Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec

Budoucnost městské automobilové dopravy podle Volkwagenu by měla být pořád individuální. Na rozdíl od jiných značek to VW bere doslovně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec

2.9.2011 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Budoucnost městské automobilové dopravy podle Volkwagenu by měla být pořád individuální. Na rozdíl od jiných značek to VW bere doslovně.

Na první pohled vám novinka Volkswagenu jistě připomene nedávno odhalený koncept Audi Urban a nepochybujeme o tom, že oba vozy mají technicky mnoho společného, tradiční koncernové klony to ale nejsou. Už proto, že Audi Urban poslouží dvojici cestujících zatímco Volkswagen - jak sám nedávno avizoval - sází na jednomístné uspořádání. Automobilka přitom vychází z předpokladu podloženého záznamy německého statistického úřadu o tom, že téměř 74 procent všech tamních řidičů sedí ráno ve svých vozech bez spolujezdců a průměrná délka jejich cesty do práce činí 25 kilometrů.

Hoďte to do kalkulačky a vyjde vám... Nils. Jednomístní stroj s koly mimo karoserie a připomínající bionické vajíčko. Tento miniaturní automobil je o půl metru kratší než v současnosti nejmenší typ Volkswagenu, čerstvě představený up!. Na délku měří 3,04 metru, šířka dělá 1,39 metru a výšku má pouze 1,2 metru.

Protože zaklad vozu tvoří hliníkový prostorový rám, Nils váží pouze 460 kg. Nízká hmotnost a tenká 17" kola s nízkým valivým odporem (o rozměru 115/80 vpředu a 120/80 vzadu) umožnily Volkswagenu vypustit posilovač řízení a tedy alespoň co do odezvy ve volantu by to mohl být zajímavý vůz.

S rychlostí to ovšem tak horké nebude. Za kokpitem se nachází elektromotor s výkonem (15 kW) 20 koní, který v režimu overboost vydoluje ještě 8,5 kW (14 koní) navíc. Při akceleraci na stovku to stačí na ještě docela přijatelný čas pod 11 sekund a na město bezpochyby nadstandardní maximální rychlost 130 km/h. Jenže balíček lithium-iontových akumulátorů uložených tamtéž má kapacitu velmi skromných 5,3 kWh, což stačí na dojezd pouhých 65 kilometrů a to podle propočtů Volkswagenu. Vzhledem k tomu, že jde o ekvivalent asi 1,3 litru nafty, to i v takto lehkém autě může být při „nestandardním” zacházení o poznání horší.

Další detaily zatím neznáme a i sada uvolněných snímků je poněkud chudší. Nejpozději na autosalonu ve Frankfurtu ale Volkswagen bude muset chtě nechtě vyrukovat se vším podstatným. Pokud vás tedy Nils zaujat, máte o důvod více se na německé automobilové dostaveníčko těšit.


Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec - 1 - Volkswagen NILS 01Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec - 2 - Volkswagen NILS 02Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec - 3 - Volkswagen NILS 03Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec - 4 - Volkswagen NILS 04Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec - 5 - Volkswagen NILS 05Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec - 6 - Volkswagen NILS 06Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec - 7 - Volkswagen NILS 07Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec - 8 - Volkswagen NILS 08Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec - 9 - Volkswagen NILS 09Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec - 10 - Volkswagen NILS 10Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec - 11 - Volkswagen NILS 11
Přístup do kabiny studie Nils zajišťují „racčí” dveře

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.