Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FT-86 II: předprodukční podoba sporťáčku odhalena
1.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Toyota konečně zveřejnila podrobnosti k druhé generaci svého konceptu FT-86. Víme, jak vypadá a kdy se dostane do výroby.
Japonci již dlouho před ženevským autosalonem dali na vědomí, že do Švýcarska přivezou koncept Toyota FT-86 II. Byli jsme tehdy trochu zklamáni, že v Palexpu uvidíme opět jen koncept, na druhou stranu, ani zpráva o přiblížení zajímavě působícího kompaktního sporťáku výrobě určitě není špatná. Nyní o něm víme zase o něco více.
Nejsou to bohužel jen dobré zprávy. Pokud se zadíváte na uvolněné fotografie, může se vám FT-86 II zdát být v předních partiích poněkud otylý. A je to dojem naprosto správný, vůz v těchto místech přišel o svou velmi nízkou stavbu, i když se pod jeho kapotou počítá s plochým a tedy prostorově velmi nenáročným „boxerem” od Subaru. Důvod? Bezpečnostní regulace, vůz by bez masivnější přídě neuspěl v simulovaném střetu s chodcem. Nic proti ohleduplnosti k chodcům, ale ničit samou podstatu sportovně laděného auta, tedy jeho nízké těžiště a aerodynamicky optimalizovanou karoserii, zrovna kvůli tomuto? Autem se přece primárně jezdí, nikoli bourá...



Na vyšší příď navazuje masivnější a komplikovanější přední nárazník s velkým, hranatějším otvorem pro přívod chladícího vzduchu, do nárazníku jsou dále nově zasazena výrazná LED světla pro denní svícení. Profil vozu je až o něco vyšší stavbu totožný jako u první generace konceptu, záď, přesněji víko zavazadelníku dostalo nepřehlédnutelný pevný spojler. Opět masivnějšího a komplikovaněji tvarovaného nárazník s velkým difuzorem si ale taktéž jen těžko nevšimnete.
K technice vozu Toyota říká, že nepotřebuje velký a objemný motor, aby nabídla adekvátní jízdní výkony. Pod kapotou tak najdeme dvoulitrový čtyřválec s atmosférickým plněním, který je posunut co nejvíce za přední nápravu tak, aby pomáhal k ideálnímu rozložení hmotnosti. Nevíme zatím, jaký výkon můžeme od takového motoru očekávat, ale předpokládáme, že se dočkáme cifry mezi 150 a 200 koňmi.
Automobilka na každý pád potvrdila, že vůz má již jistojistě namířeno do výroby a u dealerů bychom se s ním měli setkat již v roce 2012. V Ženevě se vedle Toyoty FT-86 II objeví i „bratrský” koncept Subaru, které vyvíjí prakticky tentýž vůz ve svém vlastním kabátku a s trochu jinou technikou. Tomu se ale budeme věnovat ve vlastním článku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
dnes
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nejnovější články
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
před 5 hodinami
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
před 6 hodinami
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
před 8 hodinami
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
před 8 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.18. 20:52 - denis
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 20:13 - Kavis
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
