Tata Nano 2014: diesel už v únoru, sedan a další hatchback cestě

Nejlevnější auto planety přijede na indický autosalon s naftovým motorem o výkonu 45 koní. Tata ale chystá i nové modely s výkonnějšími jednotkami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tata Nano 2014: diesel už v únoru, sedan a další hatchback cestě

3.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Tata Nano 2014: diesel už v únoru, sedan a další hatchback cestě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejlevnější auto planety přijede na indický autosalon s naftovým motorem o výkonu 45 koní. Tata ale chystá i nové modely s výkonnějšími jednotkami.

Tata Nano se je do naší paměti zaryta jakožto nejlevnější nový automobil na světě už dobrých pět let. Největší potíže spojené do značné míry právě s tímto modelem zřejmě indická automobilka přestála a udržela alespoň nějaký zájem, protože už zase chystá něco dalšího. Předně se v únoru na indický autosalon Auto Expo India dostane verze Nana s naftovým motorem, o níž se hovoří už od samého počátku jeho existence. Nový agregát tak doplní stávající nabídku motorizací o třetí alternativu.

Dosud se Nano mohlo pochlubit benzinovou jednotkou s objemem 624 kubických centimetrů, která malému vozítku musela vystačit skromným výkonem 38 koní. Druhou možností byla verze se shodným objemem, která je schopna provozu na benzin i na stlačený zemní plyn a disponuje o pět koní nižším výkonem. Scházela jen nafta a ta bude reprezentována turbodieselovým dvouválcem 0,8 litru s výkonem 45 koní. Devízou by neměla být jen lepší dynamika, ale také spotřeba v mezích 2,5 a 2,8 litru. Povzbudit má nejen zákazníky, ale také celkové prodeje značky.

Jenomže bokem od malého turbodieselu Indové chystají něco dalšího. Ratan Tata, coby zároveň vlastník značek Jaguar a Land Rover, prý tlačí na pilu a hodlá v rámci projektu Falcon prodávat i nový kompaktní hatchback a sedan. Oba modely mají vzniknout na existující plaformě X1, jejichž služeb využívají modely Vista a Manza. Hatchback byl prý údajně vyvíjen v evropském designovém centru automobilky a je připraven pro uvedení na trh ke konci roku. V jeho útrobách se vyskytne vznětový motor 1,3 MultiJet od Fiatu a nově zkonstruovaná benzinová jednotka 1,2 s turbodmychadlem.

Nový sedan bude údajně méně než čtyři metry dlouhý a do prodeje se má podívat také ještě v průběhu letošního roku. Jeho úkolem bude nahradit model Manza. Sedan bude používat stejné motory jako hatchback, ale benzinová jednotka v jeho případě poskytne zajímavější výkon, který má přesahovat hranici 100 koní. Pokud chce Tata uspět, měla by se rychle vydat i do Evropy, protože pak už tady bude mezi nejlevnějšími vozy úřadovat asi jen Volkswagen. V plánu to prý má minimálně s novou generací Nana. Uvidíme, zda už ale nepůjde jen s křížkem po funuse. Modelů, se kterými by to mohli zkusit, přitom opravdu nemají málo. Připomeňme třeba Tata Megapixel, Vista D90, Indica, nebo mrňavý Pixel.


Tata Nano 2014: diesel už v únoru, sedan a další hatchback cestě - 1 - Tata Nano 2014 01 Tata Nano 2014: diesel už v únoru, sedan a další hatchback cestě - 2 - Tata Nano 2014 02Tata Nano 2014: diesel už v únoru, sedan a další hatchback cestě - 3 - Tata Nano 2014 03Tata Nano 2014: diesel už v únoru, sedan a další hatchback cestě - 4 - Tata Nano 2014 04Tata Nano 2014: diesel už v únoru, sedan a další hatchback cestě - 5 - Tata Nano 2014 05
Naftový motor se hodí. Snad už to začíná vypadat, že Nano bude věčné

Zdroj: Cardekho přes Worldcarfans

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.