Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová technologie se má na silnici objevit za nějaké tři roky. Spotřebou paliva ve výši 2,9 l/100 km se ovšem Peugeot chlubí již nyní.
Na počátku roku jsme poprvé zmínili novou hybridní pohonnou jednotku francouzského koncernu PSA. Pod názvem Hybrid Air se poprvé ukázala v Citroënu C3 na březnovém ženevském autosalonu, ani tehdy však automobilka nezmínila sériovou výrobu. K té ale nakonec opravdu dojde, i když v řádech týdnů to nebude. Podle Peugeotu by se mělo jednat nejdříve o rok 2015, přičemž první vlaštovka ponese na přídi logo lva a nikoliv dvojici chromovaných šípů.
Zvolený model, který danou technologii uvede do prodeje, v současnosti ještě není znám. Značka však uvádí, že jednat by se mělo o lehký hatchback typu Peugeotu 208. U něj by totiž až tak nevadila váhová penalizace ve výši nějakých 100 kilogramů, jež je s instalací hybridní pohonné jednotky spojena. Na rozdíl od elektromobilů zde totiž nepotřebujete těžké baterie, místo toho si vůz vystačí se zásobníkem vzduchu.
Celý princip pak následně spočívá na stlačení tohoto vzduchu, díky čemuž se roztočí hydraulický motor uložený vpředu hned vedle běžné spalovací jednotky (nemusíme snad ani dodávat, že půjde o „máloválec” s miniaturním objemem). Ten následně hodlá výkonem zásobovat přední kola skrze běžnou převodovku, čímž je kromě hmotnosti zredukována komplexnost materiální i finanční.
Stejně jako u běžných hybridů pak řidič dostane k dispozici tři jízdní režimy. První počítá se zapojením benzinové pohonné jednotky, druhý s kombinací obou motorů a třetí jen s využitím energie vycucané ze vzduchu. Peugeot však momentálně udává, že zásobník lze naplnit pouze regenerativním brzděním - je tedy zřejmé, že dlouho „bezemisně“ nepojedete.
Samotný dojezd automobilka nezmiňuje, v rámci kombinované spotřeby ale prý máme počítat s 2,9 l/100 km. To je ovšem údaj, který nebyl ani tak vycucán ze vzduchu, jako spíše z palce. Jak jsme totiž řekli, zásobník vám na dlouho nevydrží a k jeho opětovnému naplnění hned tak nedojde, pokud navíc pojedete efektivně, tedy prakticky bez brzdění, nemáte ani čím jej naplnit a jak hybridní ústrojí kloudně využít. Při měření v laboratořích je to ale evidentně jedno, v těch bude stačit naplněný „měch” v simulaci městského provozu a spotřeba poletí dolů.
Uvidíme tedy za nějaké dva tři roky, jak si „pneumatický hybrid“ Peugeotu povede v reálu. Rozhodně však prý nemáme počítat, že by jej v showroomech doplnila produkční verze konceptu 208 FE. Z tohoto cvičení totiž značka využije pouze know-how, tedy výrobu lehkého motoru a práci s kompozitními materiály.







Technologie Hybrid Air skutečně zamíří do výroby, přičemž objevit se má u lehkého hatchbacku typu Peugeotu 208
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Konec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před hodinouVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 3 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha