Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FT-86 II: předprodukční podoba sporťáčku odhalena
1.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Toyota konečně zveřejnila podrobnosti k druhé generaci svého konceptu FT-86. Víme, jak vypadá a kdy se dostane do výroby.
Japonci již dlouho před ženevským autosalonem dali na vědomí, že do Švýcarska přivezou koncept Toyota FT-86 II. Byli jsme tehdy trochu zklamáni, že v Palexpu uvidíme opět jen koncept, na druhou stranu, ani zpráva o přiblížení zajímavě působícího kompaktního sporťáku výrobě určitě není špatná. Nyní o něm víme zase o něco více.
Nejsou to bohužel jen dobré zprávy. Pokud se zadíváte na uvolněné fotografie, může se vám FT-86 II zdát být v předních partiích poněkud otylý. A je to dojem naprosto správný, vůz v těchto místech přišel o svou velmi nízkou stavbu, i když se pod jeho kapotou počítá s plochým a tedy prostorově velmi nenáročným „boxerem” od Subaru. Důvod? Bezpečnostní regulace, vůz by bez masivnější přídě neuspěl v simulovaném střetu s chodcem. Nic proti ohleduplnosti k chodcům, ale ničit samou podstatu sportovně laděného auta, tedy jeho nízké těžiště a aerodynamicky optimalizovanou karoserii, zrovna kvůli tomuto? Autem se přece primárně jezdí, nikoli bourá...



Na vyšší příď navazuje masivnější a komplikovanější přední nárazník s velkým, hranatějším otvorem pro přívod chladícího vzduchu, do nárazníku jsou dále nově zasazena výrazná LED světla pro denní svícení. Profil vozu je až o něco vyšší stavbu totožný jako u první generace konceptu, záď, přesněji víko zavazadelníku dostalo nepřehlédnutelný pevný spojler. Opět masivnějšího a komplikovaněji tvarovaného nárazník s velkým difuzorem si ale taktéž jen těžko nevšimnete.
K technice vozu Toyota říká, že nepotřebuje velký a objemný motor, aby nabídla adekvátní jízdní výkony. Pod kapotou tak najdeme dvoulitrový čtyřválec s atmosférickým plněním, který je posunut co nejvíce za přední nápravu tak, aby pomáhal k ideálnímu rozložení hmotnosti. Nevíme zatím, jaký výkon můžeme od takového motoru očekávat, ale předpokládáme, že se dočkáme cifry mezi 150 a 200 koňmi.
Automobilka na každý pád potvrdila, že vůz má již jistojistě namířeno do výroby a u dealerů bychom se s ním měli setkat již v roce 2012. V Ženevě se vedle Toyoty FT-86 II objeví i „bratrský” koncept Subaru, které vyvíjí prakticky tentýž vůz ve svém vlastním kabátku a s trochu jinou technikou. Tomu se ale budeme věnovat ve vlastním článku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1