Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové SUV VW, část jehož partií probouzí vášně, docela boduje, také moc nestojí
3.6.2021 | Petr Prokopec
Ani sám Volkswagen jistě nevěří svým slovům o tom, že doba SUV je u konce, a tak na trh hrne další a další modely tohoto ražení. Je jich tolik, že už se v nich skoro nedá vyznat, jeden z těch neobvyklých si ale cestu ke kupcům našel.
Koronavirus změnil leccos, touhy zákazníků ale nikoli. Lidé tedy i nyní stále častěji volí vozy se zvýšenou stavbou karoserie a přizvednutým podvozkem a nezdá se, že by tento trend měl v dohledné době skončit. Neudiví tedy, že Volkswagen i navzdory mnoha svým slovům o konci jejich obliby posílá na trh další a další SUV. Je jich už tolik, že jste v případě některých specifičtějších modelů možná už zapomněli, že vůbec dorazily.
Dnes se tak vrátíme k loni odhalenému Tiguanu X, který vychází z prodlouženého provedení Tiguanu zvládajícího pobrat až sedm cestujících. Za přidáním písmene „X“ se nicméně neskrývá další zvětšení, ale spíše zmenšení praktičnosti, neboť jde o tzv. SUV-kupé. Karoserie se tedy od středového sloupku směrem dozadu dočkala jasně patrné změny, která spočívá ve sklopení střešní linie. Zadní okno pak není zdaleka tak strmé jako u výchozího vozu, navíc se pod něj nastěhovala lišta propojující zadní lampy, která budí vášně. Vlastně jako celé pojetí zádě, jež se stylem VW poslední doby příliš nekoresponduje, byť o to zajímavější může pro některé být.
Přepracování karoserie je tedy docela kontroverzní, Tiguan X připomíná mix až příliš mnoha karosářských stylů. Jakkoliv se ovšem tvůrci snažili z každého segmentu vytáhnout jen to nejlepší, nejsme si jisti, jak moc toto pojetí nadchne evropské publikum. Na starý kontinent nicméně vůz primárně nemíří, Volkswagen jej zatím prodává v Číně a nezdá se, že by s ním minul terč. Prodejní hit to zcela jistě není, 9 882 prodaných aut za prvních šest měsíců v prodejů ale není v nepřeberné řeži obvykle výrazně levnějších čínských SUV špatné číslo.
Jak jsme již zmínili, novinka vychází z Tiguanu Allspace (prodávaného v Číně jako Tiguan L), a tak má stejně jako on 2,79metrový rozvor,. Přepracované zadní partie ale přesto vyústily v větší zadní převis - Tiguan X se na délku natáhl na 4 764 milimetrů z původních 4 701 mm. I přes tuto změnu se ovšem nedá příliš počítat s prostornějším zavazadelníkem, zmíněná sklopená střešní linie pak navíc sedící ve druhé řadě připraví o nějaký ten prostor na hlavu. Místa pro kolena ale bude dostatek.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde nelze počítat s ničím jiným než s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten bude produkovat 186 nebo 220 koní, o jejichž přenos se postará jen automatická převodovka v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol. Peníze budou moci zákazníci dále utratit i za odlišný bodykit a větší kola provedení R Line, které nakonec vidíme na fotkách. Nahlédnout můžeme také do kabiny, která se snad ani nesnaží ničím překvapit - klasická architektura i dílčí prvky Volkswagenů posledních let jsou v tomto případě vlastní i Tiguanu X.
Překvapit naopak mohou ceny, tedy alespoň Čecha, neboť na místní vnímání VW jsou docela nízké. Základní provedení se 186 koňmi na předních kolech a stovkou za 8,8 sekundy vyjde na 245 900 yuanů, což je asi 806 tisíc Kč. Na české zvyklosti je to opravdu slušná cena, tady méně stylový Tiguan „neX” stojí s podobnou technikou stojí víc (839 tisíc se 150 koňmi z motoru 1,5), a to je vedle „ikska” docela nudnou krabicí.
Vyšší verze s 220 koňmi, 4x4 a stovkou za 7,5 s startuje na 285 900 CNY (cca 938 tisíc Kč), což je pořád o dost méně než v ČR i za nejlevnější Tiguan 2,0 TSI s pohonem 4x4 (se 190 koňmi za 990 tisíc) a tatáž technika s maximální výbavou stojí 305 900 CNY (1,01 milionu Kč). To jsme někde na úrovni českého Tiguanu R-Line 2,0 TSI 4x4 s 245 koňmi (1,23 milionu Kč).
Za takové peníze by se auto mohlo dobře prodávat i u nás, jestli se to ale někdy stane, zatím není jasné. Pro tuto chvíli to VW nezamýšlí, ale to kdysi Renault s obdobně řešenou Arkanou též neplánoval a kde jsme nyní. SUV-kupé jsou v kurzu a Němci by byli jen sami proti sobě, kdyby takový vůz nenabídli i jinde.


















Volkswagen navzdory svým předchozím předpovědím pustil do prodeje další SUV, stylový Tiguan X. A neprodává se špatně, ostatně s čínským ceníkem by u nás bodoval stoprocentně. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, CAAM
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
