Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S novou generací nejpraktičtějšího VW má dorazit i poslední nový motor TDI
6.10.2020 | Petr Prokopec
Pokud se za TDI Volkswagenu má jednoho dne zavřít voda, musí se jeden z motorů TDI stát tím úplně posledním. Podle nejnovějších informací má takový dorazit v roce 2022.
Pokud byste aktuálně zatoužili po bezpečně nejpraktičtějším Volkswagenu posledních let, modelu Amarok, pak nejspíše odejdete od prodejce s nepořízenou. Výroba byla totiž oficiálně ukončena již v květnu, a nyní tak lze hledat pouze poslední skladové exempláře. Jedna kapitola se tak uzavřela a na otevření té druhé si budeme muset hezky dlouho počkat. VW totiž sice počítá s novou generací, dříve než v roce 2022 však novinku nenabídne.
Důvod tkví v tom, že do stejné řeky Němci nevstoupí sami, ale se spoluprací s Fordem. Nový Amarok tak bude založen na novém Fordu Rangeru, který zkrátka ještě není hotový. Přesto není těžké pochopit, proč Němci na spolupráci s Američany kývli. Ford je největším výrobcem pick-upů na světě, přičemž jen loni na domácím trhu prodal 89 571 kusů zmíněného modelu Ranger. Volkswagenu se oproti tomu za stejné období povedlo po celém světě dodat 72 513 kusů Amaroku. A zatímco Němci šli s prodeji oproti roku 2018 dolů, modrý ovál mířil vzhůru.
Větší úspěchy Fordu na tomto poli ale nebyly jediným důvodem, divize užitkových vozů Volkswagenu měla totiž problém také s příliš vysokými výrobními náklady. I z toho důvodu nakonec Amarok ani nezamířil do Spojených států, jakkoliv si automobilka v USA zaregistrovala dané označení, pro Američany by zkrátka byl moc drahý. Nakonec byl tedy nabízen pouze v Jižní Americe či v Africe, kde se v trochu jiné specifikaci i vyrábí.
VW původně zvažoval, že nástupcem bude produkční verze konceptu Tanoak, která vznikla přepracováním SUV Atlas. Nicméně vedení koncernu nakonec těmto plánům nedalo zelenou, neboť dle jeho názoru by následně na trh zamířil spíše lifestylový pick-up, nikoliv tradiční vůz, který by svou robustní náturou a žebřinovým rámem platil za schopného pracanta. V březnu 2019 tak byl podepsán kontrakt s Fordem.
S novou generací by přitom mělo přijít také značné rozšíření nabídky. Amarok totiž zákazníkům nabídne pohon zadních i všech čtyř kol, stejně jako čtyřválcové a šestiválcové motory. Mezi nimi kupodivu nemají chybět ani diesely, což je s ohledem na datum premiéry zásadní. VW totiž po kauze Dieselgate stále více inklinuje k elektromobilitě a pode informací německých médií má být právě agregát, který dostane nový pick-up, vůbec poslední svého druhu.
Přesto se nicméně nezdá, že by Němci přišli s ryze elektrickým provedením nového Amaroku, reálnější je spíše plug-in hybridní verze. Ta pak nejspíše bude spojena už jen s automatickou převodovkou, neboť manuál má být určen pouze pro základní varianty a motorizace. Tím nám ale informace končí, pročež jen dodáme, že stávající provedení se stále ještě vyrábí v Argentině a Alžíru, ani ty ale nemají vydržet v nabídce dlouho.
Volkswagen nakonec rozhodl, že koncepční Tanoak se realitou nestane. Místo toho bude příští Amarok založen na spolupráci s Fordem, pod jeho kapotou pak dojde na rozlučku s motory TDI. Foto: Volkswagen
Zdroj: Focus
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda