Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong e-XIV plně odhalen, dostal střechu ze solárních panelů
26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Již třetí koncept XIV sází na hybridní pohon ve stylu Fiskeru Karma a pomýlené eko-vychytávky. Spotřeba? Legračních 1,9 l/100 km.
Korejská automobilka se v Evropě „proslavila“ hlavně nepříliš sympatickým designem svých modelů. Poté ovšem přišla ekonomická krize, která značce málem přinesla krach. Díky spojení s indickým výrobcem Mahindra & Mahindra se ovšem SsangYongu začalo blýskat na lepší časy, což dokazuje hlavně svým konceptem XIV. Letos na Ženevě byl tento vůz představen jako kabriolet, nyní u značky začali uvažovat trochu reálněji. A hlavně zeleněji.
Díky tomu se v Paříži představí již třetí verze konceptu nazvaná e-XIV, která se pyšní střechou ze solárních panelů a hybridním pohonným ústrojím. To používá elektromotor se synchronním magnetem o výkonu 80 kW (109 koní), který energií zásobují lithium-iontové baterie s kapacitou 16 kWh. S nimi by dojezd 80 km neměl být nereálný, přičemž standardně dobíjení zabere čtyři hodiny. Ani to nemá k realitě daleko, totéž s rychlonabíječkou během pouhých 20 minut bude asi podobně problematické jako Supercharging Tesly.
Výhodou je, že jakmile vám (no, vám, tohle auto se asi jen tak prodávat nebude...) energie dojde, začne se SsangYong e-XIV spoléhat na dvouválcový benzinový motor o litrovém objemu spojený s generátorem o výkonu 20 kW (27 koní). A to přesně dle vzoru Fiskeru Karma nebo Opelu Ampera. Dojezd se v té chvíli navýší o dalších 600 km, přičemž emise CO2 ve výši 45 g/km by měly odpovídat průměrné spotřebě 1,9 l/100 km. To je ovšem stejná pohádka jako u zmíněné Ampery a snad si ani nezaslouží další komentář.
Ostatně není jisté, zda koncept e-XIV v této formě vůbec půjde do výroby. Dvanáct solárních panelů by ale SsangYong na svých modelech využít mohl. Primárně totiž mají na starost napájení klimatizace, audio systému a palubního počítače. Záleží ovšem na správném nacenění. Drahý SsangYong by totiž v Evropě byl snad i horším počinem než vůbec žádný.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.










Koncepční SsangYong e-XIV si na nás na autosalonu svýma LEDkama pěkně posvítil
SsangYong již dávno není výrobcem nepohledných vozů. Do Paříže navíc hodlá přivézt nejnovější hybridní technologii, která se ve formě elektromotoru a solárních panelů představí na konceptu e-XIV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před hodinouNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva