Šéf VW potvrdil příchod nízkonákladové značky, zas tak levná ale nebude

Němci chtějí zpočátku prorazit v Číně s hatchbackem, sedanem a SUV. Stát mají minimálně 218 000 Kč, maximálně pak 300 tisíc korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéf VW potvrdil příchod nízkonákladové značky, zas tak levná ale nebude

29.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Šéf VW potvrdil příchod nízkonákladové značky, zas tak levná ale nebude

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Němci chtějí zpočátku prorazit v Číně s hatchbackem, sedanem a SUV. Stát mají minimálně 218 000 Kč, maximálně pak 300 tisíc korun.

Úspěch rumunské Dacie je celé řadě konkurenčních automobilek trnem v oku. Zároveň se však tímto krokem aliance Renault-Nissan chtějí inspirovat. Hned několik z nich proto chystá svou vlastní nízkonákladovou značku, která by jim umožnila prodávat na první pohled zcela nová auta, ovšem s již zaplacenou, tedy jinými slovy zastaralejší technikou. V tomto ohledu byl nejvíce slyšet Volkswagen, pro německou automobilku však bylo až donedávna problémem zachování jistých standardů výroby.

Tento problém je ale zjevně vyřešen, neboť šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn v rozhovoru pro nedělní vydání deníku Bild am Sonntag uvedl, že nová nízkonákladová značka zahájí své operace v roce 2018. V první fázi přitom budou její portfolio tvořit hatchback, sedan a SUV, přičemž všechny budou vyráběny v Číně a jejich cena se bude pohybovat v rozmezí 8 až 11 tisíc Eur (cca 218 000 až 300 000 Kč).

Při pohledu na dané cenové pásmo přitom můžeme poněkud pochybovat o pojmu „nízkonákladová“, přeci jen taková Dacia startuje o nějakých 60 tisíc korun níže. To je přitom v daném segmentu opravdu propastný rozdíl, pročež jsme zvědavi, zda si Volkswagen nakonec nespálí prsty. I když v případě SUV by úspěch mít mohl.

Dané úvahy si ale ponechme na pozdější dobu, momentálně tak jen dodáme, že z Číny se chystaná trojice má přesunout rovněž do Indie, Latinské Ameriky, Afriky, Baltického regionu a východní Evropy. Ve střední a západní Evropě se ovšem levné modely nabízet nebudou, vůči Dacii tedy Němci zastávají poněkud odlišnou strategii.

Mimo to Winterkorn v rozhovoru zmínil i aktuálně vyvíjené Bugatti Chiron, které prý má dorazit s hybridní technikou pod kapotou. Veškeré předchozí spekulace tak zjevně měly reálný základ, pročež se u vrcholného supersportu dočkáme nižších emisí CO2 a nejspíše také „bezemisního“ dojezdu.

Tento krok je přitom možný i díky posunu značky při vývoji tzv. super-baterie. Tou se Volkswagen zabývá v kalifornském Křemíkovém údolí, přičemž podle Winterkorna má umožnit takovému modelu e-Golf dojezd až 300 kilometrů. To sice ve srovnání s takovou Teslou Model S není světoborná porce, je ale pochopitelně otázkou, jak velká, těžká a také drahá baterie takového modelu bude muset být. Však toto auto má být ve srovnání s Teslou výrazně levnější.

Podobných prohlášení jsme tu však již v minulosti měli hromadu, přičemž skutek zatím pokaždé utekl. Uvidíme tedy, jak na tom Volkswagen bude v reálném světě. Skutečnou perličkou je pak fakt, že zavazadlový prostor takového vozu bude moci být vybaven tříkolovým skútrem Last Mile Surfer, který má fungovat jako Segway a který nemá stát ani 1 000 Eur (27 500 Kč).


Šéf VW potvrdil příchod nízkonákladové značky, zas tak levná ale nebude - 1 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 04Šéf VW potvrdil příchod nízkonákladové značky, zas tak levná ale nebude - 2 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 05Šéf VW potvrdil příchod nízkonákladové značky, zas tak levná ale nebude - 3 - Dacia Logan a Sandero 2013 03Šéf VW potvrdil příchod nízkonákladové značky, zas tak levná ale nebude - 4 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 03Šéf VW potvrdil příchod nízkonákladové značky, zas tak levná ale nebude - 5 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 12Šéf VW potvrdil příchod nízkonákladové značky, zas tak levná ale nebude - 6 - Dacia Logan Sandero 2013 nova sada oficialni 13
Dacia je pro VW Group velkým vzorem, ovšem nikoliv v rámci ceny. Takový Logan totiž lze pořídit již od 170 tisíc korun

Zdroj: Bild am Sonntag

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.