Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 motor V8 nemá a mít ani nebude, stejně jako manuál
6.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf divize Quattro GmbH na ženevském autosalonu vysvětlil, proč je druhá generace k mání pouze s desetiválcem či případně s elektromotory.
Nová generace Audi R8 si právě v těchto dnech odbývá svůj výstavní debut na ženevském autosalonu, kam dorazila nejen v desetiválcové silniční verzi, ale také jako elektrické provedení e-tron a závodní varianta LMS. Ve všech případech ovšem můžeme zapomenout na manuál, což je další rána pro už malou skupinu silných aut, která ještě koupíte s manuální převodovkou. Audi už dříve řeklo, že několik procent zákazníků o tuto verzi stojí, přesto je hodlá ignorovat. A pokud se ptáte, proč novinka nedostala ani osmiválec, je to velmi podobná píseň.
Začněme nejprve manuálem, o jehož nevýhodách na výstavišti Palexpo hovořil šéf divize Quattro GmbH Heinz Hollerweger. Ten uvedl, dnešní automaty jednoduše staromilskou volbu deklasují na okruzích. A zároveň zopakoval argument s podle něj malou poptávkou. Proto prý neexistoval důvod, proč by Audi mělo s novým modelem spárovat cokoliv jiného než sedmistupňový dvouspojkový S tronic. V tomto směru tak Audi kráčí s davem, neboť manuály už jsou ohroženým druhem i u Porsche a Lamborghini či Ferrari na ně už zanevřelo úplně. V Maranellu odstartovali expanzi přeplňovaných pohonných jednotek, pročež by se v hledáčku puristů mohlo Ferrari nacházet ještě níže než značka se čtyřmi kruhy ve znaku.
Kupodivu z podobných důvodů bylo upuštěno od verze osazené osmiválcovým motorem. Ač takový model byl zejména novináři velmi favorizován a považován za jeden z nejlépe ovladatelných supersportů vůbec, zákazníci sahali daleko více po desetiválcovém provedení. A to dokonce měrou, která dalece přesáhla veškerá očekávání značky. Konkrétní čísla Audi nezmiňuje a soudě podle R8, které lze vidět na silnicích či v prodeji jako ojetá, není verze V8 zase takovou raritou. Ale Audi evidentně není motivováno snahou uspokojit choutky menší než největších skupin zákazníků.
Potenciální klientela tedy ve výsledku dostala jen to, oč v rámci první generace stála nejvíce. Tedy model, v jehož útrobách najdeme automat a desetiválec. Ten může být naladěn na 540 nebo 610 koní, tím však veškerá vaše volba končí. Jedinou další alternativou je v úvodu zmiňovaná verze e-tron, ta však má být v Evropě k mání až někdy za rok.
V závěru tak jen můžeme parafrázovat slavný výrok Henryho Forda a zmínit, že nové Audi R8 můžete mít s jakýmkoliv motorem, pokud je to desetiválec. Pogratulovat pak můžeme všem jedincům, kteří si pořídili první generaci právě s osmiválcem a manuálem, neboť hodnota takového modelu nyní jistě poroste. Zachovalý kousek může být za pár let pomalu raritou...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Nové Audi R8 je k mání pouze s desetiválcovým motorem a automatickou převodovkou, manuál či V8 se již nevrátí
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva