Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota dál kráčí proti proudu, nový 2,8litrový diesel začíná prodávat po celém světě
2.2.2024 | Petr Prokopec
Jakýkoli nový dieselový motor určený i pro ty nejvyspělejší trhy je dnes raritou, natož pak takto objemný. Toyota ale soustavně tvrdí, že ve spalovacích motorech vidí budoucnost. A zjevně nejde jen o planá slova.
V loňském roce bylo v Austrálii prodáno 1 216 780 nových aut, což je nejlepší výsledek v historii tohoto kontinentu. Lídrem mezi výrobci se stala Toyota, Japonci však nejspíše příliš důvodů k oslavě neměli. Jejich tržní podíl totiž meziročně klesl z 21,2 na 17,7 procenta. A nemilé pro ně bylo i to, že pick-up Hilux byl po sedmi letech kralování mezi modely sesazen z trůnu klíčového segmentu Fordem Ranger. Na ten připadlo 63 356 registrací, zatímco japonský zástupce si musel vystačit s 61 111 prodanými vozy.
Tamní zastoupení značky si evidentně již v průběhu roku uvědomilo, že boj začíná přituhovat. A proto začalo pracovat na již třetím faceliftu tohoto modelu. Ten se po stránce vizuální týká hlavně čelních partií, neboť pro letošní rok dorazila osmiúhelníková čelní maska a přepracovaný nárazník. Vše ostatní ale již zůstává při starém, tedy až na víko korby, které se dočkalo plynových vzpěr pro usnadnění všech operací. Veškeré další novinky ale již spočívají v jinak lakovaných detailech jednotlivých úrovní výbavy.
Interiér zůstává při starém, v případě některých stupňů výbavy došlo pouze na rozšíření standardních prvků. Třeba provedení SR tak vyfasovalo přední a zadní parkovací senzory, zatímco u variant SR5, Rogue a GR Sport lze počítat s bezdrátovým dobíjením mobilů a dvěma USB porty vzadu. Za největší změnou je tak třeba zamířit pod kapotu, kde najdeme už loni představenou novinku - nový či řádně inovovaný 2,8litrový turbodiesel, který nově pracuje také s mild-hybridní technikou. Ta se skládá z elektromotoru/generátoru, malé lithiové baterie a konvertoru a za úkol má pochopitelně hlavně zvýšení provozní efektivity.
Dle Toyoty tak mohou majitelé hybridizovaného ústrojí počítat se snížením spotřeby o 6 až 10 procent v srovnání s dřívějším provedením téhož motoru, přičemž díky dalším úpravám má mj. dojít k redukci hluku a vibrací. Technické parametry zůstávají vzhledem k objemu motoru relativně skromné, jde ale nakonec o čtyřválec - turbodiesel tak má na kontě 204 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu. Automobilka toto pohonné ústrojí již standardně spárovala se systémem Multi-Terrain Select, který nabízí šest různých jízdních režimů v závislosti na typu terénu, a se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Toyota s touto novinkou vyrukuje také v Evropě, to už víme od loňska, evidentně jí ale hodlá nasadit po celém světě. To je na přelomu let 2023 a 2024 krajně neobvyklé, jde dokonce o jediný motor, který má být k dispozici pro Hilux prakticky všude. U nás dokonce koupíte jen ten, v takovém Německu je pak možné sáhnout i po 2,4litrovém dieselu se 150 koňmi, Australané navíc mohou mít i 2,7litrové benzinové provedení. Fakt, že prakticky všechny světové trhy sdružuje nejvýkonnější „producent sazí“, o něčem hovoří. Minimálně, o tom, že slova Toyoty o tom, že spalovací motory jsou budoucností, nikoli minulostí, nejsou jen planá prohlášení.
![Toyota dál kráčí proti proudu, nový 2,8litrový diesel začíná prodávat po celém světě - 1 - Toyota Hilux 2024 Australie facelift 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Toyota dál kráčí proti proudu, nový 2,8litrový diesel začíná prodávat po celém světě - 2 - Toyota Hilux 2024 Australie facelift 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Australský Hilux se dočkal lehčího faceliftu. Stěžejní změnou přitom není ani tak nová čelní maska, nýbrž nový lehce hybridizovaný diesel, který se za ní skrývá. Foto: Toyota
V Evropě je pick-up nadále k mání jak s původními předními partiemi, nový motor pro něj ale byl ohlášen též. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota, VFACTS
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- Onboard videa 07.27. 09:47 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha