Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je 10 nejlepších motorů pro rok 2017, turba už jasně vládnou
13.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Letošní výběr nejlepších motorů Wards Auto už čisté atmosféry nenabízí ani v jednom případě. A také tu poprvé není V8, přesto není všechno černé.
Hledáte-li nové auto a chcete-li pod kapotou mít to nejlepší, co současný trh nabízí, nelze opomenout desítku nejlepších motorů podle Wards Auto. Výsledky téhle ankety jsou publikovány vždy na sklonku roku, a to od roku 1995. Není to ovšem žebříček; pokud vám deset motorů na první příčce nedává smysl, berte to jako spotřebitelský servis. U předloňských výsledků jsme v titulku použili slova „od elektřiny po Hellcat” a vloni to nebylo o tolik jiné.
Letošní ročník opět neobsahuje žádný tříválec, ale poprvé v historii ankety není v nejlepší desítce žádná V8. Dokonce nevidíme ani žádný atmosférický motor bez elektrické dopomoci - jsou tu buď hybridní pohonná ústrojí, nebo přeplňované motory. Porota hodnotila celkem čtyřicet aut, která mají pro rok 2017 nové nebo výrazně inovované motory, a srovnávala je s desítkou loňských vítězů, takže výsledných deset je smetánka z padesátky nominovaných.
Jsou tu tři hybridy, takže jimi můžeme rovnou začít. Chevy Volt je EREV, Extended Range Electric Vehicle, a je to jeden ze dvou, které obhájily loňský úspěch. Volt bodoval dojezdem 85 km na elektřinu a výkonem pramenícími z točivého momentu až 407 Nm, který je dostupný prakticky okamžitě. Hodnota spotřeby benzínu 102 MPGe (2,3 l/100 km) je spíš z říše snů, třebaže v MPGe je spotřeba elektřiny přepočtená na spotřebu paliva alespoň částečně, nepřesně započítána.
Novinkou na tomto seznamu je Chrysler Pacifica Hybrid, který bodoval zejména dokonalým spojením motorů a faktem, že baterie jsou pod podlahou a nepřekážejí např. v zavazadelníku. Pacifica kombinuje atmosférickou V6 pracující v Atkinsonově cyklu s elektromotorem a bateriemi, jejichž kapacita stačí na 53 km. Kombinovaná spotřeba benzínu je tu 30 mpg (7,8 l/100 km), tentokrát nikoliv MPGe, protože Pacifica je „normální” PHEV, plug-in hybrid.
Třetí hybridní vůz nemůžete nabíjet ze zásuvky. Je to Honda Accord Hybrid a trakční elektromotor tu je připojen k atmosférickému dvoulitru, rovněž pracujícím v Atkinsonově cyklu. Díky elektromotoru nabídne Accord 315 Nm do 2 tisíc otáček a pružnost v nižších rychlostech je příkladná. Zároveň někteří porotci dokázali jezdit za 5 litrů na sto. Accord je podle Wards Auto dost možná nejlepší kombinací zátahu a spotřeby mezi klasickými hybridy.
Motory, které si elektřinou k lepším výkonům a nižší spotřebě nepomáhají, otevírá řadový šestiválec BMW B58 pod kapotou M240i. Je to druhý a poslední motor, který obhájil titul z loňska, jen vloni byl testován v 340i. Vůz je s ním až překvapivě rychlý a s průměrem 9 litrů na sto je spotřeba lepší než u některých přeplňovaných čtyřválců.
Tři litry má také druhý a poslední oceněný šestiválec bez elektřiny - VR30DDTT pod kapotou Infiniti Q50 Red Sport. Má obrovské zásoby síly, ale zároveň umí jezdit za 10,2 litru na sto. Je hladký a tichý, když chcete, ale kdykoliv je připraven vás vystřelit k horizontu.
Zbývají čtyřválce, začněme tedy jedním z nejzajímavějších - 2,3 turbo pod kapotou Fordu Focus RS. Byl nejlepší z motorů, které Ford nabídl, a to mezi soutěžícími byl i 5,2 Voodoo V8. Nemá prý hluchého místa v dodávce výkonu a Focus s ním je opravdu velmi rychlý. Podobně porotu uchvátil dvoulitr ve Volvu V60 Polestar, který má turbo i kompresor a dává 367 koní, resp. 186,4 k/l. To je historicky nejvyšší litrový výkon mezi ohodnocenými motory.
Pokračujme Mercedesem C 300 - pokud byste si na první pohled mysleli, že to je V6, nebyli byste sami, jenže není, to řadový čtyřválec. Porotce zaujaly zejména jemnost motoru a zátah v nízkých otáčkách - třebaže to je benzínový dvoulitr, je naladěný tak, aby dával maximum točivého momentu 370 Nm už ve 1 300 ot./min. Není ovšem nejmenší - tím je 1,4 turbo v Hyundai Elantra Eco. Tento motor bodoval také maximem točivého momentu už ve 1 400 otáčkách a spotřebou 5,8 l/100 km.
A konečně, novinka 2,5 turbo SkyActiv v Mazdě CX-9 velmi příjemně překvapila. Je to jediné turbo Mazdy a unikátním prvkem tohoto motoru je turbo s označením Dynamic Pressure, které využívá klapky ve výfukovém systému k vytvoření většího tlaku v nízkých otáčkách a tedy k rychlejšímu roztočení turba. Točivý moment ve středních otáčkách je excelentní, skoro jako by pod kapotou byl šestiválec.
Opět se tedy díváme na spotřebitelský servis, ovšem už ne tak široký jako v minulosti. Potřebujete-li diesel, máte tentokrát smůlu, stejně jako v případě, že vám méně než osm válců nesmí do domu. Pokud ale takové předsudky nemáte, jistě si tu vyberete, ať chcete jezdit s nízkou spotřebou nebo potřebujete pořádný výkon.
10 nejlepších motorů pro rok 2017 podle Wards Auto
3,0 turbo DOHC R6 (BMW M240i)



1,5 DOHC R4/elektromotor - EREV (Chevrolet Volt)
3,6 DOHC V6/elektromotor - PHEV (Chrysler Pacifica Hybrid)
2,3 turbo DOHC R4 (Ford Focus RS)
2,0 DOHC R4/elektromotor HEV (Honda Accord Hybrid)
1,4 turbo DOHC R4 (Hyundai Elantra Eco)
3,0 turbo DOHC V6 (Infiniti Q50 Red Sport)
2,5 turbo DOHC R4 (Mazda CX-9)
2,0 turbo DOHC R4 (Mercedes-Benz C 300)
2,0 turbo/kompresor DOHC R4 (Volvo V60 Polestar)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 8 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 10 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 11 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva