Teslu dohání léta ignorace, odpadávající části karoserie už jí nezbude než opravit

Tesla vyrábí statisticky nejméně kvalitní auta vůbec, svolávacích akcí ale vyhlašuje minimum. Úřady to dosud ignorovaly, teď konečně začaly jednat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Teslu dohání léta ignorace, odpadávající části karoserie už jí nezbude než opravit

14.2.2021 | Petr Prokopec

Teslu dohání léta ignorace, odpadávající části karoserie už jí nezbude než opravit

/

Foto: Tesla

Tesla vyrábí statisticky nejméně kvalitní auta vůbec, svolávacích akcí ale vyhlašuje minimum. Úřady to dosud ignorovaly, teď konečně začaly jednat.

Zdá se, že úřadům v případě Tesly již došla trpělivost. Americká automobilka dlouhou dobu dráždila hada bosou nohou a dovolovala si věci, které by jiným výrobcům neprošly. Proč bylo před jejími pochybeními přivřeno tolik očí, netušíme, neboť problematická kvalita je už léta trvající a léta neřešený problém. Mnohokrát se ukázalo, že automobilce na kvalitě snad ani nesejde a zákazníky tlačí do kouta a bere jim možnosti problémy efektivně reklamovat.

Tesla dlouhodobě veškerá pochybení odmítala, přičemž za problémy podle ní nestálo upřednostňování kvantity či minimalizace nákladů, ale samotní zákazníci. Americká automobilka takto vysvětlovala i to, že novým autům odlétávaly střechy za jízdy nebo nárazníky za deště - to prý byla boží vůle. Absurdní vysvětlení střídalo absurdnější a nezdálo se, že by to kohokoli ze zodpovědných trápilo. Tyto časy ale zjevně skutečně končí.

Svědčí o tom i postup německé KBA, která oznámila, že Tesla musí povolat do servisů zhruba 12 300 kusů Modelu X, a to kvůli plastovým lemům ve spodní části karoserie. Důvodem je skutečnost, že odpadávají za jízdy, neboť evidentně nedošlo k jejich řádnému připevnění. A jelikož zejména prahové lišty nejsou zrovna drobným komponentem, hrozí i poškození majetku dalších motoristů a jejich případná zranění.

Dle KBA se svolávací akce týká vozů vyrobených v letech 2015 a 2016, přičemž jde o celosvětovou záležitost. Na první pohled tak možná není důvod, proč se stresovat, nicméně právě v závěru prvního zmíněného roku se Model X začal vyrábět, přičemž Tesla v daném období dodala zákazníkům pouze pár set exemplářů. Suma sumárum tak ve výsledku musí do servisů hlavně produkce z roku 2016, přičemž oněch 12 300 kusů představuje zhruba polovinu všech aut, které tehdy ve Fremontu vznikly.

Tesla přitom právě na počátku roku 2016 přišla s tiskovou zprávou, ve které se chlubila, že upřednostňuje kvalitu nade vše. Nicméně i tak se jí daří navyšovat objem výroby elektrického SUV dle plánu. Že šlo o marketingové klišé, je snad po pěti letech a označení Tesly za výrobce daleko nejnekvalitnějších aut na trhu snad jasné každému. A pokud není, po vyhlášení této svolávací akce by mohlo. Tušíme, že další budou následovat, neboť z Modelů X toho padá víc.


Teslu dohání léta ignorace, odpadávající části karoserie už jí nezbude než opravit - 1 - Tesla Model X 2017 cerna barva 02Teslu dohání léta ignorace, odpadávající části karoserie už jí nezbude než opravit - 2 - Tesla Model X 2017 cerna barva 04Teslu dohání léta ignorace, odpadávající části karoserie už jí nezbude než opravit - 3 - Tesla Model X 2017 cerna barva 06
Teslám Model X vyrobeným v letech 2015 a 2016 mohou upadnout lišty ve spodní části karoserie, zhruba 12 300 aut tak musí do servisů. Bude to zřejmě první z řady podobných akcí, později vyrobeným autům odpadávají pro změnu části střechy. Foto: Tesla

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše