S novou generací nejpraktičtějšího VW má dorazit i poslední nový motor TDI

Pokud se za turbodiesely Volkswagenu má jednoho dne zavřít voda, musí se jeden z motorů TDI stát tím úplně posledním. Podle nejnovějších informací takový motor dorazí v roce 2022 pod kapotou nové generace Amaroku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

S novou generací nejpraktičtějšího VW má dorazit i poslední nový motor TDI

6.10.2020 | Petr Prokopec

S novou generací nejpraktičtějšího VW má dorazit i poslední nový motor TDI

/

Foto: Volkswagen

Pokud se za turbodiesely Volkswagenu má jednoho dne zavřít voda, musí se jeden z motorů TDI stát tím úplně posledním. Podle nejnovějších informací takový motor dorazí v roce 2022 pod kapotou nové generace Amaroku.

Pokud byste aktuálně zatoužili po bezpečně nejpraktičtějším Volkswagenu posledních let, modelu Amarok, pak nejspíše odejdete od prodejce s nepořízenou. Výroba byla totiž oficiálně ukončena již v květnu, a nyní tak lze hledat pouze poslední skladové exempláře. Jedna kapitola se tak uzavřela a na otevření té druhé si budeme muset hezky dlouho počkat. VW totiž sice počítá s novou generací, dříve než v roce 2022 však novinku nenabídne.

Důvod tkví v tom, že do stejné řeky Němci nevstoupí sami, ale se spoluprací s Fordem. Nový Amarok tak bude založen na novém Fordu Rangeru, který zkrátka ještě není hotový. Přesto není těžké pochopit, proč Němci na spolupráci s Američany kývli. Ford je největším výrobcem pick-upů na světě, přičemž jen loni na domácím trhu prodal 89 571 kusů zmíněného modelu Ranger. Volkswagenu se oproti tomu za stejné období povedlo po celém světě dodat 72 513 kusů Amaroku. A zatímco Němci šli s prodeji oproti roku 2018 dolů, modrý ovál mířil vzhůru.

Větší úspěchy Fordu na tomto poli ale nebyly jediným důvodem, divize užitkových vozů Volkswagenu měla totiž problém také s příliš vysokými výrobními náklady. I z toho důvodu nakonec Amarok ani nezamířil do Spojených států, jakkoliv si automobilka v USA zaregistrovala dané označení, pro Američany by zkrátka byl moc drahý. Nakonec byl tedy nabízen pouze v Jižní Americe či v Africe, kde se v trochu jiné specifikaci i vyrábí.

VW původně zvažoval, že nástupcem bude produkční verze konceptu Tanoak, která vznikla přepracováním SUV Atlas. Nicméně vedení koncernu nakonec těmto plánům nedalo zelenou, neboť dle jeho názoru by následně na trh zamířil spíše lifestylový pick-up, nikoliv tradiční vůz, který by svou robustní náturou a žebřinovým rámem platil za schopného pracanta. V březnu 2019 tak byl podepsán kontrakt s Fordem.

S novou generací by přitom mělo přijít také značné rozšíření nabídky. Amarok totiž zákazníkům nabídne pohon zadních i všech čtyř kol, stejně jako čtyřválcové a šestiválcové motory. Mezi nimi kupodivu nemají chybět ani diesely, což je s ohledem na datum premiéry zásadní. VW totiž po kauze Dieselgate stále více inklinuje k elektromobilitě a pode informací německých médií má být právě agregát, který dostane nový pick-up, vůbec poslední svého druhu.

Přesto se nicméně nezdá, že by Němci přišli s ryze elektrickým provedením nového Amaroku, reálnější je spíše plug-in hybridní verze. Ta pak nejspíše bude spojena už jen s automatickou převodovkou, neboť manuál má být určen pouze pro základní varianty a motorizace. Tím nám ale informace končí, pročež jen dodáme, že stávající provedení se stále ještě vyrábí v Argentině a Alžíru, ani ty ale nemají vydržet v nabídce dlouho.


S novou generací nejpraktičtějšího VW má dorazit i poslední nový motor TDI - 1 - VW Tanoak Concept 2018 nove foto 01S novou generací nejpraktičtějšího VW má dorazit i poslední nový motor TDI - 2 - VW Tanoak Concept 2018 nove foto 02S novou generací nejpraktičtějšího VW má dorazit i poslední nový motor TDI - 3 - VW Tanoak Concept 2018 nove foto 03
Volkswagen nakonec rozhodl, že koncepční Tanoak se realitou nestane. Místo toho bude příští Amarok založen na spolupráci s Fordem, pod jeho kapotou pak dojde na rozlučku s motory TDI. Foto: Volkswagen

Zdroj: Focus

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše