Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi R8 motor V8 nemá a mít ani nebude, stejně jako manuál
6.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf divize Quattro GmbH na ženevském autosalonu vysvětlil, proč je druhá generace k mání pouze s desetiválcem či případně s elektromotory.
Nová generace Audi R8 si právě v těchto dnech odbývá svůj výstavní debut na ženevském autosalonu, kam dorazila nejen v desetiválcové silniční verzi, ale také jako elektrické provedení e-tron a závodní varianta LMS. Ve všech případech ovšem můžeme zapomenout na manuál, což je další rána pro už malou skupinu silných aut, která ještě koupíte s manuální převodovkou. Audi už dříve řeklo, že několik procent zákazníků o tuto verzi stojí, přesto je hodlá ignorovat. A pokud se ptáte, proč novinka nedostala ani osmiválec, je to velmi podobná píseň.
Začněme nejprve manuálem, o jehož nevýhodách na výstavišti Palexpo hovořil šéf divize Quattro GmbH Heinz Hollerweger. Ten uvedl, dnešní automaty jednoduše staromilskou volbu deklasují na okruzích. A zároveň zopakoval argument s podle něj malou poptávkou. Proto prý neexistoval důvod, proč by Audi mělo s novým modelem spárovat cokoliv jiného než sedmistupňový dvouspojkový S tronic. V tomto směru tak Audi kráčí s davem, neboť manuály už jsou ohroženým druhem i u Porsche a Lamborghini či Ferrari na ně už zanevřelo úplně. V Maranellu odstartovali expanzi přeplňovaných pohonných jednotek, pročež by se v hledáčku puristů mohlo Ferrari nacházet ještě níže než značka se čtyřmi kruhy ve znaku.
Kupodivu z podobných důvodů bylo upuštěno od verze osazené osmiválcovým motorem. Ač takový model byl zejména novináři velmi favorizován a považován za jeden z nejlépe ovladatelných supersportů vůbec, zákazníci sahali daleko více po desetiválcovém provedení. A to dokonce měrou, která dalece přesáhla veškerá očekávání značky. Konkrétní čísla Audi nezmiňuje a soudě podle R8, které lze vidět na silnicích či v prodeji jako ojetá, není verze V8 zase takovou raritou. Ale Audi evidentně není motivováno snahou uspokojit choutky menší než největších skupin zákazníků.
Potenciální klientela tedy ve výsledku dostala jen to, oč v rámci první generace stála nejvíce. Tedy model, v jehož útrobách najdeme automat a desetiválec. Ten může být naladěn na 540 nebo 610 koní, tím však veškerá vaše volba končí. Jedinou další alternativou je v úvodu zmiňovaná verze e-tron, ta však má být v Evropě k mání až někdy za rok.
V závěru tak jen můžeme parafrázovat slavný výrok Henryho Forda a zmínit, že nové Audi R8 můžete mít s jakýmkoliv motorem, pokud je to desetiválec. Pogratulovat pak můžeme všem jedincům, kteří si pořídili první generaci právě s osmiválcem a manuálem, neboť hodnota takového modelu nyní jistě poroste. Zachovalý kousek může být za pár let pomalu raritou...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.











Nové Audi R8 je k mání pouze s desetiválcovým motorem a automatickou převodovkou, manuál či V8 se již nevrátí
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
před hodinouVW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
před 3 hodinamiDalší kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
před 4 hodinamiAudi rozjede prodeje aut nové levné značky AUDI už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
před 6 hodinamiRozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva