Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové začali vyrábět levné SUV pro velké rodiny, za statisíce pojme až devět lidí
23.10.2020 | Mirek Mazal
Když máte opravdu velkou rodinu nebo jiný důvod převážet víc než pět lidí, je obtížné si poradit s jejich převozem jinak než drahou osobní verzí dodávek nebo ještě dražším velkým SUV. Rusové mají řešení.
Uljanovský automobilový závod (UAZ) posílá do výroby už dříve odhalenou verzi svého modelu Profi, která se tváří jako dostupná spása velkých rodin. Univerzální vůz má spojovat výhody pracovního stroje, SUV a velkého rodinného auta, což je na trhu vskutku unikátní kombinace.
Technici na to šli jednoduše - dali za vznik univerzálnímu modulu ze skleněných vláken, který pasuje na podvozek typu Profi. Z jinak nákladního UAZu se tak stalo něco jako minibus pro cestující s pohonem všech kol. Laminátová konstrukce pojme trojici pasažérů ve své přední části, z nichž každý z nich má pro sebe posuvnou sedačku s tříbodovým bezpečnostním pásem. Tato sekce je vybavena alespoň komfortním minimem v podobě vytápění, osvětlení nebo zvukové a tepelné izolace.
Prostor v zadní části může v závislosti na konfiguraci posloužit buď další řadě sedadel, nebo se stát nákladním, nebo být připraven pro náklad i ubytování dalších čtyř cestujících na lavicích po stranách. Komfortu tu podle zvolené verze bude méně až hodně málo, jiné podobně velké auto schopné odvézt osm až devět lidí ale na trhu nenajdeme.
Pod kapotou se počítá se zachováním motoru ZMZ-Pro s výkonem 149 koní a točivým momentem 235 Nm, jež mohou mířit na zadní nebo všechna čtyři kola. Připlatit půjde i za uzávěrku zadního diferenciálu, překonvertovaná dodávka tak skutečně bude moci zastoupit SUV. Oproti těm obvyklým by se ale měla pochlubit lepší prostupností terénem, nejen kvůli onomu pohonu 4x4, ale také s ohledem na světlou výšku 210 milimetrů.
Novinka by mohla v nabídce nahradit alespoň některé verze přesluhující Buchanky a problémem by v jejím případě neměla být ani cena. Ta přes začátek výroby zpožděný koronavirovou pandemií stále nebyla oficiálně zveřejněna, nejlevnější UAZ Profi je ale k dispozici od 802 710 rublů (cca 240 tisíc Kč) a osobní nástavba má přijít na sumu okolo 600 000 rublů (asi 180 tisíc Kč). Prostý součet (i když ani ten by nebyl špatný) tady nebude fungovat, spojení základu Profi a nové nástavby by ale mohlo vyjít na nějakých 1,3 milionu rublů (cca 390 tisíc Kč), což je na auto tohoto ražení opravdu málo.
Dodejme, že UAZ má i české zastoupeni, které současné modely nabízí s dvouletou zárukou a servisní sítí v různých částech republiky. O novince se ale zatím nezmiňuje, ostatně bez ceny - přesto už teď s nabídkou slev a dalších zvýhodnění při koupi na leasing - svítí na webu prodejců UAZu v Rusku.
![Rusové začali vyrábět levné SUV pro velké rodiny, za statisíce pojme až devět lidí - 1 - UAZ Profi nastavba SUV 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové začali vyrábět levné SUV pro velké rodiny, za statisíce pojme až devět lidí - 2 - UAZ Profi nastavba SUV 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové začali vyrábět levné SUV pro velké rodiny, za statisíce pojme až devět lidí - 3 - UAZ Profi nastavba SUV 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové začali vyrábět levné SUV pro velké rodiny, za statisíce pojme až devět lidí - 4 - UAZ Profi nastavba SUV 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové začali vyrábět levné SUV pro velké rodiny, za statisíce pojme až devět lidí - 5 - UAZ Profi nastavba SUV 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové začali vyrábět levné SUV pro velké rodiny, za statisíce pojme až devět lidí - 6 - UAZ Profi nastavba SUV 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Rusové začali vyrábět levné SUV pro velké rodiny, za statisíce pojme až devět lidí - 7 - UAZ Profi nastavba SUV verze 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Levné ruské SUV až pro 9 lidí je svérázný stroj, zvlášť v konfiguraci se zadními „sedadly” po stranách. Je to jednoduché auto, cena ale bude jeho pojetí odpovídat. Foto: UAZ
Zdroj: UAZ
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejčtenější články
Ošklivý a otylý propadák BMW jménem XM skončí bez nástupce, místo něj se znovu vrátí řada 6
26.6.2024Majitelé hybridů dojíždí na životnost akumulátorů. Nové stojí extrémně mnoho, servis si stěžuje, že auta nestíhá opravovat
26.6.2024Sběratel rozjel silniční Formuli 1 Mercedesu na maximum na německé dálnici, z její dynamiky naskočí husí kůže i vám
27.6.2024Fernando Alonso znamená pro Aston Martin tolik, že jen kvůli němu postavil nový model s V12 a úchvatným manuálem
27.6.2024Po „noční můře” prožité s elektromobilem se majitel raději vrátil k 12 let staré spalovací ojetině
27.6.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- Onboard videa 07.27. 09:47 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha