Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VIII má nakonec dorazit už v roce 2017, zhubne o dalších 50 kilo
26.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf sedmé generace by měl ve výrobě vydržet jen pět let. Nástupce přitom kromě nižší hmotnosti zřejmě dostane i tříválcový diesel z Pola.
Není tomu dlouho, co jsme na našich stránkách zmiňovali příchod osmé generace Volkswagenu Golf. Ta by podle kolegů z britského Autocaru měla spatřit světlo světa v roce 2019, díky čemuž by stávající model zůstal na trhu sedm let. Německá média ovšem nyní naznačují, že nakonec namísto víceméně klasického životního cyklu dojde k jeho opětovnému zkrácení. Novinku bychom tak prý měli očekávat již v roce 2017, což dává jistou logiku.
Jak jsme zmiňovali v naší předchozí zprávě, pro Volkswagen budou zásadní nová pravidla EU, která limitují průměr emisí CO2 automobilek na 95 g/km. Dostát těmto regulacím bude pro řadu výrobců těžko rozlousknutelným oříškem, s příchodem osmé generace Golfu tři roky před koncem dekády by však německá automobilka dostala dva pokusy. Při debutu novinky by emise klesly jen částečně, zbytek by pak dokonal facelift v roce 2020.
Jde samozřejmě jen a pouze o naši spekulaci, trochu pravdy by však na tomto šprochu být mohlo. Pole dohadů ale již opusťme a zamiřme zpátky k informacím našich německých kolegů. Ti totiž stejně jako Britové naznačují, že novinka dorazí s výrazně jiným designem, který tedy zjevně bude inspirován Volkswagenem XL1. Očekává se totiž nižší a delší silueta, přičemž narůst by měla také šířka.
Po stránce technické můžeme očekávat vylepšenou modulární platformu MQB, se kterou by se pojila zhruba 50kilová dieta. Hmotnost novinky by tak poklesla někam k 1 150 kg, což bude mít vliv na motorový prostor, do kterého by se mohl nastěhovat tříválcový diesel z Volkswagenu Polo. Mimo něj lze pak počítat s benzinovými čtyřválci, které dostanou technologii deaktivace poloviny válců.
V interiéru pak nový Golf nabídne celou řadu systémů, jež aktuálně debutovaly na novém Volkswagenu Passat. Očekávat tedy můžeme třeba systém autonomních brzd s funkcí detekce chodců, automatické parkování či head-up displej a technologii Mirror Link, jež spáruje váš mobilní telefon s dotykovým displejem automobilu.
Tím informace končí a sluší se dodat, že samotný Volkswagen odmítl tyto informace jakýkoliv komentovat. Je tak možné, že německá média uhodila hřebíček na hlavičku. To ale zjistíme již docela záhy, neboť pokud by se premiéra uskutečnila již za tři roky, pak bychom už příští rok mohli spatřit první zakamuflované prototypy.
Nový VW Golf má přepřáhnout na odlišný design
Pod kapotou bychom pak měli najít stejný 1,4litrový tříválec TDI, jaký dostal Volkswagen Polo a jaký zakrátko najdeme u Audi A1 a nové Škody Fabia
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 11 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva