Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní

Těsně před příchodem šesté generace Mustangu pustil Shelby do světa dva tuningové balíčky pro tu současnou. Nejsilnější GT/SC zvládne stovku za 3,7 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní

23.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Těsně před příchodem šesté generace Mustangu pustil Shelby do světa dva tuningové balíčky pro tu současnou. Nejsilnější GT/SC zvládne stovku za 3,7 s.

Celý svět očekává příchod šesté generace Fordu Mustang, ta stávající, pátá, se však nemíní vzdát pozornosti tak snadno. Dvorní úpravce Shelby připravil dva balíčky pro ty, kterým standardní Ford Mustang nestačí.

Základní Shelby GT na Mustang zvenčí přidá nový přední nárazník, masku chladiče, laminátovou kapotu a nová 20" kola s pneumatikami BFG G-Force Comp2. Pětilitrový osmiválec Coyote pod kapotou dostal nové sání a sportovní výfuk, čímž jeho výkon poskočil o 10 koní na celkových 430. Nový je také podvozek Ford Racing a zkrácené dráhy řazení šestistupňové manuální převodovky.

Verze Shelby GT/SC přidává kompresor, jak napovídají písmena SC (SuperCharged) v názvu. Ten doluje z pěti litrů objemu buď 525, nebo 624 koňských sil. Ve druhém případě to tomuto stroji trvá na stovku jen 3,7 s a čtvrtmíli s pevným startem zvládne někde mezi 11,4 a 11,6 s.

Tato čísla zaostávají za 662 koni špičkového Shelby GT500, který je přímo v nabídce Fordu. Pro ty, kteří baží po co největším výkonu, však má Shelby v nabídce Super Snake, jehož V8 na zadní kola posílá působivých 862 koní.

Balíček Shelby GT přijde potenciální zájemce na 14 995 dolarů, tedy asi 295 tisíc korun, samozřejmě bez základního Mustangu GT, za který si Ford v USA účtuje 30 900 dolarů (609 tisíc korun). Kompresorový Shelby GT/SC přijde na 27 995 dolarů (551 tisíc korun) navíc k základnímu Mustangu. Každý takto upravený vůz bude mít speciální výrobní číslo, které má napomoci sběratelům v budoucnosti.


Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 1 - 2014 shelby mustang gt 01Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 2 - 2014 shelby mustang gt 02Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 3 - 2014 shelby mustang gt 03Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 4 - 2014 shelby mustang gt 04Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 5 - 2014 shelby mustang gt 05Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 6 - 2014 shelby mustang gt 06Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 7 - 2014 shelby mustang gt 07Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 8 - 2014 shelby mustang gt 08Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 9 - 2014 shelby mustang gt 09Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 10 - 2014 shelby mustang gt 10Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 11 - 2014 shelby mustang gt 11Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 12 - 2014 shelby mustang gt 12Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 13 - 2014 shelby mustang gt 13Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 14 - 2014 shelby mustang gt 14Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 15 - 2014 shelby mustang gt 15Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 16 - 2014 shelby mustang gt 16Shelby Mustang GT a GT/SC: labutí píseň současného Mustangu má až 624 koní - 17 - 2014 shelby mustang gt 17
Pod laminátovou kapotou Shelby GT/SC je kompresor. Nová jsou také kola, podvozek a přední nárazník

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše