Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové protáhli legendu SSSR po 56 letech nejnovější emisní normou, dál může do EU
8.9.2021 | Petr Miler
Zatímco v případě „západních” výrobců lámou nové emisní normy vaz i pár let vyráběným modelům, Rusové zjevně nemají problém udržet v souladu s nimi ani skoro šest dekád starou Buchanku.
Ruská auta možná nejsou výkvětem nejmodernější techniky, dlouhověkost jim ale nelze upřít. Není neobvyklé, když se nějaké auto vyrábí dekády v jen mírně modifikované podobě a přesto dál oslovuje zákazníky. Mezi takové patří i legendární Buchanka neboli UAZ řady 452, který ve výrobě drží už od roku 1965. Od té doby u něj došlo na spoustu úprav a příchod nespočtu nových variant, ve své podstatě je to ale stále jeden a ten samý automobil.
Leckdo by mohl čekat, že dále k dispozici je jen v Rusku, kde nebude problém protáhnout homologačním procesem cokoli, zvláště bude-li existovat politický zájem, aby se tak stalo. Tento vůz se ale stále prodává i mimo Rusko jako UAZ Classic a k mání je dokonce i u nás. Že by jen dožíval na vypůjčený čas a čekal, až mu platnost další verze emisní normy Euro 6 i pro vozy uvedené na trh dříve zlomí vaz jako řadě konkurentů? Ne tak docela.
Sám UAZ se ve své tiskové zprávě pochlubil, že motor Buchanky, jinak stále stejný 2,7litrový benzinový čtyřválec naladěný na 112 koní, dostal do latě s normou Euro 6d, a tak jej může nadále oficiálně prodávat v nejrůznějších verzích třeba i v elektromobily posedlém Nizozemsku. Firma neuvedla detaily, jak toho dosáhla, změny ale prý postily výfukový systém, řízení motoru i motor samotný. Jinak hovoří o „svém vlastním know-how”.
Na dnešní poměry výjimečný automobil s mimořádnými, zejména pak terénními schopnostmi tak konec prodeje ani v zemích EU rozhodně nevyhlíží - může pomýšlet na řadu let dalšího prodeje v závislosti na tom, kdy a v jaké podobě vstoupí v platnost emisní norma Euro 7. Je ale třeba dodat, že podobné hrátky s technikou nemile ovlivňují cenu, třebaže zrovna v Nizozemsku si budou nejspíše dál jen výskat.
Zatímco v Rusku je možné Buchanku pořídit od pouhých 887 tisíc rublů, tedy asi 259 tisíc Kč, v Nizozemsku budete potřebovat nejméně 19 tisíc euro, což je asi 482 tisíc. Skoro dvakrát tolik, ale co dnes zrovna v této zemi koupíte za podobné peníze? Ani základní Octavie to zdaleka není.



Ruský UAZ protáhl legendární Buchanku přes Euro 6d, dál ji tedy může prodávat třeba i v Nizozemsku. Foto: UAZ
K mání jsou nejrůznější verze, třeba i drsné a zřejmě nejzajímavější provedení Expedition. Foto: UAZ
Zdroj: UAZ
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Věříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1