Renault Mégane 2014: premiéra ve Frankfurtu, verze RS jen s automatem EDC

Downsizing a automatická převodovka, kterých se dočkal Renault Clio, čekají i nový Mégane. Na jeho základech pak vznikne nový hatchback od Nissanu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Mégane 2014: premiéra ve Frankfurtu, verze RS jen s automatem EDC

30.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Mégane 2014: premiéra ve Frankfurtu, verze RS jen s automatem EDC

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Downsizing a automatická převodovka, kterých se dočkal Renault Clio, čekají i nový Mégane. Na jeho základech pak vznikne nový hatchback od Nissanu.

Příchod nového Renaultu Mégane jsme avizovali již v loňském roce. Stejně jako nový Peugeot 308 by se výchozí hatchback měl objevit na letošním autosalonu ve Frankfurtu, ve srovnání s konkurencí se lvem ve znaku však o tak radikální přepracování nepůjde. Mégane byl totiž na trh uveden v roce 2008 (rok po Peugeotu), menšího faceliftu se dočkal loni a jeho novou generaci někteří předem označují za velký facelift, nikoliv zcela nový model.

Kratší životní cykly jsou ale u Méganu běžné a je vždy do značné míry věcí vnímání, co je ještě facelift a už nový vůz. Šéf venkovního designu Renaultu Anthony Lo nicméně otevřeně hovoří o hlavně o novém vzhledu spočívajícím v odlišně pojaté masce a čelních světlometech, vyloučil však zásahy, které by přinesly zásadní změnu dimenzí.

Co nás tedy v září čeká? Hlavně zmíněné modifikace, které vizáž modelu více přiblíží současnému provedení Renaultu Clio. Počítačové rendery, které máme momentálně k dispozici, pak odhalují ještě výrazný zadní difuzor (nebo něco, co si na něj hraje) či schované kliky zadních dveří - na potvrzení obojího si však zřejmě budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat.

Jistotou je naopak rošáda v motorovém prostoru. Dle očekávání totiž Renault zakomponuje i pod kapotu tohoto modelu nový tříválec 0,9 TCe, na který jsme během testu lehčího modelu Clio nepěli zrovna chválu. Je samozřejmě otázkou, jaké bude jeho naladění, příliš pozitivních očekávání v nás ovšem tato pohonná jednotka nevzbuzuje.

Ani další zmínky o hnacím ústrojí ale nejsou příjemné. Zvláště, pokud patříte mezi fanoušky divize RS. Tak jako ostré Clio má být totiž i ostrý Mégane vybaven pouze novou dvouspojkovou převodovkou EDC. A ta, jak jste si již mohli přečíst, nepatří zrovna mezi nejrychlejší. Větší smysl tak bude jistě dávat jen ve spřažení s motorem 1,2 TCe o výkonu 120 koní.

Více informací francouzská značka prozatím do světa nevypustila, v následujících měsících se ale situace jistě změní, možná i dílem neplánovaných úniků. Představení novinky tak můžete očekávat dříve než v září, přičemž stejně jako nyní bude k mání pětidveřový hatchback a kombík a třídveřové „kupé“.

Samotnou frankfurtskou premiérou ovšem ofenziva Renaultu na trh rodinných hatchbacků nekončí. Zhruba půl roku poté (že by Ženeva?) se totiž má se svým želízkem blýsknout partnerský Nissan, který se na evropský trh s hatchbacky vrací po dlouhých letech. Bude přitom zajímavé sledovat, zda uspěje s letitými komponenty Renaultu. Jeho model má totiž používat značnou část dílů vyhrazených právě novému Méganu.


Renault Mégane 2014: premiéra ve Frankfurtu, verze RS jen s automatem EDC - 1 - Renault Megane 2013-2014 render 01Renault Mégane 2014: premiéra ve Frankfurtu, verze RS jen s automatem EDC - 2 - Renault Megane 2013-2014 render 02
První rendery naznačují, jak by mohl vypadat nový Renault Mégane. Jedná se však jen o evoluci, nikoliv revoluci

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.