VW Golf VIII má nakonec dorazit už v roce 2017, zhubne o dalších 50 kilo

Golf sedmé generace by měl ve výrobě vydržet jen pět let. Nástupce přitom kromě nižší hmotnosti zřejmě dostane i tříválcový diesel z Pola.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf VIII má nakonec dorazit už v roce 2017, zhubne o dalších 50 kilo

26.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Golf VIII má nakonec dorazit už v roce 2017, zhubne o dalších 50 kilo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Golf sedmé generace by měl ve výrobě vydržet jen pět let. Nástupce přitom kromě nižší hmotnosti zřejmě dostane i tříválcový diesel z Pola.

Není tomu dlouho, co jsme na našich stránkách zmiňovali příchod osmé generace Volkswagenu Golf. Ta by podle kolegů z britského Autocaru měla spatřit světlo světa v roce 2019, díky čemuž by stávající model zůstal na trhu sedm let. Německá média ovšem nyní naznačují, že nakonec namísto víceméně klasického životního cyklu dojde k jeho opětovnému zkrácení. Novinku bychom tak prý měli očekávat již v roce 2017, což dává jistou logiku.

Jak jsme zmiňovali v naší předchozí zprávě, pro Volkswagen budou zásadní nová pravidla EU, která limitují průměr emisí CO2 automobilek na 95 g/km. Dostát těmto regulacím bude pro řadu výrobců těžko rozlousknutelným oříškem, s příchodem osmé generace Golfu tři roky před koncem dekády by však německá automobilka dostala dva pokusy. Při debutu novinky by emise klesly jen částečně, zbytek by pak dokonal facelift v roce 2020.

Jde samozřejmě jen a pouze o naši spekulaci, trochu pravdy by však na tomto šprochu být mohlo. Pole dohadů ale již opusťme a zamiřme zpátky k informacím našich německých kolegů. Ti totiž stejně jako Britové naznačují, že novinka dorazí s výrazně jiným designem, který tedy zjevně bude inspirován Volkswagenem XL1. Očekává se totiž nižší a delší silueta, přičemž narůst by měla také šířka.

Po stránce technické můžeme očekávat vylepšenou modulární platformu MQB, se kterou by se pojila zhruba 50kilová dieta. Hmotnost novinky by tak poklesla někam k 1 150 kg, což bude mít vliv na motorový prostor, do kterého by se mohl nastěhovat tříválcový diesel z Volkswagenu Polo. Mimo něj lze pak počítat s benzinovými čtyřválci, které dostanou technologii deaktivace poloviny válců.

V interiéru pak nový Golf nabídne celou řadu systémů, jež aktuálně debutovaly na novém Volkswagenu Passat. Očekávat tedy můžeme třeba systém autonomních brzd s funkcí detekce chodců, automatické parkování či head-up displej a technologii Mirror Link, jež spáruje váš mobilní telefon s dotykovým displejem automobilu.

Tím informace končí a sluší se dodat, že samotný Volkswagen odmítl tyto informace jakýkoliv komentovat. Je tak možné, že německá média uhodila hřebíček na hlavičku. To ale zjistíme již docela záhy, neboť pokud by se premiéra uskutečnila již za tři roky, pak bychom už příští rok mohli spatřit první zakamuflované prototypy.


VW Golf VIII má nakonec dorazit už v roce 2017, zhubne o dalších 50 kilo - 1 - VW Golf 2019 inspired by XL1
Nový VW Golf má přepřáhnout na odlišný design

VW Golf VIII má nakonec dorazit už v roce 2017, zhubne o dalších 50 kilo - 2 - Audi A1 1,4 TDI 01VW Golf VIII má nakonec dorazit už v roce 2017, zhubne o dalších 50 kilo - 3 - Audi A1 1,4 TDI 02VW Golf VIII má nakonec dorazit už v roce 2017, zhubne o dalších 50 kilo - 4 - Skoda Fabia 2015 TDI 01VW Golf VIII má nakonec dorazit už v roce 2017, zhubne o dalších 50 kilo - 5 - Skoda Fabia 2015 TDI 02
Pod kapotou bychom pak měli najít stejný 1,4litrový tříválec TDI, jaký dostal Volkswagen Polo a jaký zakrátko najdeme u Audi A1 a nové Škody Fabia

Zdroj: Auto Motor und Sport

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.