Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Nils: osamělý elektrický jezdec
2.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Budoucnost městské automobilové dopravy podle Volkwagenu by měla být pořád individuální. Na rozdíl od jiných značek to VW bere doslovně.
Na první pohled vám novinka Volkswagenu jistě připomene nedávno odhalený koncept Audi Urban a nepochybujeme o tom, že oba vozy mají technicky mnoho společného, tradiční koncernové klony to ale nejsou. Už proto, že Audi Urban poslouží dvojici cestujících zatímco Volkswagen - jak sám nedávno avizoval - sází na jednomístné uspořádání. Automobilka přitom vychází z předpokladu podloženého záznamy německého statistického úřadu o tom, že téměř 74 procent všech tamních řidičů sedí ráno ve svých vozech bez spolujezdců a průměrná délka jejich cesty do práce činí 25 kilometrů.
Hoďte to do kalkulačky a vyjde vám... Nils. Jednomístní stroj s koly mimo karoserie a připomínající bionické vajíčko. Tento miniaturní automobil je o půl metru kratší než v současnosti nejmenší typ Volkswagenu, čerstvě představený up!. Na délku měří 3,04 metru, šířka dělá 1,39 metru a výšku má pouze 1,2 metru.
Protože zaklad vozu tvoří hliníkový prostorový rám, Nils váží pouze 460 kg. Nízká hmotnost a tenká 17" kola s nízkým valivým odporem (o rozměru 115/80 vpředu a 120/80 vzadu) umožnily Volkswagenu vypustit posilovač řízení a tedy alespoň co do odezvy ve volantu by to mohl být zajímavý vůz.
S rychlostí to ovšem tak horké nebude. Za kokpitem se nachází elektromotor s výkonem (15 kW) 20 koní, který v režimu overboost vydoluje ještě 8,5 kW (14 koní) navíc. Při akceleraci na stovku to stačí na ještě docela přijatelný čas pod 11 sekund a na město bezpochyby nadstandardní maximální rychlost 130 km/h. Jenže balíček lithium-iontových akumulátorů uložených tamtéž má kapacitu velmi skromných 5,3 kWh, což stačí na dojezd pouhých 65 kilometrů a to podle propočtů Volkswagenu. Vzhledem k tomu, že jde o ekvivalent asi 1,3 litru nafty, to i v takto lehkém autě může být při „nestandardním” zacházení o poznání horší.
Další detaily zatím neznáme a i sada uvolněných snímků je poněkud chudší. Nejpozději na autosalonu ve Frankfurtu ale Volkswagen bude muset chtě nechtě vyrukovat se vším podstatným. Pokud vás tedy Nils zaujat, máte o důvod více se na německé automobilové dostaveníčko těšit.











Přístup do kabiny studie Nils zajišťují „racčí” dveře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před hodinouElektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 2 hodinamiPřekvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 08:05 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch