Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová technologie se má na silnici objevit za nějaké tři roky. Spotřebou paliva ve výši 2,9 l/100 km se ovšem Peugeot chlubí již nyní.
Na počátku roku jsme poprvé zmínili novou hybridní pohonnou jednotku francouzského koncernu PSA. Pod názvem Hybrid Air se poprvé ukázala v Citroënu C3 na březnovém ženevském autosalonu, ani tehdy však automobilka nezmínila sériovou výrobu. K té ale nakonec opravdu dojde, i když v řádech týdnů to nebude. Podle Peugeotu by se mělo jednat nejdříve o rok 2015, přičemž první vlaštovka ponese na přídi logo lva a nikoliv dvojici chromovaných šípů.
Zvolený model, který danou technologii uvede do prodeje, v současnosti ještě není znám. Značka však uvádí, že jednat by se mělo o lehký hatchback typu Peugeotu 208. U něj by totiž až tak nevadila váhová penalizace ve výši nějakých 100 kilogramů, jež je s instalací hybridní pohonné jednotky spojena. Na rozdíl od elektromobilů zde totiž nepotřebujete těžké baterie, místo toho si vůz vystačí se zásobníkem vzduchu.
Celý princip pak následně spočívá na stlačení tohoto vzduchu, díky čemuž se roztočí hydraulický motor uložený vpředu hned vedle běžné spalovací jednotky (nemusíme snad ani dodávat, že půjde o „máloválec” s miniaturním objemem). Ten následně hodlá výkonem zásobovat přední kola skrze běžnou převodovku, čímž je kromě hmotnosti zredukována komplexnost materiální i finanční.
Stejně jako u běžných hybridů pak řidič dostane k dispozici tři jízdní režimy. První počítá se zapojením benzinové pohonné jednotky, druhý s kombinací obou motorů a třetí jen s využitím energie vycucané ze vzduchu. Peugeot však momentálně udává, že zásobník lze naplnit pouze regenerativním brzděním - je tedy zřejmé, že dlouho „bezemisně“ nepojedete.
Samotný dojezd automobilka nezmiňuje, v rámci kombinované spotřeby ale prý máme počítat s 2,9 l/100 km. To je ovšem údaj, který nebyl ani tak vycucán ze vzduchu, jako spíše z palce. Jak jsme totiž řekli, zásobník vám na dlouho nevydrží a k jeho opětovnému naplnění hned tak nedojde, pokud navíc pojedete efektivně, tedy prakticky bez brzdění, nemáte ani čím jej naplnit a jak hybridní ústrojí kloudně využít. Při měření v laboratořích je to ale evidentně jedno, v těch bude stačit naplněný „měch” v simulaci městského provozu a spotřeba poletí dolů.
Uvidíme tedy za nějaké dva tři roky, jak si „pneumatický hybrid“ Peugeotu povede v reálu. Rozhodně však prý nemáme počítat, že by jej v showroomech doplnila produkční verze konceptu 208 FE. Z tohoto cvičení totiž značka využije pouze know-how, tedy výrobu lehkého motoru a práci s kompozitními materiály.







Technologie Hybrid Air skutečně zamíří do výroby, přičemž objevit se má u lehkého hatchbacku typu Peugeotu 208
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 2 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včeraBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom