Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota dál kráčí proti proudu, nový 2,8litrový diesel začíná prodávat po celém světě
2.2.2024 | Petr Prokopec
Jakýkoli nový dieselový motor určený i pro ty nejvyspělejší trhy je dnes raritou, natož pak takto objemný. Toyota ale soustavně tvrdí, že ve spalovacích motorech vidí budoucnost. A zjevně nejde jen o planá slova.
V loňském roce bylo v Austrálii prodáno 1 216 780 nových aut, což je nejlepší výsledek v historii tohoto kontinentu. Lídrem mezi výrobci se stala Toyota, Japonci však nejspíše příliš důvodů k oslavě neměli. Jejich tržní podíl totiž meziročně klesl z 21,2 na 17,7 procenta. A nemilé pro ně bylo i to, že pick-up Hilux byl po sedmi letech kralování mezi modely sesazen z trůnu klíčového segmentu Fordem Ranger. Na ten připadlo 63 356 registrací, zatímco japonský zástupce si musel vystačit s 61 111 prodanými vozy.
Tamní zastoupení značky si evidentně již v průběhu roku uvědomilo, že boj začíná přituhovat. A proto začalo pracovat na již třetím faceliftu tohoto modelu. Ten se po stránce vizuální týká hlavně čelních partií, neboť pro letošní rok dorazila osmiúhelníková čelní maska a přepracovaný nárazník. Vše ostatní ale již zůstává při starém, tedy až na víko korby, které se dočkalo plynových vzpěr pro usnadnění všech operací. Veškeré další novinky ale již spočívají v jinak lakovaných detailech jednotlivých úrovní výbavy.
Interiér zůstává při starém, v případě některých stupňů výbavy došlo pouze na rozšíření standardních prvků. Třeba provedení SR tak vyfasovalo přední a zadní parkovací senzory, zatímco u variant SR5, Rogue a GR Sport lze počítat s bezdrátovým dobíjením mobilů a dvěma USB porty vzadu. Za největší změnou je tak třeba zamířit pod kapotu, kde najdeme už loni představenou novinku - nový či řádně inovovaný 2,8litrový turbodiesel, který nově pracuje také s mild-hybridní technikou. Ta se skládá z elektromotoru/generátoru, malé lithiové baterie a konvertoru a za úkol má pochopitelně hlavně zvýšení provozní efektivity.
Dle Toyoty tak mohou majitelé hybridizovaného ústrojí počítat se snížením spotřeby o 6 až 10 procent v srovnání s dřívějším provedením téhož motoru, přičemž díky dalším úpravám má mj. dojít k redukci hluku a vibrací. Technické parametry zůstávají vzhledem k objemu motoru relativně skromné, jde ale nakonec o čtyřválec - turbodiesel tak má na kontě 204 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu. Automobilka toto pohonné ústrojí již standardně spárovala se systémem Multi-Terrain Select, který nabízí šest různých jízdních režimů v závislosti na typu terénu, a se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Toyota s touto novinkou vyrukuje také v Evropě, to už víme od loňska, evidentně jí ale hodlá nasadit po celém světě. To je na přelomu let 2023 a 2024 krajně neobvyklé, jde dokonce o jediný motor, který má být k dispozici pro Hilux prakticky všude. U nás dokonce koupíte jen ten, v takovém Německu je pak možné sáhnout i po 2,4litrovém dieselu se 150 koňmi, Australané navíc mohou mít i 2,7litrové benzinové provedení. Fakt, že prakticky všechny světové trhy sdružuje nejvýkonnější „producent sazí“, o něčem hovoří. Minimálně, o tom, že slova Toyoty o tom, že spalovací motory jsou budoucností, nikoli minulostí, nejsou jen planá prohlášení.


Australský Hilux se dočkal lehčího faceliftu. Stěžejní změnou přitom není ani tak nová čelní maska, nýbrž nový lehce hybridizovaný diesel, který se za ní skrývá. Foto: Toyota
V Evropě je pick-up nadále k mání jak s původními předními partiemi, nový motor pro něj ale byl ohlášen též. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota, VFACTS
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 5 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 2 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 3 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 5 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 6 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB