout ve dvou specifikacích, kdy slabší počítá s celkovými 299 koňmi, zatímco u silnější máte k dispozici 367 kobyl. V té chvíli se zrychlení na stovku odehraje za 5,1 sekundy, tedy o osm desetin rychleji než u méně výkonných variant. Nejvyšší rychlost 250 km/h je ale shodná napříč celou plug-in hybridní rodinou. Dojezd čistě na elektřinu pak má díky kapacitě baterií 25,9 kWh činit až 110 kilometrů, a to dle normy WLTP.
Že realita bude někde jinde, asi nemusíme dodávat. To nicméně Audi nebrání v uvádění spotřeby pohybující se mezi 2 a 2,7 l/100 km. To je zas jednou dobrý vtip. Čistě dvoulitrové A5 váží nemalých 1 770 kg, s plug-in hybridní technikou na palubě se tak dostáváme někam nad dvě tuny. Pokud tedy nechcete být za mobilní šikanu, musíte počítat s nějakými 10 l/100 km, budeme-li brát v potaz skutečnou spotřebu, ne tu uměle sníženou o spotřebu elektřiny, která také není zadarmo.
Jak je navíc patrné z technických nákresů, Audi usadilo baterie pod podlahu zavazadelníku. Ten tak standardně pobere jen 331 litrů v případě liftbacku a 361 litrů u kombíku. Sklopením zadní lavice lze sice kapacitu navýšit na 1 175 či 1 306 litrů, ovšem takové hodnoty jsou na 4,8metrová auta hodně mizerné. Bez plug-in hybridní techniky je na tom A5 o víc než sto litrů lépe, pro její volbu tedy opravdu neexistuje pomalu jediný rozumný důvod.
Ve finále tu máme ceny, které v Německu startují na 62 500 Eurech (cca 1 557 000 Kč) za liftback a 64 150 Eurech (asi 1 598 000 Kč) v případě kombíku. S benzinovým dvoulitrem produkujícím 150 koní je ovšem A5 u nás k mání od 1 157 000 Kč, přičemž na kontě má 6,7litrovou spotřebu, ke které se reálně přiblížit zvládnete. Marně tedy tápeme, jaký jiný než papírový přínos plug-in hybridní provedení má.
Tohle auto vás připraví o dost peněz, dost litrů v zavazadelníku a s už dobře známou záplavou lacinosti, kterou můžete jen částečně přebít hromadou drahých příplatkových prvků, které zastřou marnost nízko posazených verzí i o iluze o německých prémiových autech. Diví se někdo, že Audi má za sebou příšerný rok a svůj byznys víc aktivně rozkládá?




















Audi A5 e-hybrid, jak zní obchodní označení novinky, nabízí ještě míň než čistě spalovací verze, ovšem za mnohem vyšší cenu. Jsme vážně zvědavi, kolik lidí do showroomů značky naláká, davy opravdu nečekáme. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1