Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FT-86 II: předprodukční podoba sporťáčku odhalena
1.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Toyota konečně zveřejnila podrobnosti k druhé generaci svého konceptu FT-86. Víme, jak vypadá a kdy se dostane do výroby.
Japonci již dlouho před ženevským autosalonem dali na vědomí, že do Švýcarska přivezou koncept Toyota FT-86 II. Byli jsme tehdy trochu zklamáni, že v Palexpu uvidíme opět jen koncept, na druhou stranu, ani zpráva o přiblížení zajímavě působícího kompaktního sporťáku výrobě určitě není špatná. Nyní o něm víme zase o něco více.
Nejsou to bohužel jen dobré zprávy. Pokud se zadíváte na uvolněné fotografie, může se vám FT-86 II zdát být v předních partiích poněkud otylý. A je to dojem naprosto správný, vůz v těchto místech přišel o svou velmi nízkou stavbu, i když se pod jeho kapotou počítá s plochým a tedy prostorově velmi nenáročným „boxerem” od Subaru. Důvod? Bezpečnostní regulace, vůz by bez masivnější přídě neuspěl v simulovaném střetu s chodcem. Nic proti ohleduplnosti k chodcům, ale ničit samou podstatu sportovně laděného auta, tedy jeho nízké těžiště a aerodynamicky optimalizovanou karoserii, zrovna kvůli tomuto? Autem se přece primárně jezdí, nikoli bourá...



Na vyšší příď navazuje masivnější a komplikovanější přední nárazník s velkým, hranatějším otvorem pro přívod chladícího vzduchu, do nárazníku jsou dále nově zasazena výrazná LED světla pro denní svícení. Profil vozu je až o něco vyšší stavbu totožný jako u první generace konceptu, záď, přesněji víko zavazadelníku dostalo nepřehlédnutelný pevný spojler. Opět masivnějšího a komplikovaněji tvarovaného nárazník s velkým difuzorem si ale taktéž jen těžko nevšimnete.
K technice vozu Toyota říká, že nepotřebuje velký a objemný motor, aby nabídla adekvátní jízdní výkony. Pod kapotou tak najdeme dvoulitrový čtyřválec s atmosférickým plněním, který je posunut co nejvíce za přední nápravu tak, aby pomáhal k ideálnímu rozložení hmotnosti. Nevíme zatím, jaký výkon můžeme od takového motoru očekávat, ale předpokládáme, že se dočkáme cifry mezi 150 a 200 koňmi.
Automobilka na každý pád potvrdila, že vůz má již jistojistě namířeno do výroby a u dealerů bychom se s ním měli setkat již v roce 2012. V Ženevě se vedle Toyoty FT-86 II objeví i „bratrský” koncept Subaru, které vyvíjí prakticky tentýž vůz ve svém vlastním kabátku a s trochu jinou technikou. Tomu se ale budeme věnovat ve vlastním článku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejnovější články
Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda se dá nevyužitá koupit ve verzi, kterou nechtěl a nechce už téměř nikdo
před 11 hodinamiNové Lamborghini Fenomeno fenomenálně bledne vedle novinky doslova garážové firmy, i na skutečná Lamba navazuje nesrovnatelně líp
včeraDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
včeraItalové začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
včeraMercedes dál střílí naslepo, i po všech přehmatech a strojených obratech sází na stejně slabou kartu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.23. 22:59 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.23. 19:09 - Brus
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 08.23. 15:49 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000