Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Yaris WRC 2017 odhalena, má vážně bizarní záď
13.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci se po 17 letech vrací do WRC. Ačkoliv u toho bude řada Finů a 380 koní, s útokem na titul zatím počítat nemáme, se „silniční verzí” ale ano.
Již za měsíc nás čeká start nové sezóny WRC. Očekávat přitom můžeme opravdu velké věci, neboť startovní pole pojede dle nových pravidel, se kterými je spojen vyšší výkon, větší vizuální agresivita a také snad více zábavy pro diváky. Obejít se sice již budeme muset bez Volkswagenu, nicméně na druhou stranu můžeme přivítat Toyotu. Ta se do světového šampionátu vrací po dlouhé 17leté odmlce, přičemž u tohoto restartu nebude chybět kromě řady Finů také nový Yaris WRC.
Hatchback dostal do vínku rozšířené blatníky, obří zadní křídlo a ještě brutálněji vypadající výdechy za zadními koly. V těchto partiích najdeme také difuzor s dvojitou centrální koncovkou výfuku, který dokončuje proměnu zádi k nepoznání. V rámci asfaltových soutěží lze počítat s 18palcovými vícepaprskovými kovanými koly, na šotolinu pak Yaris WRC vyrazí s 15palcovými ráfky.
Pod kapotou bude svou práci odvádět přeplňovaná jedna-šestka naladěná na zhruba 380 koní a 430 Nm točivého momentu, tak velí pravidla. Toyota přitom počítá s tím, že závodní speciál ovlivní silniční hot hatch, který nejspíše dostane označení Toyota Yaris Gazoo. Máme zde tedy jasný důkaz spekulací o založení nové sportovní divize, která propojí motorsport a běžnou nabídku.
Zpět ale k závodní verzi, která počítá s velkou účastí Microsoftu jako technologického partnera. Tato spolupráce je přitom spojena se sdílením informací mezi jednotlivými členy týmu za účelem větší efektivity. Mimo to počítačový gigant vyvinul platformu na analýzu dat. Toyota ale počítá i s dalšími partnery, mezi které patří Michelin, DMG Mori a Panasonic.
Šéfem týmu je Tommi Mäkinen, čtyřnásobný světový šampión, který u vývoje tohoto speciálu stál již od počátku. Zároveň jde o jednoho ze čtyř Finů, kteří se s Toyotou pokusí vystoupat na příčku nejvyšší. Těmi dalšími jsou pak jezdci Juho Hänninen, vycházející hvězda Esapekka Lappi a také někdejší pilot Volkswagenu Jari-Matti Latvala.
Právě posledně zmiňovaný závodník je možná nejdůležitější posilou stáje, neboť dle Mäkinena „konečně máme odezvu na to, kde se nacházíme v porovnání s ostatními týmy. Jeho první komentáře byly pozitivní, ale ano, jsou tu i oblasti, kde se musíme zlepšit. Doufáme proto, že budeme konkurenceschopní a dosáhneme dobrých výsledků.“
S opanováním šampionátu ale šéf týmu momentálně nepočítá, byť některé vyhrané závody nevylučuje. K opravdovému útoku na titul ale má dojít až v roce 2018. Mäkinen totiž dodává, že tým sice během vývoje najel masivní porci testovacích kilometrů, nicméně celý projekt odstartoval teprve letos v dubnu.
„Je to již 17 let, co jsme naposledy soutěžili ve WRC, takže můžete říci, že jsme odpočatí. Nyní jsme ale zpátky,“ potvrzuje slova šéfa týmu prezident automobilky Akio Toyoda. Uvidíme tedy v polovině ledna, jak se stáji povede na prvním podniku, jímž je legendární Rallye Monte Carlo.






Toyota Yaris WRC se ukázala naživo...
Chystaný spřízněný silniční model se zatím ukázal jen na poněkud nejasné ilustraci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 11 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1