Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové nabízí ještě levnější velké dodávky, za 215 tisíc Kč uvezou až 6,7 m3 a 780 kg nákladu
1.10.2020 | Petr Miler
Rusko se pomalu ale jistě stává zdrojem extrémně levných aut všeho druhu. Za 215 tisíc u nás dnes koupíte leda Dacii Sandero v základu.
Před pár týdny jsme vám ukazovali levné dodávky ruské firmy Lux Form, která ze základů Lady Granta umí vyčarovat kde co od skříňového pracanta až po karavan, a to za ceny v přepočtu od 300 tisíc Kč. Láce, jistě, tehdy jsme je dokonce označovali za nejlevnější vůbec. Podobně jako rytíři z Blaníku ale vědí, že nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř, ani cena čehokoli nemá hranic. Nakonec, za pořízení toho či onoho vám mohou i platit.
Tak se stalo, že jiná ruská firma, Promtech z Nižného Novgorodu, přichází s ještě výhodnější nabídkou. Také ona sáhla po Ladě Granta, také ona spolupracovala s AvtoVAZem, aby pro výsledný produkt získala schválení výrobce nezbytné pro homologaci pro silniční provoz a mohla používat jméno Granta. A také ona nabízí své dodávky v několika verzích. Kde je tedy rozdíl? V ceně, neboť její novinky začínají na neskutečných 711 000 rublech, tedy asi 215 tisících Kč.
Za tyto peníze je k mání základní verze valník, k dispozici jsou ale i rozličné další modifikace s pevnou nebo plachtou zakrytou skříní či chladícím boxem ve třech délkách - 4 450, 4 950 mm nebo 5 150 mm. Rozvor je kvůli minimalizaci ceny vždy 2 476 mm a nosnost 780 kg. V závislosti na řešení nástavby se pak vnitřní prostor pohybuj od 4,4 do 6,7 kubického metru.
Vůz si říká VIS-2349 Granta v základním provedení nebo Prima v těch prodloužených. Základy Lady používá jen částečně, neboť zadní partie stojí na specifickém trubkovém rámu vyráběném už Promtechem. Pohon vozu ale zajišťuje technika Lady beze změny - motor 1,6 s 87 koňmi, pětistupňová manuální převodovka a pohon předních kol jsou standardem pro všechny varianty. Základní verze mají pouze přitvrzený odpružení zadní nápravy, Prima může mít i dodatečné vzduchové odpružení. Ceny vyšších variant zatím nebyly zveřejněny, ale čekejme láci na všech frontách.
Jistě zajímavá nabídka, je ale třeba dodat, že z podstaty nemůže jít o zrovna bezpečná auta. Jedna z podobných modifikací Granty se letos stala účastníkem nehody, kterou způsobil známý ruský herec Michail Jefremov, který pod vlivem alkoholu řídil svůj Jeep Grand Cherokee. Zatímco on z čelního střetu s takovou dodávkou odešel nezraněn, její řidič zemřel. Jefremov byl za zabití v mezičase odsouzen k osmi létům odnětí svobody.










VIS-2349 Granta nebo Prima podle délky nástavby je aktuálně nejlevnější velkou dodávkou vůbec. Za 215 tisíc Kč za základní provedení jde o mimořádnou láci. Foto: Promtech
Zdroj: Promtech
Bleskovky
Nejčtenější články
Jen pár let staré moderní Audi může být vaše skoro za pakatel, stačí sáhnout po modelu, který lidé nechtějí
22.2.2023Elektromobily VW na jeho klíčovém trhu nechce skoro nikdo, prodeje se propadly až o 95 procent
23.2.2023Přehlížené auto s technikou a luxusem Bentley dnes koupíte za cenu základní Octavie, brzy nabídne i víc než Bentley
23.2.2023Mercedes poprvé ukázal novou třídu E, chlubí se primárně prvky, které naprosto míjí tradiční klientelu
23.2.2023Tesla začala montovat na své vrcholné modely falešné brzdové třmeny, provalilo se to okamžitě
23.2.2023
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva