Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FT-86 II: předprodukční podoba sporťáčku odhalena
1.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Toyota konečně zveřejnila podrobnosti k druhé generaci svého konceptu FT-86. Víme, jak vypadá a kdy se dostane do výroby.
Japonci již dlouho před ženevským autosalonem dali na vědomí, že do Švýcarska přivezou koncept Toyota FT-86 II. Byli jsme tehdy trochu zklamáni, že v Palexpu uvidíme opět jen koncept, na druhou stranu, ani zpráva o přiblížení zajímavě působícího kompaktního sporťáku výrobě určitě není špatná. Nyní o něm víme zase o něco více.
Nejsou to bohužel jen dobré zprávy. Pokud se zadíváte na uvolněné fotografie, může se vám FT-86 II zdát být v předních partiích poněkud otylý. A je to dojem naprosto správný, vůz v těchto místech přišel o svou velmi nízkou stavbu, i když se pod jeho kapotou počítá s plochým a tedy prostorově velmi nenáročným „boxerem” od Subaru. Důvod? Bezpečnostní regulace, vůz by bez masivnější přídě neuspěl v simulovaném střetu s chodcem. Nic proti ohleduplnosti k chodcům, ale ničit samou podstatu sportovně laděného auta, tedy jeho nízké těžiště a aerodynamicky optimalizovanou karoserii, zrovna kvůli tomuto? Autem se přece primárně jezdí, nikoli bourá...



Na vyšší příď navazuje masivnější a komplikovanější přední nárazník s velkým, hranatějším otvorem pro přívod chladícího vzduchu, do nárazníku jsou dále nově zasazena výrazná LED světla pro denní svícení. Profil vozu je až o něco vyšší stavbu totožný jako u první generace konceptu, záď, přesněji víko zavazadelníku dostalo nepřehlédnutelný pevný spojler. Opět masivnějšího a komplikovaněji tvarovaného nárazník s velkým difuzorem si ale taktéž jen těžko nevšimnete.
K technice vozu Toyota říká, že nepotřebuje velký a objemný motor, aby nabídla adekvátní jízdní výkony. Pod kapotou tak najdeme dvoulitrový čtyřválec s atmosférickým plněním, který je posunut co nejvíce za přední nápravu tak, aby pomáhal k ideálnímu rozložení hmotnosti. Nevíme zatím, jaký výkon můžeme od takového motoru očekávat, ale předpokládáme, že se dočkáme cifry mezi 150 a 200 koňmi.
Automobilka na každý pád potvrdila, že vůz má již jistojistě namířeno do výroby a u dealerů bychom se s ním měli setkat již v roce 2012. V Ženevě se vedle Toyoty FT-86 II objeví i „bratrský” koncept Subaru, které vyvíjí prakticky tentýž vůz ve svém vlastním kabátku a s trochu jinou technikou. Tomu se ale budeme věnovat ve vlastním článku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 3 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva